Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

https://www.facebook.com/torgeir.moen.180/videos/vb.100006879547783/1607022059537097/?type=2&theater&_rdr

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/kilder-til-vg-dette-er-syria-kompromisset/a/23467988/

 

Jeg blir litt oppgitt. Det er vanskelig å vite men det virker helt klart som at det store flertallet ikke ønsker å ta inn så mange flyktninger og at det hjelper veldig lite. Jeg er så jævlig lei ap.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke flyktningene i seg selv som er skremmende, det er ideologien til disse tullingene om at vi skal redde verden, koste hva det koste vil.

 

Om man lurer på hvor det kommer til å ende så kan man bare titte på sverige, de har kommet litt lengre enn oss på kanten av stupet.

 

For ikke minst å nevne hvor respektløst dette er for de som allerede sitter på mottak i norge og ikke har noe sted å bo.

Kvalmende og destruktiv barnehagepolitikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kan jeg gi deg den gledelige nyhet om at Ipsos-MMI har gjennomført en undersøkelse, slik at vi slipper å synse.

 

47 prosent for, 44 prosent mot.

 

http://www.dagbladet.no/2015/05/22/nyheter/innvandring/syria-flyktninger/syria/flyktninger/39286697/

 

Positivt, da vil jeg påstå at forumdeltakere som er mot forslaget er overrepresentert i denne tråden. Noe som heldigvis ikke er tilfelle i befolkningen generelt :)

Lenke til kommentar

Men då er det jo nettopp dine destruktive haldningar som er konsekvensen av denne "destruktive" politikken. I så måte er det jo slike som deg som er problemet og gir oss noko som helst konkret grunnlag for å kalle politikken destruktiv. Det finst etter mitt syn pdd lite å legge til grunn for at 8000 syriske flyktningar definitivt skal vere destruktivt for oss.

Lenke til kommentar

Det finst etter mitt syn pdd lite å legge til grunn for at 8000 syriske flyktningar definitivt skal vere destruktivt for oss.

 

Fordi vi tar allerede inn fler enn vi klarer å bosette, dermed er det ganske destruktivt å presse gjennom enda fler. Det er tydelig at dette er en beslutning tatt på følelser, og det hører ikke hjemme i politikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den generelle holdningen her i landet er at vi har evig med penger og uendelig kapasitet samtidig som at vi kan gi hvem som helst muligheten til et velstående liv uten at dette går utover andre mennesker.

 

Sannheten er at vi nå opplever nedgangstider i Norge med omfattende økonomiske konsekvenser samtidig som at vi ikke en gang har kapasitet til å bosette dem vi har fra før av. I tillegg vil dette koste oss milliarder som på et vis må spares inn igjen ved å kutte andre steder. 

 

Hvor er logikken? Hvordan kan man foreslå noe slikt som 10 000 flyktninger? Og dem som stemmer for å ta dem inn, er disse faktaene noe man bare har fortrengt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sannheten er at vi nå opplever nedgangstider i Norge med omfattende økonomiske konsekvenser samtidig som at vi ikke en gang har kapasitet til å bosette dem vi har fra før av. 

 

Vi har "kapasitet". Vi mangler lokal vilje, og lokale midler.

 

I tillegg vil dette koste oss milliarder som på et vis må spares inn igjen ved å kutte andre steder. 

 

 

Nei, vi trenger ikke kutte andre steder. Vi bruker for tiden (som sagt tidligere i tråden) 58 milliarder mindre av oljeformuen bare i år enn handlingsregelen tilsier. Pengene finnes på bok, og alle partier er enige om at vi har råd til å bruke mer oljepenger enn vi gjør. (Også FrP, som jo i opposisjon ville avskaffe hele handlingsregelen.)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke minst å nevne hvor respektløst dette er for de som allerede sitter på mottak i norge og ikke har noe sted å bo.

Kvalmende og destruktiv barnehagepolitikk.

 

Jeg er enig. Med asyl burde følge både rett og mulighet til å etablere seg. Problemet er at det er stortingspolitikerne som sier A her, mens det er kommunepolitikerne som forventes å si B. 

 

Nå klarer jeg ikke å finne noen oversikt over hvor lang mottakskøen er i måneder. Det er angivelig 5000 med godkjent opphold som befinner seg i mottak og venter på å bosettes, men statistikken sier ikke noe om hvor lenge de må vente i snitt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

For ikke minst å nevne hvor respektløst dette er for de som allerede sitter på mottak i norge og ikke har noe sted å bo.

Kvalmende og destruktiv barnehagepolitikk.

 

Jeg er enig. Med asyl burde følge både rett og mulighet til å etablere seg. Problemet er at det er stortingspolitikerne som sier A her, mens det er kommunepolitikerne som forventes å si B. 

 

Nå klarer jeg ikke å finne noen oversikt over hvor lang mottakskøen er i måneder. Det er angivelig 5000 med godkjent opphold som befinner seg i mottak og venter på å bosettes, men statistikken sier ikke noe om hvor lenge de må vente i snitt.

 

Geir :)

 

Er helt på jordet. Virker som om ganske mange er opprørte over det her. For feige til å avholde folkeavstemning da de allerede vet hva resultatet blir.

 

Men då er det jo nettopp dine destruktive haldningar som er konsekvensen av denne "destruktive" politikken. I så måte er det jo slike som deg som er problemet og gir oss noko som helst konkret grunnlag for å kalle politikken destruktiv. Det finst etter mitt syn pdd lite å legge til grunn for at 8000 syriske flyktningar definitivt skal vere destruktivt for oss.

Er ikke "bare" 8000 når du regner med familiegjenforeninger osv. I tillegg er det så og si garantert at vi får et par IS-krigere med på kjøpet.

 

Det er helt uakseptabelt og håper slike avgjørelse får store konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...