Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener folk om HDR? Verdt å vente på? Sitter på gjerdet her, har lyst å hoppe ned..

 

ROG Swift PG27UQ kommer med 4k, HDR og 144hz. Det er ikkje annonsert noen 3440x1440 144hz hdr enda, men det kommer nok, Det er jo 144hz vi venter på, HDR er liksom bare en bonus og "gimmikk" enda. HDR blir sikkert kult i spill som BF og farcry type spill :)

Lenke til kommentar

 

 

 

ROG Swift PG27UQ kommer med 4k, HDR og 144hz. Det er ikkje annonsert noen 3440x1440 144hz hdr enda, men det kommer nok, Det er jo 144hz vi venter på, HDR er liksom bare en bonus og "gimmikk" enda. HDR blir sikkert kult i spill som BF og farcry type spill :)

Er det bekreftet om det går over en eller 2 kabler?

Linus prøvde vel å avsløre ved å drage standen på CES i biter men kom ingen vei :)

 

Testa å koble pcen på tv å spille Soul Warrior 2 med HDR, funker bra det :)

Lenke til kommentar

Får min nye Acer X34A på fredag og jeg må si at jeg gleder meg ganske stort. Var veldig usikker på om jeg skulle gå for Ultrawide siden jeg har vært veldig fornøyd med 2 x 1440p skjermer, men fikk den såpass billig at jeg ikke klarte å si nei. Usikker på om jeg blir å merke reduksjonen på 44hz, men det venner jeg meg sikkert fort til uansett. Spiller ikke på noe nivå eller med tanker om å bli profesjonell!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Hva mener folk om HDR? Verdt å vente på? Sitter på gjerdet her, har lyst å hoppe ned..

 

ROG Swift PG27UQ kommer med 4k, HDR og 144hz. Det er ikkje annonsert noen 3440x1440 144hz hdr enda, men det kommer nok, Det er jo 144hz vi venter på, HDR er liksom bare en bonus og "gimmikk" enda. HDR blir sikkert kult i spill som BF og farcry type spill :)

 

Bedre farger blir vel bedre i alle spill, ikke nødvendigvis bare i fps'er

Lenke til kommentar

 

 

Hva mener folk om HDR? Verdt å vente på? Sitter på gjerdet her, har lyst å hoppe ned..

ROG Swift PG27UQ kommer med 4k, HDR og 144hz. Det er ikkje annonsert noen 3440x1440 144hz hdr enda, men det kommer nok, Det er jo 144hz vi venter på, HDR er liksom bare en bonus og "gimmikk" enda. HDR blir sikkert kult i spill som BF og farcry type spill :)

Bedre farger blir vel bedre i alle spill, ikke nødvendigvis bare i fps'er

Tenkte i spill med heftig grafikk generelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten advarsel til de som har PG348Q. Panelet i skjermen tåler utrolig lite før det sprekker.

 

Jeg la ned skjermen på samme måte som det er beskrevet for å sette på foten. Dette for å få satt i en HDMI kabel. Er fryktelig vanskelig å komme til ellers. Da jeg reiste den opp igjen og slo den på hadde panelet mange lysende sprekker på ene siden og ikke noe bilde.

 

Sendte den i retur til komplett, men fikk jeg den bare i retur med beskjed om at jeg hadde knust skjermen selv. Finnes ikke et eneste merke utvendig som tilsier det. Så det var 12,5k rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten advarsel til de som har PG348Q. Panelet i skjermen tåler utrolig lite før det sprekker.

 

Jeg la ned skjermen på samme måte som det er beskrevet for å sette på foten. Dette for å få satt i en HDMI kabel. Er fryktelig vanskelig å komme til ellers. Da jeg reiste den opp igjen og slo den på hadde panelet mange lysende sprekker på ene siden og ikke noe bilde.

 

Sendte den i retur til komplett, men fikk jeg den bare i retur med beskjed om at jeg hadde knust skjermen selv. Finnes ikke et eneste merke utvendig som tilsier det. Så det var 12,5k rett ut av vinduet.

 

Det er dekket av din innboforsikring. Avhengig av selskap så er det en egenandel på alt ifra 1000 til 4000

Har selv hatt noen uhell og har et par unger som er kronisk uheldige når de "mister" en eller annen gjenstand i skjermen etter et tap...

Endret av primatet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

100 HZ er nok for meg i en så høy oppløsning. Hva slags grafikkort greier 144 FPS i moderne spill i 3440x1440? Og jeg er på utkikk etter FreeSync, så :thumbs:

Ikkje mange Amd skjermkort som ee vits å kjøpe nå for high-end skjerm nå nei.

 

Jeg får f.eks 135-145fps i 3440x1440 ultra med 2x 1080sli. 135fps er nesten min fps uansett hvilken bane

Lenke til kommentar

Jeg ville nok aldri brukt 13 000,- på grafikkort uansett. Hvis man holder seg til ett enkelt kort, så vil man nok aldri kunne spille nye spill over 100 FPS, uansett hvor bra nye grafikkort blir. Spillene blir vel bare mer krevende, eller mangler optimalisering, slik at 100 Hz er mer enn nok i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Jeg har låst fps i BF4 med 5820k og ett 980ti kort, med litt tweaks, stort sett måkt opp grafikk på maks.

 

Edit på 2560×1440.

 

Og det får vel være opp til enkelte hva de gidder bruke på opsettet sitt, som med penger i resten av verden.

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Samsung!

 

100hz!

 

Mer enn en produsent som gidder å lage skjermer i den nye entusiast-klassen!

 

Se positivt på det... det en knallfint at flere gidder å satse på 21:9!

 

Vil vi virkelig ha det slik at LG er eneste panelprodusent som gidder å lage noe stort og godt, som står på stedet hvil i årevis? (Se tilbake på tiden da 30" 16:10 var det råeste man kunne ha.)

Lenke til kommentar

Jeg har låst fps i BF4 med 5820k og ett 980ti kort, med litt tweaks, stort sett måkt opp grafikk på maks.

 

Edit på 2560×1440.

 

Og det får vel være opp til enkelte hva de gidder bruke på opsettet sitt, som med penger i resten av verden.

 

Ja, så 100 Hz kan være mer enn nok for noen, siden de vet hvor mye penger de vil bruke på grafikkort. Hvor mye FPS får du, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...