Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

 

Var innom demo avdelingen til komplett, de har 15 stk av denne skjermen der. Flere av dem er sikkert nye og ubrukte som en nevner sin anmeldelse. Gjentar 15 stk

Lenke til kommentar

 

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

 

Var innom demo avdelingen til komplett, de har 15 stk av denne skjermen der. Flere av dem er sikkert nye og ubrukte som en nevner sin anmeldelse. Gjentar 15 stk

 

 

Nesten rart at ikke Komplett da slutter å selge dem. Selv har jeg en Asus PG279Q som jeg har kjørt på 165 Hz siden jeg kjøpte den. Funker knall enda :)

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min enn så lenge ihvertfall. Virker som de fleste av de som gir dårlig anmeldelse gir dårlig anmeldelse pga DOA eller feil ved ankomst. Jeg har ikke prøvd å overklokke til 165Hz enda, men gir forøvrig faen om det går eller ikke da jeg er vandt med 60Hz, og skjermen var mye billigere på salg enn tilsvarende 144Hz skjermer. 

Lenke til kommentar

 

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

 

Var innom demo avdelingen til komplett, de har 15 stk av denne skjermen der. Flere av dem er sikkert nye og ubrukte som en nevner sin anmeldelse. Gjentar 15 stk

 

Kan godt forstå at det er mange på demoavdelingen da jeg sendte min pg279q tilbake etter en kveld (er vel samme panelet på asus og acer).

Litt ot, men når kommer det 27+ VA skjermer med gsync som ikke er ultra wide? trenger sårt ny skjerm

Lenke til kommentar

 

 

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

 

Var innom demo avdelingen til komplett, de har 15 stk av denne skjermen der. Flere av dem er sikkert nye og ubrukte som en nevner sin anmeldelse. Gjentar 15 stk

 

 

Nesten rart at ikke Komplett da slutter å selge dem. Selv har jeg en Asus PG279Q som jeg har kjørt på 165 Hz siden jeg kjøpte den. Funker knall enda :)

 

https://www.komplett.no/search?q=UM.HX1EE.A01

 

Med G-sync aktivert bør alle som har en slik skjerm aktivere FPS telleren i skjermens meny(dette er ikke en FPS teller, den viser skjermens Hz, ikke dette en gang har de fått til riktig) og så kjøre en Firestrike test og sammenligne Hz verdien med Firestrike FPS/andre FPS teller og hvis du da er "uhelding" vil du se at fra Firestrike FPS teller endrer seg kan det gå opptil flere sekunder før det skjer noe med Hz, noe som kan gi dårlig bildekvalitet.

Det blir spesielt ille når FPS telleren har endre seg 2-3 ganger opp-ned uten Hz har reagert fordi da vil en legge merke til at skjermbildet blir tydelig dårligere.

Opplever man dette er det lett synlig indikator at det er noe feil med skjermen din. Og det er ikke G-sync modulen, fordi og bytte den og/eller HK endrer ikke noe.

 

Bruk en Firestrike/GPU test som gir raskt skiftende FPS, opp og ned i rask rekkefølge, gjerne da med 30 FPS eller mer på din pc.

For "lett" eller "tung" test for din pc vill gi for liten variasjon i antall FPS til at problemet blir synlig.

Også en ide at max FPS ligger under Hz som skjermen er satt til. På nevnte skjerm bør både 144Hz og 165Hz testes.

 

Har man først en skjerm med slik feil, har man den i Singel/Sli/multi SLi oppsett.

 

Både Asus og Acer ha opplyst til meg at under nevnte forhold skal Hz følge FPS uten forsinkelse, jeg har ikke sett en skjerm hvor det ikke er bitte liten forsinkelse mellom de forskjellige tellerne. Om denne forsinkelse ligger i selve telleren eller om  at Hz reaksjonen har en minimal forsinkelse har jeg ingen formening om.

De har også sagt at Firestrike er et greit verktøy til testing av dette.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min enn så lenge ihvertfall. Virker som de fleste av de som gir dårlig anmeldelse gir dårlig anmeldelse pga DOA eller feil ved ankomst. Jeg har ikke prøvd å overklokke til 165Hz enda, men gir forøvrig faen om det går eller ikke da jeg er vandt med 60Hz, og skjermen var mye billigere på salg enn tilsvarende 144Hz skjermer. 

 

Du bør teste det som jeg skrev i innlegget over, har du en tydelig forsinkelse vil problemet bare øke med tiden.

Men dette går såpass sakte ut mange vil ikke oppdage at bildekvaliteten forringes, man fatter gjerne først mistanke når man begynner og yte dårligere i spill at noe er galt.

 

Hvor står det her den har 165hz? https://www.acer.com/ac/no/NO/content/predator-model/UM.HX1EE.A01 kan opplyse at Acer fjernet den info ganske raskt etter de begynte og selge den. Klager du på at 165Hz ikke virker bra får du beskjed om at de ikke garanterer at den når 165hz, og ferdig med det. Skjermen ble også fjernet fra flere nasjoner¨s hjemmeside for en periode, blant annet England.

 

Så lenge denne fungerer som den skal er det en ganske grei skjerm, selv da er PG278QR en bedre skjerm mener jeg. Og jeg er anti Asus så det holder generelt sett.

At jeg måtte kjøpe en Asus skjerm var og "svelge" den største kamelen som finnes lol(Dog Asus lager noen bra skjermer :eek: )

 

Jeg har denne skjermen https://www.komplett.no/product/898769/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr og den har ingen forsinkelse annet at man ser tellerne av og til henger et split sekund etter. Tester den jevnelig.

Kjøpte den fra demo avd. til komplett fordi de hadde de kun der etter et event de hadde brukt de til.

Min er ikke perfekt, har noe bleed, som ikke synes under bruk. Det var såpass mye at min første tanke var og pakke den ned og sende den i retur.

Heldigvis bestemte jeg meg for og beholde den litt og teste den, den er den skjermen du kjøpte totalt overlegen på alle vis

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Jeg er strålende fornøyd med min enn så lenge ihvertfall. Virker som de fleste av de som gir dårlig anmeldelse gir dårlig anmeldelse pga DOA eller feil ved ankomst. Jeg har ikke prøvd å overklokke til 165Hz enda, men gir forøvrig faen om det går eller ikke da jeg er vandt med 60Hz, og skjermen var mye billigere på salg enn tilsvarende 144Hz skjermer. 

 

Hvor står det her den har 165hz? https://www.acer.com/ac/no/NO/content/predator-model/UM.HX1EE.A01 kan opplyse at Acer fjernet den info ganske raskt etter de begynte og selge den. Klager du på at 165Hz ikke virker bra får du beskjed om at de ikke garanterer at den når 165hz, og ferdig med det. Skjermen ble også fjernet fra flere nasjoner¨s hjemmeside for en periode, blant annet England.

 

 

Det står "165Hz" på produktsiden til Komplett, som egentlig betyr "enkelte modeller kan klokkes opp til 165Hz", noe som egentlig er ganske sleip markedsføring av Komplett, men noe jeg heldigvis var klar over. 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua?noredirect=true?noredirect=true# 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er strålende fornøyd med min enn så lenge ihvertfall. Virker som de fleste av de som gir dårlig anmeldelse gir dårlig anmeldelse pga DOA eller feil ved ankomst. Jeg har ikke prøvd å overklokke til 165Hz enda, men gir forøvrig faen om det går eller ikke da jeg er vandt med 60Hz, og skjermen var mye billigere på salg enn tilsvarende 144Hz skjermer. 

 

Hvor står det her den har 165hz? https://www.acer.com/ac/no/NO/content/predator-model/UM.HX1EE.A01 kan opplyse at Acer fjernet den info ganske raskt etter de begynte og selge den. Klager du på at 165Hz ikke virker bra får du beskjed om at de ikke garanterer at den når 165hz, og ferdig med det. Skjermen ble også fjernet fra flere nasjoner¨s hjemmeside for en periode, blant annet England.

 

 

Det står "165Hz" på produktsiden til Komplett, som egentlig betyr "enkelte modeller kan klokkes opp til 165Hz", noe som egentlig er ganske sleip markedsføring av Komplett, men noe jeg heldigvis var klar over. 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua?noredirect=true?noredirect=true# 

 

 

Lenge siden jeg gjorde komplett oppmerksom på at Acer hadde endret info, men da nevnte de bare at det sto 144hz i teknisk info.

 

Sleipt? Jeg vil kalle det bevist feilinformasjon, siden det utvetydig i heading er slått fast at dette er en 165Hz skjerm.

Har forstått det slik på Acer at det er svært mange av disse som gir forringet bildekvalitet på 165Hz, de nevner ikke en gang at den muligens fungerer på 165Hz på et ordentlig vis. Så Acer fører sånn sett ingen bak lyset.

 

Alltid lurt og sjekke hvor mye de har av aktuell gjenstand i demo avd. Kan gi et hint, om noe har vært i salg en stund.

 

Håper du blir fornøyd med skjermen, jeg kjøper gjerne en Acer skjerm så lenge den har extern strømforsyning.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ser ut til at prisene akkurat har falt litt på 1080 Ti nå. Sammen med at Volta mest sannsynlig ikke er å se på en stund, er kanskje et kjøp nå ikke så dumt. I den forbindelse lurer jeg om noen har erfaring med Asus sin Turbo versjon? Akkurat nå er den like billig som FE. Ser at det forstsatt er en blower-style kjøler som FE, på godt og vondt. Har mest lyst på Strix, men har en nokså liten kasse (Air 240) med en rad i front og litt slanger her og der, så er litt bekymra for størrelsen!

Lenke til kommentar

FE kjøleren er bedre, ingen phase vapor chamber på Asus Turbo'en. Den gjør jobben likevel, men er vel ca. dobbelt så støyende som FE..

 

Denne fra Zotac har vapor chamber, men FE er vel bådre rimeligere og lettere å få tak i?

 

Interessant! Jeg hadde nok tenkt motsatt. Vil FE være OK med tanke på støy? Bedre eller verre enn et standard GTX 970?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Hvis du mener GTX970 med referansekjøler når du sier "standard". Så vil en 1080Ti FE være ca. like støyende som GTX970 ja. GTX970'en har heller ikke vapor chamber, men grunnet mye lavere effekt til GTX970, så klarer den seg uten. Samtidig som den altså lager like mye, eller bittelitt mer, støy enn FE 1080Ti.

 

Edit: Jeg har aldri eid noen av disse selv. Men inntrykk fra andre forum medlemmer er at dette er støynivå som er levelig for de fleste. Men den er åpenbart et stykke unna de beste kjølerne når det kommer til støy.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...