Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Uten at jeg har 100hz skjerm så trur jeg 980 ti(som er 1070 nivå) skal holde. Må kanskje tweake ned bittelitt på unødvendig ting som godray osv. 3440x1440 er mellom "4K"(mer som 2k) og 1440p om du skal beregne hvor mye gpu kraft som trengs. Mener å huske at det er ca 40% mer en 1440p. FPS halveres ca for hver gang du går opp et steg; 1080p -1440p-4K. (ganske logisk siden det er dobbelt så mange pixels som skal tegnes for hvert trinn).

 

GTX 1080 regnes som det første 4K(2k) GPUen som klarer 60fps så den burde jo klare 3440x1440 100hz greit.

Kommer jo selvfølgelig Ann på spillene osv men.

Uten at det er noen form for offisiel eller overførbar benchmark så ligger jeg på 59% gpu load på ultra på doom med 1070 ihvertfall ( V sync 60 Hz - 60 FPS 3440x1440 -i5 4690k)

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aaah, endelig nytt skjermkort, var jo godt tilbud på 1070 hos Komplett, og oppgraderingen fra 780 Ti ga en mildt sagt enorm boost.

i Doom, med ultra preset og MSAA gikk jeg fra 18-20fps til 85-90 fps. Overhead til å sette på Nightmare mode på skygger ++

Mer minne var velkomment! Brukte vel 5.5GB med Doom på max

 

980Ti er nok omtrent et minimum for å kunne ligge oppmot 100fps med det meste på topp. 
Å ha en skjerm til ~10k+ og spille på medium/low, det er ikke noe jeg vil gjøre iallefall.

Lenke til kommentar

 

 

Hva har dere i BF1?

 

Har 980ti SLI selv, og ser sjelden 100fps i multiplayer på ultra settings. Men for en grafikk!!

3440x1440 ultra. 140-150fps i multiplayer. På 4k skjermen er det 100-120 fps.

Med hvilke skjermkort? Ser du har to maskiner i signaturen din...

2x 1080 med HB slibro og 6900k cpu

Lenke til kommentar

Skal skrote min Samsung S27A850D til fordel for en ultrawide, og har fått en god pris på en Dell U3415W. 

 

Det jeg er litt nervøs for er hvordan den vil takle spill. Jeg jobber for det meste med video- og bilderedigering, men spiller også litt i blant (BF1 for øyeblikket). Jeg er ingen superentusiastisk gamer, og jeg spiller ikke for å vinne.

 

Er det dumt av meg å ikke gå for en skjerm som har G-sync og/eller høyere hz, når jeg først skal oppgradere? Eller vil jeg, ved tanke på hvilken skjerm jeg kommer fra, ikke savne de egenskapene?

 

Jeg føler iblant at tearing og ghostingen på Samsungen kan være litt plagsomt, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan skylde på skjermen til forskjell fra skjermkort og spillinnstillinger. Når det kommer til input lag-en, så er jeg litt usikker på om det plager meg, men jeg ser at U3415W skal ha et gjennomsnitt på 25 ms, til fordel fra 28 ms på Samsungen. Men en PG279Q skal ligge nede på kun 3 ms?

 

Er det eventuelt en annen modell jeg heller burde sikte meg mot? Philips BDM3490UC (for en munnfull) for eksempel?

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Ser man på lengre sikt så vil det utvilsomt lønne seg med gsync. Får jo bedre ytelse nå, og når maskinvaren du driver skjermen med ellers ville vært så treg og gammel at den er blitt ubrukelig, så vil gsync gi en mye bedre opplevelse enn det du får uten... Mer en 60hz er en nobrainer om man spiller spill der det har mye å si. Gsync er bedre, enkelt og greit.

 

Eneste grunnen til å la vær, er om man vet at man faktisk klarer seg greit med bare 60hz *eller* bare skal ha en billig skjerm som man ikke planlegger å ha lenge.

 

Gsync er ofte verdt den ekstra kostnaden...

 

Selv venter jeg på "rett" skjerm med høyere oppløsning, mer enn 60hz, og gsync - og er knallfornøyd med U3415W imens. Hadde garantert kjøpt med gsync om jeg hadde gjort valget i dag... men syns allikevel U3415W er en veldig grei skjerm. Det er ikke enorme forskjeller mellom de ulike vanlige 34"-ene, U3415W er et godt valg blant de, men det kan være greit å vurdere samsung-en om man liker høy kontrast.

 

Regner med du har sett på den allerede, men her er en av de mer grundige testene av U3415W:  http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u3415w.htm

 

Samme side har også gode tester av de dyrere alternativene.

Lenke til kommentar

Ja, 7000 er vel billig sammenlignet med 12.500 for X34...

 

Tror jeg går for U3415W frem til det dukker opp et bedre/billigere alternativ med g-sync.

 

Dette er sikkert ikke riktig sted å spørre, men siden livet er så kort og vi alle skal dø en dag: hvor mye kan jeg selge en godt behandlet Samsung S27A850T for? Ser at den nye utgaven av modellen fortsatt selges for 4800.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Ja, 7000 er vel billig sammenlignet med 12.500 for X34...

 

Tror jeg går for U3415W frem til det dukker opp et bedre/billigere alternativ med g-sync.

 

Dette er sikkert ikke riktig sted å spørre, men siden livet er så kort og vi alle skal dø en dag: hvor mye kan jeg selge en godt behandlet Samsung S27A850T for? Ser at den nye utgaven av modellen fortsatt selges for 4800.

Halv pris

Lenke til kommentar

Dukker opp Koreaskjermer i 34" med 100hz. $699. Mine to gamle Yamakasi-skjermer var strålende iallefall?

 

http://m.ebay.com/itm/222262826050?_mwBanner=1

 

http://www.overclock.net/t/1614783/korean-microboard-m340clz-34-3440x1440-100hz-freesync-curved-monitor-discussion-thread

Jeg inkludert hadde 1440p koreaskjerm som kunne overklokkes til 120 hz :D Billig morro!

 

Nesten så jeg har lyst å prøve en.... Nei, det skal jeg ikkje. Ingen g-sync, ingen kjøp :p

 

 

....Eller kjøpe en for at den kan henge over min X34 som 3. skjerm 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...