Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

21:9 er undervurdert. Kjøpte meg en 35" kurvet 21:9 skjerm til riggen min også. Kommer aldri til å gå for 16:9 igjen.

Det er vel ingen som har undervurdert 21:9, men prisen er fortsatt litt høy, også må man jo ha en PC som klarer å drive såpass høy oppløsning(3440x1440)med akseptabel fps. Finnes jo skjermer med lavere oppløsning, men hvem vil vel ha de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finnes jo skjermer med lavere oppløsning, men hvem vil vel ha de.

Eh.. Han over deg, om jeg ikke husker helt feil. :p

Stemmer bra det. Kjøpte en på tilbud. Er mer en fornøyd jeg. Men blir nok oppgradering når de med høyere oppløsning blir litt billigere.

 

2560x1080 er min på, og max er vel 165Hz. Og er fortsatt veldig fornøyd med den.

 

Men lurer litt på å oppgradere til denne:

https://www.komplett.no/product/867990/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-34-led-g-sync-rog-swift-pg348q#

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakk om å ikke skjønne det.

Det dukker opp en på rising storm sitt steam forum. Han har spilt spillet i 15 minutter.

Han sier at å kjøpe dette spillet var hans verste avgjørelse evah!

Hvorfor?

You fordi team kill er alltid på og du må sikte på en lagkamerat for å få opp en markering på at han er på ditt lag.

 

Han ser ikke ut til å skjønne konseptet realisme men mener dette var en design feil. Uansett hva folk forteller han sier han dette var bare horribelt.

 

Skal bli deilig når COD folka skjønner at dette ikke er COD i Vietnam.

Lenke til kommentar

Den perfekte pcskjermen er annonsert .

HDR, AMVA-panel (mye bedre enn ips ift. kontrast og sortnivå/backlight bleed) ultra wide, ekte HDR10-støtte (1000 nits lysstyrke) 200 hertz og gsync.

 

 

Oppløsningen kunne vært høyere kanskje, men tror dette er sweet spot for å få akseptable frame rates samtidig som du får skarpt nok bilde.

Lenke til kommentar

Kjøper ikke en slik skjerm for å spille CS uansett da.

 

Jeg leverte tilbake 4ms IPS fordi jeg syntes Witcher 3 ble crap i forhold til 1ms TN..

 

Eneste måten denne skjermen, om det stemmer at den har 6ms pixel responstid, er interessant. Er om den har en vel fungerende ULMB mode. Men da må den nesten ha det med G-Sync aktivert også. Ellers blir det litt for dumt..

Lenke til kommentar

Akkurat en slik monitor jeg har ventet på. Men det blir litt vanskelig å svelge prisen når du kan kjøp et 55" 4K HDR til omtrent samme pris. Jeg er ikke interisert i e-sport osv så responstiden er helt innenfor for min del. 

 

Men en så lenge så er det jo ekstremt labert med HDR støtte på PC. Langt flere titler på konsoll så langt. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg har 6ms på den skjermen jeg har nå. Det er også A-MVA på den, og jeg er veldig godt fornøyd med det. Begynner dog å dra veldig på årene. Kjøpte den i begynnelsen av 2009. Har hatt lyst på høyere frekvens lenge, men siden jeg er så godt vant til 60hz, har jeg ikke hatt noe umiddelbart behov for å bytte den ut. Ikke spiller jeg så mye FPS heller. Men, må si den skjermen der fristet.

Lenke til kommentar

Curved? Nei takk!

 

De med peiling sier at du må nesten ha curve på så store/brede skjermer. Hvis ikke må du enten sitte lengre fra ennn du normalt gjør med en PC-skjerm eller slite med å se hjørnene på skjermen.  

 

Det lages nesten ikke ultrawides uten curve lenger.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Curved? Nei takk!

De med peiling sier at du må nesten ha curve på så store/brede skjermer. Hvis ikke må du enten sette deg lengre tilbake eller slite med å se hjørnene på skjermen.

Har 35" 21:9 curved monitor i dag og jeg klarer ikke å se for meg at den hadde blitt like god flat.

 

Er enig i at curved på en tv som man sitter med på en avstand ikke er optimalt, men med en pc monitor du sitter så tett på så er curved nødvendig når det blir så bredt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...