Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor ikke ha begge tilkoblet 1080en?

Har ikke så mye å si. Blir litt mindre belastning på 1080 (klokker ikke alltid ned med skjerm nr.2 kobla til), men hovedgrunnen er når jeg renser driverne til nvidia, så bruker jeg skjerm nr2 i steden for å famle i halvblinda på lav oppløsning.

Dagens dårligste unskyldning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor ikke ha begge tilkoblet 1080en?

Har ikke så mye å si. Blir litt mindre belastning på 1080 (klokker ikke alltid ned med skjerm nr.2 kobla til), men hovedgrunnen er når jeg renser driverne til nvidia, så bruker jeg skjerm nr2 i steden for å famle i halvblinda på lav oppløsning.

Dagens dårligste unskyldning ;)

 

Tja. hehe trenger vel ikke noen unnskyldning. Kjører vel som jeg foretrekker. God helg til deg å. Skål

Lenke til kommentar

Liten uppdate på ebay monitoren.

M340CLZ 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync Gaming Curved Monitor.

 

Pris 5700kr + 1700 for toll.

 

Rask levering, sjølv om den var innom tollen på veien.

 

Har vært veldig fornøyd med monitoren. Fungerer utmerket til gaming og andre oppgaver.

Etter en har prøvd 21:9 er det ingen vei tilbake.

Skjermen er ikkje direkte kompatibel med VESA feste 100x100.

Bruker Ergotron lx monitor arm, denne klarer jobben utmerket.

Testet HDMI 2 med GTX 1070 og den støtter 100HZ i 3440x1440.

Nå får ein bare vente på AMD Vega.

 

Test av skjermen

https://www.youtube.com/watch?v=wAqEhOMX_2U&t=0s

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar

Liten uppdate på ebay monitoren.

M340CLZ 34" WQHD 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync Gaming Curved Monitor.

 

Pris 5700kr + 1700 for toll.

 

Rask levering, sjølv om den var innom tollen på veien.

 

Har vært veldig fornøyd med monitoren. Fungerer utmerket til gaming og andre oppgaver.

Etter en har prøvd 21:9 er det ingen vei tilbake.

Skjermen er ikkje direkte kompatibel med VESA feste 100x100.

Bruker Ergotron lx monitor arm, denne klarer jobben utmerket.

Testet HDMI 2 med GTX 1070 og den støtter 100HZ i 3440x1440.

Nå får ein bare vente på AMD Vega.

 

Test av skjermen

https://www.youtube.com/watch?v=wAqEhOMX_2U&t=0s

Du mener 2x VEGA :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hvor lenge må man vente på 3440x1440 med 120hz panel?

Har uendelig lyst på UltraWide QHD, men føler 120hz med ULMB er det eneste som funker for meg i CS:GO

Da må du nok vente til tideligst høst 2017/2018

 

 

Får vel bare smøre meg med litt tålmodig da :) Har jo bare et gtx 1070, så det blir vel litt slapt til å spille andre spill uansett.

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg om det er mye backlight bleed? Er det de lyse feltene i hjørnene når det er mørk bakgrunn?

Hvordan vet man om det er så mye at man kan kreve retur?

Spørsmålet er om det plager deg ved bruk. Jeg har litt bleed oppe i venstre hjørne ved helt svart bakgrunn. Siden jeg nesten aldri har det slik, så merker jeg det heller ikkje.

 

Jeg er ikkje en av dem som nistirrer i hjørnene på en helt svart skjerm. Dog det er garantert noen av disse her inne også :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en Asus PG348Q i senter og to stk. BenQ GW2765HT (1440p IPS 60hz). Foreløbig er Asus skjermen koblet opp med DP og den ene BenQ skjermen med HDMI. Får ikke bilde til å vises på BenQ-skjermen men den blir registrert av Windows, hva kan være galt?

 

Tanken var å koble de to BenQ skjermene opp over HDMI og la Asus-skjermen få DP siden den er 100hz. Foreløbig kun koblet opp en BenQ.

 

Har et Asus GTX1080 strix grafikkort.

Lenke til kommentar

Har en Asus PG348Q i senter og to stk. BenQ GW2765HT (1440p IPS 60hz). Foreløbig er Asus skjermen koblet opp med DP og den ene BenQ skjermen med HDMI. Får ikke bilde til å vises på BenQ-skjermen men den blir registrert av Windows, hva kan være galt?

 

Tanken var å koble de to BenQ skjermene opp over HDMI og la Asus-skjermen få DP siden den er 100hz. Foreløbig kun koblet opp en BenQ.

 

Har et Asus GTX1080 strix grafikkort.

Aldri bruk HDMI på en PC, det er for TV. Har begrensning på 1080p 60 hz.

Displayport er det foretrukne, har du ikke det blir det DVI.

Lenke til kommentar

 

Har en Asus PG348Q i senter og to stk. BenQ GW2765HT (1440p IPS 60hz). Foreløbig er Asus skjermen koblet opp med DP og den ene BenQ skjermen med HDMI. Får ikke bilde til å vises på BenQ-skjermen men den blir registrert av Windows, hva kan være galt?

 

Tanken var å koble de to BenQ skjermene opp over HDMI og la Asus-skjermen få DP siden den er 100hz. Foreløbig kun koblet opp en BenQ.

 

Har et Asus GTX1080 strix grafikkort.

Aldri bruk HDMI på en PC, det er for TV. Har begrensning på 1080p 60 hz.

Displayport er det foretrukne, har du ikke det blir det DVI.

 

Takk for raskt svar.

 

Kan se ut som HDMI-kabelene jeg har kjøpt er noe rask som støtter kun opp til 1080p. Embalasjon henvder 4K support, men det virker som de mener 4 x 1080p som 4K. :grumpy:  Prøvde en annen HDMI-kabel og da kom skjermen opp men en gang. Trodde HDMI-kabel var HDMI-kabel. Tydeligvis ikke ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...