Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg ble ivrig og klarte dessverre ikke å vente, har bestilt Acer Predator X34A... koster å være man, men håper den leverer opp til forventningene mine.

 

Jeg har lurka tråden og venter fælt i spenning, siden jeg sitter i akkurat samme situasjon som deg :D Hehe. titusen-kroner spørsmålet, er du fornøyd?! :D Hvis du hadde vært meg nå, hadde du trykka kjøp? :p

 

Venter i spenning :D

 

Jeg ble kanskje litt ivrig men gjort er gjort, kjøper jeg ikke får jeg aldri kjøpt et.

Ja 10 tusen er mye penger... ingen tvil om det.

 

Om jeg er fornøyd, tjaa jeg må jo si det.. men det var svært uvant til å begynne med..venner seg fort til det.

I tillegg har jeg 780GTX hvilket betyr jeg får ikke kjørt 100Hz, men dette var forventet.

 

Jeg har planer om ny PC bygg i løpet av sommeren / høsten... jeg avventer litt.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg ventet litt til.. se om prisen faller.. men helt opp til deg altså.

Brigthness var ganske høyt til å starte med, måtte redusere litt.. fargene ser ut til å stemme men det er muligheter for å stille inn bedre hvis man bruker et eller annet form for kalibrering.

 

Jeg hører andre sier det er stor forskjell fra 60Hz til 100Hz og det gleder jeg meg til når jeg får bygget opp nytt PC.

 

Uansett, det finnes andre monitorer som kan være alternativer og billigere om du ikke vil bruke mye penger.

Ønsker deg lykke til.

 

Takk for godt svar :) Tenkte skjermen skulle være snusslutt gave til meg selv, så da har pris ingen betydning  :lol:  Blir sikkert fra når du får deg ny build ja :D

Lenke til kommentar

Leter etter bordfeste til min 34" som veier ca 9 kg.

 

Altså slik man fester i bordplata og strammer til.

 

Det eneste jeg finner står det at kun støtter opp til 27". Vet ikke helt hvorfor men.

 

VESA 100x100

 

Noen som har slikt oppsett?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg finner står det at kun støtter opp til 27". Vet ikke helt hvorfor men.

 

 

Jeg tipper det er fordi man kan tilte skjermen 90° med en 27". Men at festet ikke kan holde en 34" som attpåtil er i 21:9 aspect høyt nok til å utnytte slik funksjonalitet uten at kanten på skjermen slår ned i bordplaten om man prøver. Ellers skal det vel bare være å se til at Vesa festet er riktig, og at armen tåler vekten den må..

Lenke til kommentar

TMB:

 

Chief K1.

 

https://www.avshop.no/chief-mfg-kontour-k1-bord-klemme/cat-p/c0/p7207990

 

Litt dyr, men virkelig i en egen liga når det gjelder rekkevidde og kvalitet. Akkurat solid nok til en typisk 34". Støtter offisielt "bare" 30", men 34" går greit når vekta er innenfor. (Maksgrense 11.3kg)

 

Går du litt tilbake i tråden så finner du også noen andre anbefalinger. Ser ut som om veggfeste er det beste rimelige alternativet, men det hjelper lite om du må ha bordmonterbar arm.

Lenke til kommentar

Kan jo prøve den billige iigloo-saken som komplett har. Helt på kanten med 9kg skjerm på et bordfeste som er oppgitt til 9kg, men det *kan* gå.

 

Har du sjekket akkurat hvor tung skjermen din er, uten medfølgende stativ? Kan hende du har litt å gå på, mange av stativene er jo relativt tunge.

Lenke til kommentar

Står på produktsiden at den veier 8.5 kg uten fot (Dell U3415W). Har hatt den fra Igloo tidligere men da for 2 skjermer ( når jeg hadde 2x 27") og det var ganske dårlig kvalitet på det, de hang ikke like høyt. Men blir jo annerledes med 1 skjerm. Kan jo kanskje funke :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på selve stativet om det er et problem eller ikke. Er du helt på grensen mtp støttet vekt og noen tommer over i størrelse så kan det bli problemer.

 

Den medfølgende foten omgår problemet helt ved at den kun står vannrett, uten noen rotasjonsmuligheter i den aksen. (Rimelige veggfester omgår også problemet på samme viset. Man har jo "aldri" bruk for det med en vanlig liten tv, og da kutter de det når prisen skal ned.)

 

Å kunne vri på skjermen i den retningen er jo standardfunksjon i de aller fleste skjermarmer, og veldig flott for litt mindre skjermer. Se etter mulighet til å låse skjermen i landscape-modus - det kan kompensere for problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driver og surfer etter 21:9 skjermer nå, sitter på 2560x1440@27 nå og tenker at jeg kunne vunnet en del i produktivitet når jeg jobber, hvis jeg har litt ekstra oppløsning.

 

Krav:

- 34/35"

- 3440x1440

- Minst 2x DisplayPort eller Mini-DisplayPort inn

- IPS

- G-Sync (helst)

- Ikke så forjævlig stygg (helst)

 

Hittil er det Dell U3417H som er det eneste som kommer nære nok. Treffer bra på utseendet og input, men mangler jo G-Sync, som er litt kjipt. Finner egentlig ingen alternativer, men kanskje noen her kjenner til noe?

Lenke til kommentar

Driver og surfer etter 21:9 skjermer nå, sitter på 2560x1440@27 nå og tenker at jeg kunne vunnet en del i produktivitet når jeg jobber, hvis jeg har litt ekstra oppløsning.

 

Krav:

- 34/35"

- 3440x1440

- Minst 2x DisplayPort eller Mini-DisplayPort inn

- IPS

- G-Sync (helst)

- Ikke så forjævlig stygg (helst)

 

Hittil er det Dell U3417H som er det eneste som kommer nære nok. Treffer bra på utseendet og input, men mangler jo G-Sync, som er litt kjipt. Finner egentlig ingen alternativer, men kanskje noen her kjenner til noe?

 

Hva er f.eks stygt med Acer x34? 

 

Svart tynn ramme rundt panelet.  Jeg ser på panelet når jeg bruker pc'n, hva du gjør er ikkje godt å vite :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...