Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Er dette noe du gleder deg over? Bare regner med dette etter antall smilefjes hver setning. Det bor ca 200 000 muslimer i Norge, flere er på tur siden de rød-grønne vedtok å ta inn 8000.

 

 

Jeg gleder meg. Fordi det blir økt avgift og skatt :tease: Jeg er realiteten anti-muslimsk person, men jeg er minoritet og kan ikke vinne over majoriteten :nei:

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Tror Finland kunne brydd seg mindre over hva en person tenker i et forum. Det er ingen konkurranse over hvem som tar inn mest, man må tenke først og fremst på landets økonomi før en tar inn flere tusen personer som på lengre sikt vil kreve pensjon og andre goder. Finland har allerede en dårlig økonomi og jeg ser ikke noe grunn for svekke den ytterligere.

 

Tror også staten Finland bryr seg fint lite hva en nordmann skriver på et norsk forum. Men ja de sliter økonomisk. Ja å være med i Eu er noe dritt. Men det er også Italia, Hellas og Spania de har også dårlig økonomi (dårligere enn Finland) men de tar mer enn 350 personer inn! Så ja syns Finland kunne være litt mer samarbeidsvillige når de først var så gira på å bli med i EU.

 

Handler ikke om å være samarbeidsvillige, det handler om plass, integrering. I Norge så har AP og Venstre skrevet at de 8000 må bo i skoler i en periode "for integrering" noe som egentlig er en unnskyldning for at de egentlig ikke har plass til så mange. I den tiden vi bruker på å ta inn 8000 pluss familiegjenforening så har vi brukt ca 20-30 milliarder.

 

Når har jeg skrevet at jeg syns at Norge burde ta inn 8000?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Hvorfor spiller velferdsstaten en rolle i antall flyktninger som kan tas inn?

Hvis du ikke skjønner hvorfor så kan du enkelt forlate debatten, skal flyktningene dra til en plass med en økonomi som har gått samme vei som det Hellas har med 30% arbeidsledige?

Lenke til kommentar

 

Er dette noe du gleder deg over? Bare regner med dette etter antall smilefjes hver setning. Det bor ca 200 000 muslimer i Norge, flere er på tur siden de rød-grønne vedtok å ta inn 8000.

 

 

Jeg gleder meg. Fordi det blir økt avgift og skatt :tease: Jeg er realiteten anti-muslimsk person, men jeg er minoritet og kan ikke vinne over majoriteten :nei:

 

Jeg lest flere av innleggene dine tidligere. Men igjen hvorfor er du anti-muslimsk? Ville du hatt 8.000 flyktninger fra Nepal som er hinduer istedet for 8.000 syriske flyktninger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT
 

Når har jeg skrevet at jeg syns at Norge burde ta inn 8000?

 

Det var jo du selv som var så sur over antall asyl søkere Finland tok i forhold til Norge, regnet dermed med at du ønsket dette.

Lenke til kommentar

 

 

Er dette noe du gleder deg over? Bare regner med dette etter antall smilefjes hver setning. Det bor ca 200 000 muslimer i Norge, flere er på tur siden de rød-grønne vedtok å ta inn 8000.

 

 

Jeg gleder meg. Fordi det blir økt avgift og skatt :tease: Jeg er realiteten anti-muslimsk person, men jeg er minoritet og kan ikke vinne over majoriteten :nei:

 

Jeg lest flere av innleggene dine tidligere. Men igjen hvorfor er du anti-muslimsk? Ville du hatt 8.000 flyktninger fra Nepal som er hinduer istedet for 8.000 syriske flyktninger?

 

 

De er lite tolerante! Med en gang Profeten Muhammed blir brukt i humor blir det bråk hele tiden. Demonstrasjon hver gang Islam blir brukt. Enten det er film eller tegning. Det er ikke for lov for andre mennesker å bruke profeten, men kun muslimer selv så er det greit.

 

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Når har jeg skrevet at jeg syns at Norge burde ta inn 8000?

 

Det var jo du selv som var så sur over antall asyl søkere Finland tok i forhold til Norge, regnet dermed med at du ønsket dette.

 

Da regnet du feil. Alle burde ta det de har kapasitet til å jeg mener at Finland har mer kapasitet enn 350. Norge har ikke til 8000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

 

Er dette noe du gleder deg over? Bare regner med dette etter antall smilefjes hver setning. Det bor ca 200 000 muslimer i Norge, flere er på tur siden de rød-grønne vedtok å ta inn 8000.

 

 

Jeg gleder meg. Fordi det blir økt avgift og skatt :tease: Jeg er realiteten anti-muslimsk person, men jeg er minoritet og kan ikke vinne over majoriteten :nei:

 

Jeg lest flere av innleggene dine tidligere. Men igjen hvorfor er du anti-muslimsk? Ville du hatt 8.000 flyktninger fra Nepal som er hinduer istedet for 8.000 syriske flyktninger?

 

Jeg er ikke anti-muslimsk, beklager om det er slik det ser ut som, men jeg er i mot antallet asylsøkere vi skal ta i mot.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor spiller velferdsstaten en rolle i antall flyktninger som kan tas inn?

 

Hvis du ikke skjønner hvorfor så kan du enkelt forlate debatten, skal flyktningene dra til en plass med en økonomi som har gått samme vei som det Hellas har med 30% arbeidsledige?

 

Du påstår altså at mangel på god velferdsstat er sammenhengende med en dårlig økonomi. Det er nok feil.

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar

 

 

De er lite tolerante! Med en gang Profeten Muhammed blir brukt i humor blir det bråk hele tiden. Demonstrasjon hver gang Islam blir brukt. Enten det er film eller tegning. Det er ikke for lov for andre mennesker å bruke profeten, men kun muslimer selv så er det greit.

 

 

 

Det er lite vits å legge ved en video, der jeg ikke forstår noe som helst :(. Forresten så forstår jeg argumentet ditt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor spiller velferdsstaten en rolle i antall flyktninger som kan tas inn?

 

 

Oppbygd infrastruktur og kapasitet for helse, skole, barnehager, integrering, boliger, osv..  

 

Akkurat det samme de har i land uten velferdsstat?

 

Ja, si det du. Bl.a USA og Russland kunne tatt imot hele nasjonen Syria da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...