Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Tenker å bygge ny PC og er dermed på utkikk etter ny skjerm også. Hadde egentlig sett på xb281hk, men så ser jeg x34a koster "bare" 5000kr mer. Noen her som har erfaring med disse og kan svare på om det er verdt de ekstra 1000-lappene.

 

Har planer om å se om jeg finner GTX 1080 til en god pris på black friday og bruker pcen til alt fra spilling, film, redigering...osv

Kort svar: JA, den er verdt de ekstra lappene.

 

Battlefield i 3440x1440@100hz er verdt det alene.. (har selv asus pg348q).

Redegering gir mye større arbeidsflate. 

Ett 1080 drar spill bra i 3440x1440. Men blir å slite i 4k. (3840x2160).

Linus sin review av sin første ulrtawide , og han går igjennom mange av poengene med oppløsningen.

 

Endret av per parker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tenker å bygge ny PC og er dermed på utkikk etter ny skjerm også. Hadde egentlig sett på xb281hk, men så ser jeg x34a koster "bare" 5000kr mer. Noen her som har erfaring med disse og kan svare på om det er verdt de ekstra 1000-lappene.

 

Har planer om å se om jeg finner GTX 1080 til en god pris på black friday og bruker pcen til alt fra spilling, film, redigering...osv

Kort svar: JA, den er verdt de ekstra lappene.

 

Battlefield i 3440x1440@100hz er verdt det alene.. (har selv asus pg348q).

Redegering gir mye større arbeidsflate. 

Ett 1080 drar spill bra i 3440x1440. Men blir å slite i 4k. (3840x2160).

Linus sin review av sin første ulrtawide , og han går igjennom mange av poengene med oppløsningen.

 

 

Endte opp med å kjøpe samme skjerm som du har koster bare 9999,- nå under black friday, så jaja der røyk det budsjettet igjen. Hvilket Grafikkort har du? Har selv kjøpt GTX 1080.

Lenke til kommentar

 

 

Tenker å bygge ny PC og er dermed på utkikk etter ny skjerm også. Hadde egentlig sett på xb281hk, men så ser jeg x34a koster "bare" 5000kr mer. Noen her som har erfaring med disse og kan svare på om det er verdt de ekstra 1000-lappene.

 

Har planer om å se om jeg finner GTX 1080 til en god pris på black friday og bruker pcen til alt fra spilling, film, redigering...osv

Kort svar: JA, den er verdt de ekstra lappene.

 

Battlefield i 3440x1440@100hz er verdt det alene.. (har selv asus pg348q).

Redegering gir mye større arbeidsflate. 

Ett 1080 drar spill bra i 3440x1440. Men blir å slite i 4k. (3840x2160).

Linus sin review av sin første ulrtawide , og han går igjennom mange av poengene med oppløsningen.

 

 

 

Endte opp med å kjøpe samme skjerm som du har koster bare 9999,- nå under black friday, så jaja der røyk det budsjettet igjen. Hvilket Grafikkort har du? Har selv kjøpt GTX 1080.

 

 

Asus Rog

https://www.komplett.no/product/867990?noredirect=true#

 

Acer x34a

http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC34PREDX34A/acer-predator-x34a-34-buet-skjerm-for-gaming

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det Acer X34a på meg fra Elkjøp til 9999,- Jeg håper så inderlig at jeg ikke får en splitter ny ultrawide modell med 4k og 144hz i trynet nå når jeg nettopp har kjøpt denne. Isåfall håper jeg den blir så dyr at jeg kan trøste meg med pengene spart ;)

Gleder meg til å prøve monitoren!!

Endret av Sweet Tooth
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet om Samsung har noe rått i ermet? Tenker 1440p, G-sync 30-34", ikke nødvendigvis 21:9.

 

Ja.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665542&page=37&do=findComment&comment=23477659

 

g-sync?

 

Hvis ikkje, så skal man bruke RX480 til å drive denne her?  :rofl:

 

 

Vega er vel rett rundt hjørnet?

 

 

For AMD sin skyld får vi håpe det. Herre min hatt hvor treige de er!

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med en ting. Fikk nettopp min X34A (Som den het ved bestilling) og på bildet på Elkjøp så hadde denne monitoren ikke "swivel-ringene" om dere skjønner. Når jeg nå åpnet esken og tok ut monitoren så hadde min disse ringene. 

Hvilken versjon har jeg egentlig fått? Jeg bestilte 34A, men min ser vitterlig ut som 34p minus at min fortsatt har glossy bakside av monitor. Roter jeg fælt her eller? 

Data fra eske: 

Model no: X34
Version: X34 Abmiphz
September 2016

Link til skjerm kjøpt fra elkjøp:
http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC34PREDX34A/acer-predator-x34a-34-buet-skjerm-for-gaming

Link til bilde av min skjerm av samme type som den jeg tok ut av esken i dag. Min har vel og merke glossy bakside MEN fortsatt"swivel-ringer" https://linustechtips.com/main/uploads/monthly_2016_06/acer04.jpg.8eaedc646a831301e70729201b4d0b61.jpg

Jeg er super confused. Det handler ikke om at jeg tenker å klage, men det er bare det at min skjerm ikke matcher skjermen jeg kjøpte fra Elkjøp.

Har dere noe idé hvilken modell jeg har?

UPDATE!!! Google is my friend ;)

Men fortsatt snålt at Elkjøp ikke har riktige bilder av modellen de har solgt meg...
 

Since this keeps coming up, let's finally settle this. There are 3 models of the Acer Ultrawide 3440x1440 with G sync.

  1. Acer X34
  2. Acer X34A - the exact same as the X34 but with a new stand that allow for rotation left and right, and headphone hanger, and reportedly exclusive to Europe. (Denne er det jeg da har fått)
  3. Acer X34P - Brand new monitor based on LGs new panel, with more aggressive curve, potentially less BLB, native 100Hz. This one is slated for Q4 release.
Endret av Sweet Tooth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...