Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Fikk min samsung 100hz skjerm i dag :) til vestre er det en 60hz philips ultra wide skjerm som nå havner på kontoret mitt. Bildekvaliteten er utmerket og lyden er faktisk veldig bra, ikke at det har så fryktelig mye å si. Spiller stort sett bare rpg og strategispill så mangel på hz og gsync plager meg ikke.

post-278939-3777510_thumb.jpg

Endret av TuxRacer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fremtidsutsiktene på ultrawidefronten? Sitter på gjerdet og ser at de mest populære skjermene begynner å bli eldre uten å gå særlig ned i pris. Kan heller ikke se at det er alt for mye spennende som kommer i Q2.

 

Når tror dere neste iterasjon med ultrawideskjermer kommer?

Lenke til kommentar

Hva er fremtidsutsiktene på ultrawidefronten? Sitter på gjerdet og ser at de mest populære skjermene begynner å bli eldre uten å gå særlig ned i pris. Kan heller ikke se at det er alt for mye spennende som kommer i Q2.

 

Når tror dere neste iterasjon med ultrawideskjermer kommer?

 

Hva slags budsjett tenkte du på? Uw 34 g-sync kosta jo ca 13000kr. Nå koster de ca 10k.

Lenke til kommentar

Fikk min samsung 100hz skjerm i dag :) til vestre er det en 60hz philips ultra wide skjerm som nå havner på kontoret mitt. Bildekvaliteten er utmerket og lyden er faktisk veldig bra, ikke at det har så fryktelig mye å si. Spiller stort sett bare rpg og strategispill så mangel på hz og gsync plager meg ikke.

 

Hvor bestilte du den?

Lenke til kommentar

Fikk min samsung 100hz skjerm i dag :) til vestre er det en 60hz philips ultra wide skjerm som nå havner på kontoret mitt. Bildekvaliteten er utmerket og lyden er faktisk veldig bra, ikke at det har så fryktelig mye å si. Spiller stort sett bare rpg og strategispill så mangel på hz og gsync plager meg ikke.

Den der ser jo griselekker ut..! 

 

Hvordan er det å drive med photoshop og slikt på kurvede skjermer? 

Jeg har to flate 16:9 skjermer pr i dag, en Eizo for photoshop og en tilårskommen samsung som sekundær skjerm. 

Er det en fordel med flate panel når en driver med slike jobber, eller er det bare jeg som tviholder på gamle konservative idéer..? 

Tror jeg må ha en sånn som du har der altså, hadde tenkt på S34E790 helt til jeg så bildet av din, liker at den fysisk tar litt mindre plass, her teller hver millimeter på plassen..

Lenke til kommentar

Det er ett mmorpg spill som heter black desert online som er på skjermen.

 

Jeg kjøpte siste eksemplaret dustin home hadde. Ser at ps/multicom har ett demo eksemplar tilgjengelig med 670 kro er avslag på. Ellers så har expert sin nettbutikk også noen igjen.

 

Returmulighetene i norge er jo helt geniale. Bare å kjøpe å prøve og evt returnere hvia den ikke var helt for deg. Jeg driver med photoshop og premiere på hobbybasis så kanskje ikke den rette å spørre der, men buen har ikke plaget meg sålangt. Buede tver er bare tull, men monitorer har bare en bruker og du sitter mye nærmere.

Endret av TuxRacer
Lenke til kommentar

Ja jeg så den demoskjermen, men jeg ser på prisjakt at den har vært nede på 6790,- på kampanje også, så jeg har satt på varsel på den der og hopper på et tilbud når våren får litt bedre tak tenker jeg. :) 

Hehe Gabri3L: Jeg skulle gjerne hatt buet tv selv jeg, men jeg har 4stk å ta hensyn til som sitter spredt utover en bred sitteplate. Men når shitkidsa forlater redet, DA blir det andre boller..! :D 

Lenke til kommentar

Men når det er sagt, er det noen som tør ta en realistisk oppsummering på hvilke skjermer i dette segmentet som er reelle konkurrenter? 
Er det denne Samsung S34E790C som er alene tronende på toppen, eller finnes det noen som biter den i ræva?

Jeg har nok kanskje falt litt for den Samsungen, men samtidig har jeg ikke bestilt noe enda, så jeg vurderer gjerne alternativer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men når det er sagt, er det noen som tør ta en realistisk oppsummering på hvilke skjermer i dette segmentet som er reelle konkurrenter? 

Er det denne Samsung S34E790C som er alene tronende på toppen, eller finnes det noen som biter den i ræva?

Jeg har nok kanskje falt litt for den Samsungen, men samtidig har jeg ikke bestilt noe enda, så jeg vurderer gjerne alternativer.

 

Er ikke den ganske gammel? Hva med Samsung CF791?

Lenke til kommentar

My bad, det var 791 jeg mente =) 

Er det ingen som matcher eller klår den altså? 

Ikke at jeg har noe imot den skjermen, jeg synes den er griselekker og det ser ut som at målene på den kan passe akkurat inn her jeg tenker å ha den..

 

Ikke om du vil ha freesync og ikke gsync... Så vidt jeg har fått med meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...