Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Undrer på både din etniske herkomst og din naive alder?

 

 

Hvorfor? Blir mine argumenter mer eller mindre riktige avhengig av hvor jeg kommer fra?

 

For ordens skyld, min mors slekt er fiskere fra Romsdal, og min fars slekt bønder fra Nordmøre. Så langt tilbake som jeg har giddet å sjekke.

 

Har vært på slektstreff i helgen. Ryktene vil ha det til at min ene oldemor hadde et sidesprang, med en danske til og med. Er jeg ikke renraset allikevel?  :ph34r:

 

Sikkert derfor er jeg er for innvandring!  :wee:

 

The plot thickens...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Undrer på både din etniske herkomst og din naive alder?

 

 

Hvorfor? Blir mine argumenter mer eller mindre riktige avhengig av hvor jeg kommer fra?

 

For ordens skyld, min mors slekt er fiskere fra Romsdal, og min fars slekt bønder fra Nordmøre. Så langt tilbake som jeg har giddet å sjekke.

 

Har vært på slektstreff i helgen. Ryktene vil ha det til at min ene oldemor hadde et sidesprang, med en danske til og med. Er jeg ikke renraset allikevel?  :ph34r:

 

Sikkert derfor er jeg er for innvandring!  :wee:

 

The plot thickens...

 

Geir :)

 

 

Var det noen som sa noe om tidligere sinnssykdom i slekta? :hmm:  Har hørt det kan være arvelig.

Endret av Den åttende profet
Lenke til kommentar

Problemet er at disse 10 000 syriske flyktningene blir bosatt i en kommune og etterhvert så flytter nesten alle til Oslo.  

 

Nja. Det var tilfelle før, fordi det var så få innvandrere i andre landsdeler, og man søkte likesinnede. Men problemet er langt mindre idag. Nå har Oslo fortsatt dobbelt så mange innvandrere som landsgjennomsnittet, men vi finner dem overalt. På andre og tredjeplass i ande innvandrere finner vi Drammen og Båtsfjord.

 

Når det gjelder syrerne så er de som hittil har kommet gjennom årene blitt godt spredd, de har ikke opparbeidet seg noe vesentlig tyngdepunkt i Oslo, sett i forhold til byens folketall. Så de som kommer til Rogaland og Nordland vil finne etablerte likesinnede der også.

 

Kilde SSB.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Problemet er at disse 10 000 syriske flyktningene blir bosatt i en kommune og etterhvert så flytter nesten alle til Oslo.  

 

Nja. Det var tilfelle før, fordi det var så få innvandrere i andre landsdeler, og man søkte likesinnede. Men problemet er langt mindre idag. Nå har Oslo fortsatt dobbelt så mange innvandrere som landsgjennomsnittet, men vi finner dem overalt. På andre og tredjeplass i ande innvandrere finner vi Drammen og Båtsfjord.

 

Når det gjelder syrerne så er de som hittil har kommet gjennom årene blitt godt spredd, de har ikke opparbeidet seg noe vesentlig tyngdepunkt i Oslo, sett i forhold til byens folketall. Så de som kommer til Rogaland og Nordland vil finne etablerte likesinnede der også.

 

Kilde SSB.

 

Geir :)

 

Jeg er ikke så sikker på det, men får ihvertfall håpe det. 

Lenke til kommentar

Hvor og hvordan har du fått det for deg at folk som begår lovbrudd får forlenget opphold i landet?

 

Det er vel tvert om slik at politikerne har vedtatt å prioritere utsending av lovbrytere. (At de i praksis sendte ut barnefamilier istedet fordi de var lettere å finne er en annen sak.)

 

Geir :)

Nå var det faktisk ikke det jeg skrev

men det er snakk om at de får forlenget oppholdet sitt ved å sitte i fengsel til de har sonet ferdig.  

Lenke til kommentar

I begynnelsen av denne tråden så er det flere som påstår at flyktninger stemmer på AP. Hva er det som underbygger påstanden? 

 

Vi har både politikere med innvandrere bakgrunn i alle parti, så jeg vet om det. Hvordan kan jeg tro at 10.000 syriske flyktninger kommer til å stemme på AP i framtiden og ikke venstre eller andre partier?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

I begynnelsen av denne tråden så er det flere som påstår at flyktninger stemmer på AP. Hva er det som underbygger påstanden? 

 

Vi har både politikere med innvandrere bakgrunn i alle parti, så jeg vet om det. Hvordan kan jeg tro at 10.000 syriske flyktninger kommer til å stemme på AP i framtiden og ikke venstre eller andre partier?

Hvor mange flyktninger er det du tror som vil stemme FRP? tviler at det er særlig mye, pluss at de 10 000 må få seg statsborgerskap før de kan velge.

Lenke til kommentar

Både mellompartiene og FrP har lavere oppslutning blant ikke vestlige innvandrere enn i resten av befolkningen. Høyre får omtrent den samme oppslutning i begge grupper. Til gjengjeld har FrP og spesielt Høyre høyere oppslutning blant EU-innvandrere enn i hele befolkningen. SV "tjener" litt på innvandring, til gjengjeld får Sp så godt som ingen innvandrerstemmer. Vinnerne er Ap.

 

Kilde SSB.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

I begynnelsen av denne tråden så er det flere som påstår at flyktninger stemmer på AP. Hva er det som underbygger påstanden? 

 

Vi har både politikere med innvandrere bakgrunn i alle parti, så jeg vet om det. Hvordan kan jeg tro at 10.000 syriske flyktninger kommer til å stemme på AP i framtiden og ikke venstre eller andre partier?

Hvor mange flyktninger er det du tror som vil stemme FRP? tviler at det er særlig mye, pluss at de 10 000 må få seg statsborgerskap før de kan velge.

 

Jeg vil tro det er noen som stemmer på FRP. FRP er ikke rasister, som Sverige demokrater - men de vil heller bruke ressurser på å integrere innvandrere som allerede er i Norge, istedet for å ta i flere.

 

Forøvrig har vi noen med innvandrere bakgrunn i FRP.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er sverigedemokratene rasister?

 

Du kan like godt google selv, men jeg googlet for deg denne gangen, og da fant jeg denne. Jeg vil tro den inneholder mer enn nok informasjon for deg. Hvis det ikke er tilstrekkelig så kan du google selv.

 

http://nyheter24.se/maktkamp24/776520-jo-sd-har-ar-11-bevis-pa-att-ni-ar-rasistiska 

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor? Blir mine argumenter mer eller mindre riktige avhengig av hvor jeg kommer fra?

 

 

 

Hvis du har norsk herkomst, må du tilhøre ganske langt ute på venstrefløyen. Og jeg tviler fremdeles på herkomsten :)

 

Norge har problemer nok selv, om de ikke skal "dra" inne ennå flere flyktninger. De 20 milliardene, kunne med fordel ha vært innvestert her her i landet. Både fattige her, eldreomsorg, også vårt forsvar har behov for mange ti-tall millioner hver seg.  Vi betaler allerede nok, til utlendinger i utviklingshjelp! mer enn alle andre land!

 

Flyktningene det diskuteres her, er også fra en fjærn kultur. Liker ikke tanken på, "for mye" flerkulturet sammsunn heller. Det blir bare unødige problemer. Vi har vist nok med, å intigrere de vi så langt har gitt oppholdstillatelse.  

 

Så nei - til flere flyktninger! De er ikke vårt problem.

Lenke til kommentar

Her kan jeg faktisk svare for Geir: han befinner seg ikke langt ute på venstrefløyen. Det vil si, han stemmer Venstre om jeg husker rett, så hvis du mener venstrefløyen svært bokstavelig så er det nok riktig, selv om han er betydelig mer liberalistisk enn den gjengse Venstre-velger.

 

Disse personkarakteristikkene/spådommene dine har en tendens til å bomme. Hver eneste gang. Det er egentlig nesten like imponerende som å treffe hver eneste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor? Blir mine argumenter mer eller mindre riktige avhengig av hvor jeg kommer fra?

 

 

 

Hvis du har norsk herkomst, må du tilhøre ganske langt ute på venstrefløyen. Og jeg tviler fremdeles på herkomsten  :)

 

Norge har problemer nok selv, om de ikke skal "dra" inne ennå flere flyktninger. De 20 milliardene, kunne med fordel ha vært innvestert her her i landet. Både fattige her, eldreomsorg, også vårt forsvar har behov for mange ti-tall millioner hver seg.  Vi betaler allerede nok, til utlendinger i utviklingshjelp! mer enn alle andre land!

 

Flyktningene det diskuteres her, er også fra en fjærn kultur. Liker ikke tanken på, "for mye" flerkulturet sammsunn heller. Det blir bare unødige problemer. Vi har vist nok med, å intigrere de vi så langt har gitt oppholdstillatelse.  

 

Så nei - til flere flyktninger! De er ikke vårt problem.

 

 

Idiotenes tog er langt men kynikernes er dessverre enda lenger... Ett lite øyeblikk opp av den norske godteposen og gløtte litt på hvordan andre også har det tror jeg ikke er feil for din del. Vi har alle forutsetninger for å klare å hjelpe disse flyktningene som har fått livene sine ødelagt av religiøs funddamentalisme som jo også er ett problem for både oss og resten av verden også skal vi ikke hjelpe dem som rammes av dette? Merkverdig kjip holdning.

Lenke til kommentar

Hvis du har norsk herkomst, må du tilhøre ganske langt ute på venstrefløyen. Og jeg tviler fremdeles på herkomsten  :)

 

Hva brukere på et anonymt forum tror om min herkomst kan jeg vanskelig gjøre noe med. Men du er hjertelig velkommen til Bergen, så kan du ta meg i selvsyn og se hva du tror.

 

Politisk passer jeg nok svært dårlig på venstresiden. Jeg er nemlig som Sheasy sier "liberalist", om enn av det sosiale/altruistiske slaget. Jeg vil ha et fritt samfunn, styrt av Kardemommeloven, et fritt marked med fri flyt av varer og tjenester. Og fri innvandring for folk som i hovedsak klarer seg selv.

 

Norge har problemer nok selv, om de ikke skal "dra" inne ennå flere flyktninger. De 20 milliardene, kunne med fordel ha vært innvestert her her i landet. Både fattige her, eldreomsorg, også vårt forsvar har behov for mange ti-tall millioner hver seg.

 

 

Norge har problemer nok, men det er bare unntaksvis problemer som kan løses ved å slenge penger etter dem. Paradoksalt nok er det nettopp partiene på venstresiden som foreslår den løsningen; å hive penger etter problemene.

 

 Vi betaler allerede nok, til utlendinger i utviklingshjelp! mer enn alle andre land!

 

 

Strengt tatt ligger vi vel på tredjeplass, etter Sverige og Luxembourg. Og problemet med norsk "uhjelp" er vel ikke beløpet, men måten det gis på.

 

Flyktningene det diskuteres her, er også fra en fjærn kultur. Liker ikke tanken på, "for mye" flerkulturet sammsunn heller. Det blir bare unødige problemer. Vi har vist nok med, å intigrere de vi så langt har gitt oppholdstillatelse.  

 

Fair nok. Jeg er ikke kulturrelativist, og langt fra fornøyd med måten vi behandler innvandrere på. 

 

Så nei - til flere flyktninger! De er ikke vårt problem.

 

Jeg er uenig. Norge er et altfor lite land til å leve i isolasjon, og verden er kommet oss så mye nærmere.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er sverigedemokratene rasister?

 

Du kan like godt google selv, men jeg googlet for deg denne gangen, og da fant jeg denne. Jeg vil tro den inneholder mer enn nok informasjon for deg. Hvis det ikke er tilstrekkelig så kan du google selv.

 

http://nyheter24.se/maktkamp24/776520-jo-sd-har-ar-11-bevis-pa-att-ni-ar-rasistiska 

 

 

Det var kommet noen skraptegn i linken din. Prøv denne: http://nyheter24.se/maktkamp24/776520-jo-sd-har-ar-11-bevis-pa-att-ni-ar-rasistiska.

 

NB! Jeg går ikke god for innholdet på den siden, har bare rettet linken. Innholdet får Sommerstund svare for.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...