Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Rare om Sea of Thieves:

 

We've actually added a 540p mode, so you can go below HD. We've also added a 15 fps framerate lock because when we were talking to the community some people were like: I'm actually happy playing 15 frames per second. We were like: that's actually really cool, we should support that. And to them go to them and say, oh, we've added that mode for you—it's below our Rare certified min spec, but if you're enjoying the game, why should we as developers knock you for that?"

 

 

Hahahaha!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter de senere half life 2 diskusjonene (der jeg var en av de mente spillet var oppskrytt)

Bestemte jeg meg for å spille det på nytt. Kanskje jeg husket feil. Men nei da. Flere deler av spillet er drit kjedelig. Og selv når spillet er på sitt beste er ikke spillet så bra. Grafikken og fysikken er jo bra og holdt seg godt i 13 år. Men gameplay messing er det ganske kjipt.

 

Derimot fikk jeg lyst til å spille HL1 igjen og kjøpte Black mesa (sist jeg prøvde det var det en gratis mod)

Moden er ekstremt tro til HL1. Fysisk xog slikt er tonet ned. Men selv med den helt klart gammaldagse våpen feelen, litt klunky styring. Er det som et FPS spill mye bedre enn HL2. Mindre død tid. Mer action. Langt mer underholdende skyting og mer interessante steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får lov å ikke like det, men du må forstå at du er i en latterlig liten minoritet i å mene at HL2 er drit dårlig. Så lenge du ikke prøver å påstå at spillet er et dårlig spill på generell basis men bare at det ikke var noe for deg. 

Og det er tross alt 13 år gammelt som du sier. Det må taes med i beregningen. Hadde første Super Mario kommet i dag så hadde det ikke vært like bra. Samme med første Zelda. 

HL2 var og er et bra spill på veldig veldig mange områder. Og tidvis revolusjonerende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AI var ræva, gameplay var også ræva. Det hadde sine gode ting og, og det var litt kult med fysikken på den tiden. Men dæven for et mongokjedelig spill. FEAR derimot er fremdeles ikke overgått når det gjelder hvordan de får AI til å virke så mye bedre enn den egentlig er. Og firefights er fremdeles bedre enn noe annet spill jeg har spilt. Er en grunn til at dette spillet fremdeles dras frem på PC-forum over det beste FPS-gameplayet, mens HL2 dras frem som noe som var veldig bra på tiden tiden, og betydde veldig mye for FPS som sjanger, men ser sjeldent noen skryte stort over gameplaybiten sånn ellers.

Lenke til kommentar

Ingen spill har noengang imponert meg så mye som half life tilbake i 2004, grafikken, gameplayet, fysikken og måten denne ble brukt i spillet var nesten helt surrealistisk for tiden. Historien og feelen i spillet funker like bra i dag som det gjorde i 2004, jeg har spilt gjennom spillet og de 2 episodene flere ganger i nyere tid og har storkost meg vertfall :) . Men det er selvfølgelig lov å ha andre oppfatninger av spillet, smak på slikt er jo subjektiv, F.E.A.R syns vertfall jeg at blir veldig cluncky og kjedlig til sammenligning.

Lenke til kommentar

Historien var kjedelig og gameplay var en tech demo. "Se så bra grafikken og fysikken er" mens FPS delen var ekstremt uinspirert. Våpene var kjedelig. Områdene var kjedelige fiendene du sloss med var kjedelige. Våpene var kjedelige.

De firefightene man har i HL1 er mye bedre. Hver trefning med soldatene var en utfordring. I HL2 bare plaffe du de ned.

 

HL1 var et ekte FPS (selv om det er flere negative aspekter med det spillet)

HL2 er en fysikk lekeplass. Alt i spillet er jo bare for å vise frem fysikken og grafikken.

Lenke til kommentar

http://www.metacritic.com/game/pc/half-life-2

 

1692 positive bruker anmeldelser mot sammenslått 240 mixed og negative anmeldelser.

 

http://store.steampowered.com/app/220/HalfLife_2/#app_reviews_hash

 

49 109 positive brukeranmeldelser mot 1742 negative.

 

Jeg vet ikke hvordan du definerer en majoritet, men jeg vil si at en majoritet har et positivt syn på half life 2.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Så spørs det hvor mange som stemmer på nostalgifølelsen og hvor mange som faktisk har spilt det i den senere tid. Det er tross alt et spill som har hatt gigantisk betydning for en hel sjanger, så den fortjener selvsagt all den anerkjennelsen den får, men ser det år for år, flere og flere blir mer lunkne til Half-Life 2 som et spill, naturlig nok. Det er slik med de fleste spill.

Lenke til kommentar

Så spørs det hvor mange som stemmer på nostalgifølelsen og hvor mange som faktisk har spilt det i den senere tid. Det er tross alt et spill som har hatt gigantisk betydning for en hel sjanger, så den fortjener selvsagt all den anerkjennelsen den får, men ser det år for år, flere og flere blir mer lunkne til Half-Life 2 som et spill, naturlig nok. Det er slik med de fleste spill.

Akkurat som bf2 var helt konge i din tid. Nå føles bf2 elendig i forhold til bf1.

Spillte 2000 timer bf2 på bare ett år, så bf2 VAR bra.

 

Hl2 deathmatch MP spillte jeg mest. Spillte bare igjennom singleplayer 2 ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...