Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Den 33 år gamle mannen dømmes til fengsel i 15 dager for å ha kjørt ned en kvinne i Trondheim. Sykkelen var en ombygd elsykkel med en antatt toppfart på 108 kilometer i timen. Han får også kjøreforbud i to måneder og må betale 20 000 kroner i oppreisning til fornærmede. I tillegg inndras elsykkelen (kjøpt for 60.000 kr).

 

Kilde: https://www.nrk.no/trondelag/domt-til-fengsel-for-a-ha-meid-ned-kvinne-med-blodtrimmet-elsykkel-1.14039867

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at 35-40 er for fort på GSV, men det er såre enkelt å få til uten motor og man må selv styre hastigheten sin ift. hvor man sykler. Har ingen problem med å komme opp i 40-60kmt på GSV uten motorhjelp og 70+ ved nedoverbakke på GSV om jeg så ville.

 

Ergo mener jeg det er litt tøysete å begrense elmotor til 25kmt når syklene ellers suser rundt i 30+ de fleste steder.

 

25kmt er også et skjæringspunkt for hva de fleste ligger på uten motvind og på flata og da får man saken med at motoren slår ut og inn hele tiden.

På min elsykkel som jeg bruker for å pendle 10mil daglig slår jeg av elmotoren når jeg ikke vil ha assistanse for å unngå denne "av, på, av, på, av på" hele tiden fordi man ofte ligger rundt 25kmt selv uten motor.

 

Derfor synes jeg 35-40 som maks på motorassistanse hadde vært mer praktisk. Hastighet er noe man må styre selv og motodriften kan slås helt til "off" mens man sykler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

...........

 

Derfor synes jeg 35-40 som maks på motorassistanse hadde vært mer praktisk. Hastighet er noe man må styre selv og motodriften kan slås helt til "off" mens man sykler.

 

I Tyskland tillates elsykler som går opp til 45 km/t.  Dog må de registreres som mopeder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...