Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har PQ348Q på bordfeste, evt veggfeste? Har tenkt å gå til anskaffelse av denne skjermen, men foten passer ikke min smak (må ha noe WAF faktor på dette, da det står i stua). Har i dag en stand til to skjermer, men hver arm tåler bare 10 KG. Finner ikke vekt på PQ348Q uten stand heller, men ønsker heller ikke å ha skjermen hengende på smertegrensa til stativet. 

 

Tips til fine bordfester? Ser Freedom Arm HD anbefales over dammen, men ser ikke ut som den er like lett å skaffe her til lands. 

Lenke til kommentar

...

 

Jeg bruker denne på Dell-en min. Litt smådyr, men den er helt rå på justeringsmuligheter. Mye å gå på i høyden - nesten en halvmeter mellom bordflate og bunn av skjerm, på det høyeste. Når foten er montert i bakkant av bordplaten på et 60cm bredt bord, så går den helt inn i veggen - og har såpass stor rekkevidde at man kan dra den helt fram til framkant av bordet ved behov. Oser av kvalitet, og justering er såpass lettvint og fint at det blir en vane å variere litt etter behov - istedet for vanlige foter / enklere fester der man finner et kompromiss, og så lar man det være sånn. Den er også ganske stilig.
 
 
Ergotron MX ble også anbefalt når jeg spurte om arm tidligere: https://www.dustinhome.no/product/5010206464/mx-desk-mount-lcd-arm?ssel=false
 
Skal du "bare" erstatte en stygg fot, eller skal du få til merkbart bedre ergonomi? En puslete liten billig-skjermarm gjør ikke så mye mer enn en vanlig fot.
 
Billige veggfester kan fort være en bedre løsning enn bordfester, om du har en passelig vegg bak skjermen - og skal ha noe billig.
Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

 

...

Jeg bruker denne på Dell-en min. Litt smådyr, men den er helt rå på justeringsmuligheter. Mye å gå på i høyden - nesten en halvmeter mellom bordflate og bunn av skjerm, på det høyeste. Når foten er montert i bakkant av bordplaten på et 60cm bredt bord, så går den helt inn i veggen - og har såpass stor rekkevidde at man kan dra den helt fram til framkant av bordet ved behov. Oser av kvalitet, og justering er såpass lettvint og fint at det blir en vane å variere litt etter behov - istedet for vanlige foter / enklere fester der man finner et kompromiss, og så lar man det være sånn. Den er også ganske stilig.

 

http://www.avshop.no/chief-mfg-kontour-k1-bord-klemme/cat-p/c/p7207990

Ergotron MX ble også anbefalt når jeg spurte om arm tidligere: https://www.dustinhome.no/product/5010206464/mx-desk-mount-lcd-arm?ssel=false

 

Skal du "bare" erstatte en stygg fot, eller skal du få til merkbart bedre ergonomi? En puslete liten billig-skjermarm gjør ikke så mye mer enn en vanlig fot.

 

Billige veggfester kan fort være en bedre løsning enn bordfester, om du har en passelig vegg bak skjermen - og skal ha noe billig.

Takk for tips. Blir nok Freedom HD armen.

 

I hovedsak for å frigjøre plass på skrivebordet. Armen jeg har i dag er litt stiv, som gjør det litt tungvindt å dytte den frem og tilbake. Ønsker å dytte skjermen lengst mot veggen når jeg trenger bordplassen til andre ting.

 

Veggfeste tørr jeg ikke. Det er vanskelig å finne stendere i veggen hvor jeg bor, i tillegg til at det er noen vannkabler på innsiden av veggen - nokså nøyaktig på andre siden av der jeg har skjermen. Da er bordstativ like greit :-)

 

Freedom HD koster omlag 1200 fra DK (gratis frakt). Med moms blir det 1500. I overkant hva jeg ønsker å betale, men den er i gjengjeld rimelig bra til prisen.

Lenke til kommentar

 

 

...

Jeg bruker denne på Dell-en min. Litt smådyr, men den er helt rå på justeringsmuligheter. Mye å gå på i høyden - nesten en halvmeter mellom bordflate og bunn av skjerm, på det høyeste. Når foten er montert i bakkant av bordplaten på et 60cm bredt bord, så går den helt inn i veggen - og har såpass stor rekkevidde at man kan dra den helt fram til framkant av bordet ved behov. Oser av kvalitet, og justering er såpass lettvint og fint at det blir en vane å variere litt etter behov - istedet for vanlige foter / enklere fester der man finner et kompromiss, og så lar man det være sånn. Den er også ganske stilig.

 

http://www.avshop.no/chief-mfg-kontour-k1-bord-klemme/cat-p/c/p7207990

Ergotron MX ble også anbefalt når jeg spurte om arm tidligere: https://www.dustinhome.no/product/5010206464/mx-desk-mount-lcd-arm?ssel=false

 

Skal du "bare" erstatte en stygg fot, eller skal du få til merkbart bedre ergonomi? En puslete liten billig-skjermarm gjør ikke så mye mer enn en vanlig fot.

 

Billige veggfester kan fort være en bedre løsning enn bordfester, om du har en passelig vegg bak skjermen - og skal ha noe billig.

Takk for tips. Blir nok Freedom HD armen.

 

I hovedsak for å frigjøre plass på skrivebordet. Armen jeg har i dag er litt stiv, som gjør det litt tungvindt å dytte den frem og tilbake. Ønsker å dytte skjermen lengst mot veggen når jeg trenger bordplassen til andre ting.

 

Veggfeste tørr jeg ikke. Det er vanskelig å finne stendere i veggen hvor jeg bor, i tillegg til at det er noen vannkabler på innsiden av veggen - nokså nøyaktig på andre siden av der jeg har skjermen. Da er bordstativ like greit :-)

 

Freedom HD koster omlag 1200 fra DK (gratis frakt). Med moms blir det 1500. I overkant hva jeg ønsker å betale, men den er i gjengjeld rimelig bra til prisen.

 

Kan du gi tilbakemelding om hvordan det er i praksis når du får montert?

Jeg synes orginal foten er ok, men har det problemet at skjermen har litt for lang avstand. 

Jeg gamer i en stress less med fotskammel og tilbakelent med ett lite bord på siden. 

Er utrulig behagelig i forhold til kontorstol og passer meg utmerket, men skjermen blir litt for langt vekk. Prøver og finne ett stativ som har en (lang) arm som kan stilles enkelt og som er helt sikker i forhold til vekten på PG348Q.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens :)

Ser dette er en lang og solid tråd. Det er ikke meningen å komme inn med gamle spørsmål, men jeg er dessverre ikke så ofte her inne (som jeg burde). Håper dere tar dere tid til å hjelpe meg.

Jeg er "voksen" og har økonomi til endelig å kjøpe guttedrømmen av en maskin. Jeg kjøper maskinen for meg selv og ingen andre. Har holdt på en del måneder og vil sy sammen en maskin m/skjerm som virkelig knaker i de økonomiske sømmene ;) Må ærlig si at jakten på deler nesten er mer morsom enn selve kjøpet.

MEN på monitor-siden så føler jeg at jeg mangler kompetanse. 

Jeg elsker størrelsen på Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q men "fornuften" sier Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q med høyere refresh-rate

NB: Min gamingmaskin er fra 2009 med full HD-monitor. Say no more...

Så mine spørsmål er:
1. Er PG348Q et godt kjøp nå, eller er dette nå på slutten av sin generasjon? Er det noe nye storskjermer i emning?
2. Kan man gi et klart svar på om man skal gå for Asus eller Acer sine modeller i denne størrelsen?
3. Hva ville dere kjøpt i forhold til spillporteføljen jeg spiller? (Se under)

PS: Ikke tenk på om jeg må ha maskinkraft for å kjøre alt på ultra. Det tar to Seahawk 1080-hybridrer seg av ;)
Alle settings skal på ultra giga-whatever. Dette skal være en pc-løsning uten grenser for nåværende spill.

Jeg spiller (skal spille) 
-DOOM
-BF1
-Overwatch
-Diablo 3

-Starcraft 2
-WOW

-GTA 5

Endret av Sweet Tooth
Lenke til kommentar

Hei folkens :)

 

Ser dette er en lang og solid tråd. Det er ikke meningen å komme inn med gamle spørsmål, men jeg er dessverre ikke så ofte her inne (som jeg burde). Håper dere tar dere tid til å hjelpe meg.

 

Jeg er "voksen" og har økonomi til endelig å kjøpe guttedrømmen av en maskin. Jeg kjøper maskinen for meg selv og ingen andre. Har holdt på en del måneder og vil sy sammen en maskin m/skjerm som virkelig knaker i de økonomiske sømmene ;) Må ærlig si at jakten på deler nesten er mer morsom enn selve kjøpet.

 

MEN på monitor-siden så føler jeg at jeg mangler kompetanse. 

 

Jeg elsker størrelsen på Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q men "fornuften" sier Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q med høyere refresh-rate

 

NB: Min gamingmaskin er fra 2009 med full HD-monitor. Say no more...

 

Så mine spørsmål er:

1. Er PG348Q et godt kjøp nå, eller er dette nå på slutten av sin generasjon? Er det noe nye storskjermer i emning?

2. Kan man gi et klart svar på om man skal gå for Asus eller Acer sine modeller i denne størrelsen?

3. Hva ville dere kjøpt i forhold til spillporteføljen jeg spiller? (Se under)

 

PS: Ikke tenk på om jeg må ha maskinkraft for å kjøre alt på ultra. Det tar to Seahawk 1080-hybridrer seg av ;)

Alle settings skal på ultra giga-whatever. Dette skal være en pc-løsning uten grenser for nåværende spill.

 

Jeg spiller (skal spille) 

-DOOM

-BF1

-Overwatch

-Diablo 3

-Starcraft 2

-WOW

-GTA 5

 

Jeg har Acer x34 3440x1440 og 2x 1080 med HB sli bridge. Spiller nesten bare Battlefield 1 og Overwatch. Overwatch spiller jeg faktisk i 2560x1440 siden spillet ikkje gir noen fordel med ultrawide. Battlefiled 1, doom 2016 og GTA 5 er Konge med ultrawide oppløsning, så det er ikkje aktuelt å spille i noen andre oppløsning. Har en 4k g-syncskjerm, men den er langtifra så deilig å spille de spilla med. Gå for Asus 34 UW eller Acer x34a UW ja :)

Lenke til kommentar

 

Hei folkens :)

 

Ser dette er en lang og solid tråd. Det er ikke meningen å komme inn med gamle spørsmål, men jeg er dessverre ikke så ofte her inne (som jeg burde). Håper dere tar dere tid til å hjelpe meg.

 

Jeg er "voksen" og har økonomi til endelig å kjøpe guttedrømmen av en maskin. Jeg kjøper maskinen for meg selv og ingen andre. Har holdt på en del måneder og vil sy sammen en maskin m/skjerm som virkelig knaker i de økonomiske sømmene ;) Må ærlig si at jakten på deler nesten er mer morsom enn selve kjøpet.

 

MEN på monitor-siden så føler jeg at jeg mangler kompetanse. 

 

Jeg elsker størrelsen på Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q men "fornuften" sier Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q med høyere refresh-rate

 

NB: Min gamingmaskin er fra 2009 med full HD-monitor. Say no more...

 

Så mine spørsmål er:

1. Er PG348Q et godt kjøp nå, eller er dette nå på slutten av sin generasjon? Er det noe nye storskjermer i emning?

2. Kan man gi et klart svar på om man skal gå for Asus eller Acer sine modeller i denne størrelsen?

3. Hva ville dere kjøpt i forhold til spillporteføljen jeg spiller? (Se under)

 

PS: Ikke tenk på om jeg må ha maskinkraft for å kjøre alt på ultra. Det tar to Seahawk 1080-hybridrer seg av ;)

Alle settings skal på ultra giga-whatever. Dette skal være en pc-løsning uten grenser for nåværende spill.

 

Jeg spiller (skal spille) 

-DOOM

-BF1

-Overwatch

-Diablo 3

-Starcraft 2

-WOW

-GTA 5

 

Jeg har Acer x34 3440x1440 og 2x 1080 med HB sli bridge. Spiller nesten bare Battlefield 1 og Overwatch. Overwatch spiller jeg faktisk i 2560x1440 siden spillet ikkje gir noen fordel med ultrawide. Battlefiled 1, doom 2016 og GTA 5 er Konge med ultrawide oppløsning, så det er ikkje aktuelt å spille i noen andre oppløsning. Har en 4k g-syncskjerm, men den er langtifra så deilig å spille de spilla med. Gå for Asus 34 UW eller Acer x34a UW ja :)

 

Tusen takk for svaret ditt Nizzen! Gode poenger! :)

Lenke til kommentar

Gå for ultrawide. Det koster litt ekstra, men det er "best" på opplevelser.

 

27"/34" er stort nok til at man får nok høyde, og da er det naturlige valget å utvide i bredden... og det er mye enklere å se det nå, at ultrawide har en fremtid, enn i den tidlige begynnelsen da det bare var en sær greie fra LG.

 

Nye storskjermer vil komme - men det ligger såpass langt inn i framtiden at standarder med høyere båndbredde må bli vanlige, og pris/ytelse på skjermelektronikk må gjøre noen skritt fremover. PG348Q er noe av det beste du får nå, og et relativt fornuftig valg. (Gode skjermer kan henge med lenge - i motsetning til mye annen dyr hardware.)

 

Skal fornuften styre, så er det andre ting som bør kuttes først i en slik all-out maskin, men det virker jo som om du slipper å tenke for fornuftig?

 

Jeg angret ikke på at jeg nektet å være fornuftig dengang da jeg kjøpte en svindyr 30" i en tid der fullHD var "over middels bra". Jeg angrer litt på at jeg ikke ventet på gsync når jeg kjøpte 34", men uansett - det er en helt herlig størrelse.

Lenke til kommentar

Tenker å bygge ny PC og er dermed på utkikk etter ny skjerm også. Hadde egentlig sett på xb281hk, men så ser jeg x34a koster "bare" 5000kr mer. Noen her som har erfaring med disse og kan svare på om det er verdt de ekstra 1000-lappene.

 

Har planer om å se om jeg finner GTX 1080 til en god pris på black friday og bruker pcen til alt fra spilling, film, redigering...osv

Endret av QUiPS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...