Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Ja for andre folk setter jo aldri ting på spissen. Men heng deg opp i det og ikke poenget du, det er jo slikt dere lever av.

 

Jeg driter forøvrig i hva det "politiske flertallet" mener, folkeavstemning er det eneste riktige i denne saken.

Nå har jo FrP sagt at de vil avholde en folkeavstemning om Syria flyktningene ved kommunevalget i høst. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hjelp er det å ta inn flyktninger hit og så må de vente i flere år før de for et sted å bo ?

 

Ap &co tror at bare de sier ja så får alle penger til å ta i mot alle disse fykingene

Det jo ikke så rart at de sier ja når de ikke har det økonomiske ansvaret

 

 

Det sies at Norge har råd til å sløse bort penger på å få dem hit , og samtidig bruke mye penger i Syria

Hvorfor skal man sløse bort så mye penger når det går å bruke dem effektivt for å få mye for pengene  ?

 

Det sies at det er plass til den her i landet

ja det er nok plass hvis man plaserer dem i telt

eller kanskje skulle man ta i bruk alle kulturhusene rund i landet ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken hjelp er det å ta inn flyktninger hit og så må de vente i flere år før de for et sted å bo ?

 

Ap &co tror at bare de sier ja så får alle penger til å ta i mot alle disse fykingene

Det jo ikke så rart at de sier ja når de ikke har det økonomiske ansvaret

 

 

Det sies at Norge har råd til å sløse bort penger på å få dem hit , og samtidig bruke mye penger i Syria

Hvorfor skal man sløse bort så mye penger når det går å bruke dem effektivt for å få mye for pengene  ?

 

Det sies at det er plass til den her i landet

ja det er nok plass hvis man plaserer dem i telt

eller kanskje skulle man ta i bruk alle kulturhusene rund i landet ?

 

Eller da blir det vel flerkulturhusene :)

 

Vi har da mer vettige ting å bruke penger på, som f.eks. stupetårn i Mjøsa?

 

Det ble bevilget 40.000 kroner til en utredning av prosjektet. Deretter ballet det på seg. I sju år. I dag står tårnet klart. Prislapp?

23 millioner kroner. 

 

Dagbladet

Lenke til kommentar

Ja for andre folk setter jo aldri ting på spissen. Men heng deg opp i det og ikke poenget du, det er jo slikt dere lever av.

 

Vel, uten overdrivelsen hadde du vel ikke noe tydelig poeng...? 

 

Jeg driter forøvrig i hva det "politiske flertallet" mener, folkeavstemning er det eneste riktige i denne saken.

 

Det må du gjerne drite i, men det er det politiske flertallet (uten fnytter, altså slik Stortinget er satt sammen idag på riksplan, og kommunestyrene lokalt) som bestemmer om det faktisk skal avholdes folkeavstemning. 

 

Man kan vel gjøre slik som det ble foreslått i haugesund av en patetisk politiker der.

Putte eldre på dobbeltrom for å frie opp rom til flyktninger.

De eier ikke skamvett disse politikerne.

Det hadde vært skammelig, men det var ikke det som skjedde. Rådmannen i Haugesund (han er ansatt, ikke politiker) vil stenge et sykehjem i fire år for å spare penger, og overføre pasientene til andre sykehjem. Det betyr at endel må bo på dobbeltrom ja. Det er hans jobb, å forvalte budsjettene slik de er vedtatt.

 

Så har politikerne i bystyret vedtatt å ta imot flere flyktninger. Men disse følger det statlige midler med, så de belaster ikke samme budsjettet de fire årene.

 

Det er selvsagt trist at man må spare, og jeg er gjerne med på at det er skammelig at det rammer eldreomsorgen. Men de to sakene har altså ikke direkte noe med hverandre å gjøre, annet enn i de tabloide overskriftene på enkelte nettsider.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ja for andre folk setter jo aldri ting på spissen. Men heng deg opp i det og ikke poenget du, det er jo slikt dere lever av.

 

Vel, uten overdrivelsen hadde du vel ikke noe tydelig poeng...? 

 

Selvfølgelig hadde jeg det. 3 barn og samboer ektefelle blir jo fortsatt 4stk ekstra.

 

Edit: Eller samboer blir vel feil. Å få barn utenfor ekteskapet er vel en dødssynd i steinalderland.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Selvfølgelig hadde jeg det. 3 barn og samboer ektefelle blir jo fortsatt 4stk ekstra.

 

Men det forusetter at det faktisk kommer 3 barn og ektefelle for hver flyktning. Det har du ikke noe holdepunkt for. Som allerede sagt i en tidligere post viser statistikkene til SSB at det fra Afrika (hvor de ikke får færre barn) kommer i snitt 0,6 familieinnvandrere pr. flyktning. Og fra Syria kan vi anta at familier er en del av flyktningene, slik frohmage antydet.

 

Edit: Eller samboer blir vel feil. Å få barn utenfor ekteskapet er vel en dødssynd i steinalderland.

 

Men det er nok en antagelse fra din side. Jeg så et innslag med et syrisk par på TV2 i går, de var kommet til Norge for en tid tilbake. De hadde begynt å lære seg norsk, og hun hadde ikke tørkle på hodet en gang. Kanskje er det de som ikke vil leve i steinalderen som flykter fra IS...?

 

Geir :)

 

Edit: Mye leifer på kvelden.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja for andre folk setter jo aldri ting på spissen. Men heng deg opp i det og ikke poenget du, det er jo slikt dere lever av.

 

Vel, uten overdrivelsen hadde du vel ikke noe tydelig poeng...? 

 

Jeg driter forøvrig i hva det "politiske flertallet" mener, folkeavstemning er det eneste riktige i denne saken.

 

Det må du gjerne drite i, men det er det politiske flertallet (uten fnytter, altså slik Stortinget er satt sammen idag på riksplan, og kommunestyrene lokalt) som bestemmer om det faktisk skal avholdes folkeavstemning. 

 

Man kan vel gjøre slik som det ble foreslått i haugesund av en patetisk politiker der.

Putte eldre på dobbeltrom for å frie opp rom til flyktninger.

De eier ikke skamvett disse politikerne.

Det hadde vært skammelig, men det var ikke det som skjedde. Rådmannen i Haugesund (han er ansatt, ikke politiker) vil stenge et sykehjem i fire år for å spare penger, og overføre pasientene til andre sykehjem. Det betyr at endel må bo på dobbeltrom ja. Det er hans jobb, å forvalte budsjettene slik de er vedtatt.

 

Så har politikerne i bystyret vedtatt å ta imot flere flyktninger. Men disse følger det statlige midler med, så de belaster ikke samme budsjettet de fire årene.

 

Det er selvsagt trist at man må spare, og jeg er gjerne med på at det er skammelig at det rammer eldreomsorgen. Men de to sakene har altså ikke direkte noe med hverandre å gjøre, annet enn i de tabloide overskriftene på enkelte nettsider.

 

Geir :)

 

Du må huske på de pengene som brukes på disse flyktningene må taes fra et sted så noe går det ut over 

dessverre virker det som pengen taes fra de postene som trengs til viktige ting , mens fornyelsene ( bl.a. kultur )  slipper unna ranet

Lenke til kommentar

Hvordan vet de det? Meningsmålingen viser at det er jevnt, sannsynligvis et lite flertall til ja-siden. Dette gjaldt 10 000 over to år, folkeavstemningen vil eventuelt være om 8 000 over tre år, så om noe bør flertallet til ja-siden øke.

 

http://www.dagbladet.no/2015/05/22/nyheter/innvandring/syria-flyktninger/syria/flyktninger/39286697/

 

Okay. Da var det finere innstilling blant folk enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

FRP ønsker folkeavstemning om temaet når kommune valget starter i høsten, men det er opposisjonen uenig i. Dermed viser opposisjonen at de er i mot folkets rett i å bestemme, demokrati HAH.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/06/11/225938/frp-vil-holde-folkeavstemning-om-flyktninger

 

Avvises av opposisjonen

KrF og Venstre avviser forslaget om folkeavstemning, og de to støttepartiene står ved flyktningforliket i Stortinget

– Venstre står fast på dette flertallsforliket og legger til grunn at regjeringen følger opp flertallsvedtak i Stortinget, sier Venstre-nestleder Terje Breivik.

– Dette er et forslag fra Frp, det virker ikke som det er forankret i regjeringen. Dette er forslag som kommer til å falle om en uke, sier KrF-leder Knut Arild Hareide til NRK.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Seks folkeavstemninger på 110 år er vel en rimelig tydelig indikasjon på at dette ikke noe vi har kultur for. Du impliserer at folkeavstemninger er en nødvendig komponent i et demokrati, den diskusjonen er ikke jeg interessert i.

 

Så det er slik at om vi har hatt få folkeavstemninger før, så må vi for evig og alltid ha få folkeavstemninger? Må være en "appeal to tradition" fallacy

 

Det jeg impliserer, er at folkeavstemning er epitomet av folkestyre.

Endret av BrentPizzaMedBanan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Seks folkeavstemninger på 110 år er vel en rimelig tydelig indikasjon på at dette ikke noe vi har kultur for. Du impliserer at folkeavstemninger er en nødvendig komponent i et demokrati, den diskusjonen er ikke jeg interessert i.

 

Så det er slik at om vi har hatt få folkeavstemninger før, så må vi for evig og alltid ha få folkeavstemninger? Må være en "appeal to tradition" fallacy

 

Det jeg impliserer, er at folkeavstemning er epitomet av folkestyre.

 

 

Norge er et parlamentarisk styre. Nå får FRP lese grunnloven på nytt. Ingen steder i grunnloven står det at Norge er et demokratisk styre. Demokrati er direkte folkestyre. I Norge er det ikke folket som styrer politikken og dermed er ikke Norge et demokratisk styre, men parlamentarisk hvor makten er fordelt mellom 3 avdelinger. Selv om jeg personlig er imot flyktninger. Så er dette et tegn på ren desperasjon fra FRP for å få sin vilje utført i Stortinget gjennom et direkte demokratisk valg av folket.

 

Men hvis det blir et direkte demokratisk folkevalg. Så vil FRP vinne mot Stortinget i politikken. Det ser ut til at flertallet er imot flyktninger ifølge TV2.NO pollen. Så dette synes jeg er positivt :D

http://www.tv2.no/2015/06/11/nyheter/politikk/7034821

 

 

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17#KAPITTEL_1

 

 

V72EDbk.jpg

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...