Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Null stress med 75 cm pult iallfall. Virker bra så langt, klokker fint til 100 Hz. Eneste er at FPS-counteren virker å være litt rar? Viste 100 hele tiden, selv om jeg spilte BF1 på Ultra med et enkelt 970. Tydelig ikke 100 fps. Bytta til medium og det var smooth. Kanskje den kun viser skjermens innstilling?

 

Det er nok ikke FPS teller, er HZ teller på min Asus. 

Lenke til kommentar

 

Null stress med 75 cm pult iallfall. Virker bra så langt, klokker fint til 100 Hz. Eneste er at FPS-counteren virker å være litt rar? Viste 100 hele tiden, selv om jeg spilte BF1 på Ultra med et enkelt 970. Tydelig ikke 100 fps. Bytta til medium og det var smooth. Kanskje den kun viser skjermens innstilling?

 

 

Det er nok ikke FPS teller, er HZ teller på min Asus.

Ait, det var synd. Hadde vært kjekt å ha. :)

Lenke til kommentar

 

 

Null stress med 75 cm pult iallfall. Virker bra så langt, klokker fint til 100 Hz. Eneste er at FPS-counteren virker å være litt rar? Viste 100 hele tiden, selv om jeg spilte BF1 på Ultra med et enkelt 970. Tydelig ikke 100 fps. Bytta til medium og det var smooth. Kanskje den kun viser skjermens innstilling?

 

Det er nok ikke FPS teller, er HZ teller på min Asus.

Ait, det var synd. Hadde vært kjekt å ha. :)

 

 

 

Du kan bruke MSI afterburner eller Shadowplay som FPS counter :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Null stress med 75 cm pult iallfall. Virker bra så langt, klokker fint til 100 Hz. Eneste er at FPS-counteren virker å være litt rar? Viste 100 hele tiden, selv om jeg spilte BF1 på Ultra med et enkelt 970. Tydelig ikke 100 fps. Bytta til medium og det var smooth. Kanskje den kun viser skjermens innstilling?

 

Det er nok ikke FPS teller, er HZ teller på min Asus.

Ait, det var synd. Hadde vært kjekt å ha. :)

 

 

 

Du kan bruke MSI afterburner eller Shadowplay som FPS counter :)

 

Hadde problemer i går med Afterburner og BF1, trolig knyttet til DX11/12. Skal se på Shadowplay! :)

Lenke til kommentar

OSD fra Afterburner og Precision kommer i konflikt med Origin sitt overlegg og vil derfor gjøre at du mister kontakt med server ofte etter endt runde i spillet. Er et veldig kjent problem. Problemet kommer akkurat når kasser blir utdelt.

Bruker afterburner og spiller bare bf1, så ingen problem. Mulig evga sin er problemet?
Lenke til kommentar

 

OSD fra Afterburner og Precision kommer i konflikt med Origin sitt overlegg og vil derfor gjøre at du mister kontakt med server ofte etter endt runde i spillet. Er et veldig kjent problem. Problemet kommer akkurat når kasser blir utdelt.

Bruker afterburner og spiller bare bf1, så ingen problem. Mulig evga sin er problemet?

 

Nei det er problemer med begge.. BF1 liker ikke OSD siden det er avhengig av overlayet til Origin for å fungere. Det fungerer til noen, og det har fungert til meg også fram til nå. Nå mister jeg kontakt med servere ofte når Afterburner OSD er aktivert. 

Lenke til kommentar

Problemet jeg sikter til var nok at BF1 og Afterburner brukte forskjellige versjoner av DX (11 og 12?).  Jeg får feilmelding om at spillet har sluttet å virke når jeg åpner det. Det vil nok hjelpe å laste ned siste versjon av programmet!

 

Edit: Fyrte opp Mass Effect nå, og skjermen viser tydelig FPS, ikke antall Hz i skjermen. Men den stopper på 100. Blir nok ikke å fullføre spillet før jeg oppgraderer skjermkortet, et GTX 970 var langt fra nok!

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har for tiden en 60hz tn 24 tommers benq. Jeg er student og spiller samtidig litt vanilla WoW/RTS og for mitt bruk ser en ultrawide 21:9 skjerm til å være best. Har sett på en dell u3415w, men finner ikke noe særlig brukt til en studentvennlig pris. Hva tenker dere er en OK pris for en brukt dell u3415w?

 

Tror dere kanskje at dell u3415w kommer til å gå noe mer ned i pris hos nettbutikkene? Noen tips?

 

Bør jeg kanskje bite i det sure eplet og heller gå for en ny? Isåfall bør jeg bare gå for den nyere modellen u3417w?

 

På forhånd, takk! :)

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Tja, si det?

 

Jeg aner ikke hva min er verdt nå. Rart å tenke på at den har rukket å bli 2 år gammel. Tipper det ville vært vanskelig å få 4000,- for den. Men hvorfor skulle jeg / andre med u3415w selge? Fins jo lite av oppgraderingsmuligheter med virkelig wow-effekt. (Selv om gsync er virkelig snedig.)

 

Det er helt usannsynlig at den blir vesentlig billigere. Kan fort hende den går opp i pris også...

 

Selv ville jeg klemt til og gått for billigste 34" med g-sync om jeg selv skulle kjøpt skjerm på et studentbudsjett og brydde meg litt om gaming. Er man litt sparsom, så går det an å beholde samme gamle kjipe hardware litt lenger med gsync.

 

Men det er jo ikke galt å gå for u3415w/u3417w heller. Knallfin skjerm.

Lenke til kommentar

Tja, si det?

 

Jeg aner ikke hva min er verdt nå. Rart å tenke på at den har rukket å bli 2 år gammel. Tipper det ville vært vanskelig å få 4000,- for den. Men hvorfor skulle jeg / andre med u3415w selge? Fins jo lite av oppgraderingsmuligheter med virkelig wow-effekt. (Selv om gsync er virkelig snedig.)

 

Det er helt usannsynlig at den blir vesentlig billigere. Kan fort hende den går opp i pris også...

 

Selv ville jeg klemt til og gått for billigste 34" med g-sync om jeg selv skulle kjøpt skjerm på et studentbudsjett og brydde meg litt om gaming. Er man litt sparsom, så går det an å beholde samme gamle kjipe hardware litt lenger med gsync.

 

Men det er jo ikke galt å gå for u3415w/u3417w heller. Knallfin skjerm.

Ja ser ikke for meg å betale mye mer enn 4000, men alle skjermene går for omtrent 6000 brukt som jeg har sett. Alt for dyrt. Skjønner ikke at folk virkelig tror at de skal få så mye for en skjerm som kom for nesten 2 år siden. Billigste ute nå er 6500 på finn, skjermen er 5mnd gammel og brukt omtrent 20 timer, men det endrer ikke det faktum at det er en gammel skjerm.

 

Syntes dette er noe som går igjen i bruktmarkedet på elektronikk. Folk overestimerer bruktprisen noe hinsides. En datamaskin for 20k for 1 år siden er ikke verdt 17k idag.

 

/endrant

Lenke til kommentar

Kjøpere og selgere er ofte samme folka, som enten overpriser eller kommer med skambud. En grunn for at jeg har solgt 80% av all hardware til hyggelige forumfolk her :)

Ja, blir svært frustrert over finn. Finner annonser fra januar/februar med deler/skjermer de ikke har fått solgt og som de tror de skal få nesten 80% av nypris for. Hallo, er jo en grunn til at det ikke blir solgt. Jeg kommer aldri med skambud, men er ikke villig til å betale 70, 80, 90% av nypris på 2 år gamle deler/skjermer osv. Helt forferdelig. Er det noe markedsplass her på forumet jeg kan bruke for å se etter skjermer osv? :)

Lenke til kommentar

Tja, si det?

 

Jeg aner ikke hva min er verdt nå. Rart å tenke på at den har rukket å bli 2 år gammel. Tipper det ville vært vanskelig å få 4000,- for den. Men hvorfor skulle jeg / andre med u3415w selge? Fins jo lite av oppgraderingsmuligheter med virkelig wow-effekt. (Selv om gsync er virkelig snedig.)

 

Det er helt usannsynlig at den blir vesentlig billigere. Kan fort hende den går opp i pris også...

 

Selv ville jeg klemt til og gått for billigste 34" med g-sync om jeg selv skulle kjøpt skjerm på et studentbudsjett og brydde meg litt om gaming. Er man litt sparsom, så går det an å beholde samme gamle kjipe hardware litt lenger med gsync.

 

Men det er jo ikke galt å gå for u3415w/u3417w heller. Knallfin skjerm.

Hva skiller 17 fra 15 modellen? Har 15 modell idag.
Lenke til kommentar

 

Tja, si det?

 

Jeg aner ikke hva min er verdt nå. Rart å tenke på at den har rukket å bli 2 år gammel. Tipper det ville vært vanskelig å få 4000,- for den. Men hvorfor skulle jeg / andre med u3415w selge? Fins jo lite av oppgraderingsmuligheter med virkelig wow-effekt. (Selv om gsync er virkelig snedig.)

 

Det er helt usannsynlig at den blir vesentlig billigere. Kan fort hende den går opp i pris også...

 

Selv ville jeg klemt til og gått for billigste 34" med g-sync om jeg selv skulle kjøpt skjerm på et studentbudsjett og brydde meg litt om gaming. Er man litt sparsom, så går det an å beholde samme gamle kjipe hardware litt lenger med gsync.

 

Men det er jo ikke galt å gå for u3415w/u3417w heller. Knallfin skjerm.

Hva skiller 17 fra 15 modellen? Har 15 modell idag.

 

Mer kurve, mindre BLB, nyere bezel. Tror også panelet er litt oppgradert. Jeg vil ha 15 rett og slett pga bezel; den passer svært godt inn interiørmessig hjemme også er det vanskeligere å finne en 17 brukt per dags dato.

 

edit: Hvordan liker du u3415w? Spiller du noe spill på din? Er det verdt å kjøpe den for nypris atm? Mye BLB, evt IPS bleed?

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...