Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

My bad, det var 791 jeg mente =) 

Er det ingen som matcher eller klår den altså? 

Ikke at jeg har noe imot den skjermen, jeg synes den er griselekker og det ser ut som at målene på den kan passe akkurat inn her jeg tenker å ha den.. 

Det er to andre skjermar som ofte er blitt sammenligna med 791'en - Microboard m340clz (var 6000ish på ebay og neppe tilgjengelig ellers for nordmenn, men nå trur eg tilgjengeligheten er lav og prisen har gått opp) og Asus MX34VQ (nå tilgjengelig i Norge for ein tusenlapp mindre enn 791'en). Desse skjermane er og 34 tommer med 3440x1440p, 100HZ, VA, Freesync og lignande rein stil, men dei har ikkje Quantum-dot og er ikkje VESA-kompatible. Fordelen er at dei er litt billigare, og har bedre Freesync implementation enn 791'en (som har ganske dårlig Freesync range og mange brukarar klager på 'flickering' med Freesync).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står at 791 er vesa-kompatibel.. Hvordan? Følger det med en brakett eller noe i esken? Jeg ser ingen hull på baksiden av skjermen..

 

Vet ikke om det følger med (går ut i fra det), men det er en brakett du fester på kroken bak skjermen. Står forklart i manualen...sjekket dette for et par dager siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1472706783

34” LG 34UC79G for gaming

The second model is 34” 34UC79G that has been designed for gaming. It has a resolution of 3440x1440 pixels and is the first PC monitor with a curved 21:9 format that supports 144 Hz frame rate, says LG. It has a response time of 1 ms, support for AMD FreeSync, and is based on an IPS LCD panel. LG adds that it made an effort to reduce input lag to a minimum

 

 

Denne så je enda mere fristende ut :p
 

Lenke til kommentar

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1472706783

 

34” LG 34UC79G for gaming

The second model is 34” 34UC79G that has been designed for gaming. It has a resolution of 3440x1440 pixels and is the first PC monitor with a curved 21:9 format that supports 144 Hz frame rate, says LG. It has a response time of 1 ms, support for AMD FreeSync, and is based on an IPS LCD panel. LG adds that it made an effort to reduce input lag to a minimum[/size]

 

 

Denne så je enda mere fristende ut :p[/size]

 

Det er bare det at den har 2560 x 1080 oppløsning i følge LG sine hjemmesider Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

 

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1472706783

 

34” LG 34UC79G for gaming

The second model is 34” 34UC79G that has been designed for gaming. It has a resolution of 3440x1440 pixels and is the first PC monitor with a curved 21:9 format that supports 144 Hz frame rate, says LG. It has a response time of 1 ms, support for AMD FreeSync, and is based on an IPS LCD panel. LG adds that it made an effort to reduce input lag to a minimum[/size]

 

 

Denne så je enda mere fristende ut :p[/size]

Det er bare det at den har 2560 x 1080 oppløsning i følge LG sine hjemmesider

 

Det var da som bare :wallbash: Jeg som ble så glad for at det endelig var noen som brøytet vei hehe... det varte jo lenge :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er denne AOC-skjermen sammenlignet med Asus PG348Q og Acer x34a? Har virkelig lyst på ny skjerm, og har i påsken debattert med meg selv om jeg vil ha ultrawide eller 27" 144 Hz (type XB271hu/P279Q). Tror jeg har kommet frem til at jeg egentlig vil ha 21:9, og heller kanskje mest mot Asusen. Vanker litt tilbud om dagen, så er kanskje lurt å ikke drøye for lenge med kjøp. Setter pris på innspill og råd!

https://www.prisguide.no/produkt/aoc-agon-ag352ucg-287139#anchor-specifications

 

 

Kan legge til at jeg nylig oppgraderte til Kaby Lake, men fortsatt sitter på et GTX 970. Uansett hvilken skjerm jeg går for tror jeg skjermkortet holder enn så lenge (spiller mest dota), men jeg kommer til å bytte dette ut etter hvert når behovet er der.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Du får jo X34A for like mye som AOC'en, nå på tilbud. X34A har jo IPS skjerm og fargene er bare helt nydelige. Var på LAN for ikke så lenge siden hvor jeg gikk rundt og så på de andre skjermene og da merket jeg hvor utvasket et TN panel faktisk ser ut. https://www.komplett.no/product/913843/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/samsung-34-led-curved-c34f791# skal visst ha enda bedre farge pga VA panel og QuantumDot. Den har dog ikke G-sync da.

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på en ting når det gjelder overklokking av disse skjermene. La oss si jeg får en som klokker fint til 100 Hz. Er jeg da nødt til å gjøre det hver gang jeg skal spille, eller holder det å gjøre det én gang?

 

Holder å gjøre det en gang. Er en liten prosess, men er du usikker så er det bare å se på manualen eller tutorial på nett.

Lenke til kommentar

 

Jeg har lurt på en ting når det gjelder overklokking av disse skjermene. La oss si jeg får en som klokker fint til 100 Hz. Er jeg da nødt til å gjøre det hver gang jeg skal spille, eller holder det å gjøre det én gang?

 

Holder å gjøre det en gang. Er en liten prosess, men er du usikker så er det bare å se på manualen eller tutorial på nett.

 

 

Takk for svar, det høres bra ut. Siste bekymring er dybden på disse skjermene. Holder det med en 75 cm dyp pult? Liker best å slippe å ha tastaturet helt på kanten. Har gjort diverse målinger, og jeg tror det skal gå greit. Likevel er det ikke helt enkelt å se for seg uten skjermen foran seg, for eksempel hvordan musematte og tastatur kan plasseres i forhold til føttene på skjermen. Jeg tror Asusen og Aceren er ganske like her, kanskje fordel førstnevnte, ettersom foten kan roteres.

Lenke til kommentar

Skal gå greit, men det blir ikke mye plass og skjermen kommer ganske langt fram på pulten. Jeg har PG348 og en 50 cm dyp pult, og det går ikke. Har montert skjerm med veggfeste. Man får frigjort veldig mye plass siden føttene på disse skjermene er gigantiske. 

 

 

Takk for svar. Veggfeste hadde nok vært det beste, men tør ikke skru noe særlig her i studentboligen. Bordfeste er også et alternativ, har sett noen fine varianter på youtube (Jayztwocents f eks). Da har jeg lagt inn bestilling på Expert med tilbudspris! Inkludert DOW3 som jeg også hadde lyst på, så det hjelper jo på. Lenge siden jeg har vært like spent med et kjøp.

Endret av -sebastian-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...