Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye bufres opp med vsync da? Kan være du merker det. Prøvd for å se på skjermen du har nå? Er flere bilder ved 60 Hz så blir det en del.

 

Etter jeg fikk meg 144hz er det utenkelig å gå tilbake (iallefall under 100)

 

Redigert etter jeg så Teddy's svar: Opp over 100 ms? Ingen tvil om at det merkes! Til og med minesveiper blir vanskelig med 100 ms!

 

Det kommer jo totalt an på spillet, men i spill med litt reaksjoner (first person shooter) så blir man svært handikappet av 100 ms ekstra. Da hadde jeg heller valgt tearing.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Var det bare nyeste Titan Xp som fikk det massive ytelses løftet i pro applikasjoner eller fikk og 1. Gen Titan XP disse løftene? Har fått meg ny jobb hvor det jobbes med en del 3D cad programvare hvor disse løftene kunne være interessant å testet ut litt, og ser det ligger litt ymse 1. Gen Titan XPer ute for salg.

Lenke til kommentar

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

Lenke til kommentar

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig.

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

En av de beste du får. Liker du ikkje foten, så bruker du et veggfeste med arm. Da får du i tillegg mye bedre plass på pulten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vekk meg når det kommer en 30" 1600p med GSync og >60hz. Har null interesse av å spille på en 27" og 1440p er uansett for dårlig vertikalt i windows. 4K er ikke bra nok på ytelse ennå, og i tilfellet 4K som er 16:9 skulle jeg gjerne gått opp til 33"-34" da 31.5" er lavere enn 1600p skjermene i høyden.

 

Jeg er villig til å betale bra for den skjermen men ingen gidder lage den. Det kan ikke bare være meg som ikke klarer å bytte fra 30" 1600p heller... 

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Vekk meg når det kommer en 30" 1600p med GSync og >60hz. Har null interesse av å spille på en 27" og 1440p er uansett for dårlig vertikalt i windows. 4K er ikke bra nok på ytelse ennå, og i tilfellet 4K som er 16:9 skulle jeg gjerne gått opp til 33"-34" da 31.5" er lavere enn 1600p skjermene i høyden.

 

Jeg er villig til å betale bra for den skjermen men ingen gidder lage den. Det kan ikke bare være meg som ikke klarer å bytte fra 30" 1600p heller...

Hva mener du med "4K er ikke bra nok på ytelse ennå" ?

 

Vanskelig å skjønne hva du vil frem til. Vil du ha 4k skjerm større enn 27" ?

 

Problemet er at ikkje nok folk gidder å betale for det det koster med 1600 høyde. Ville jeg tro.

 

Selv synes jeg 27" 4k g.sync er helt topp.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Vekk meg når det kommer en 30" 1600p med GSync og >60hz. Har null interesse av å spille på en 27" og 1440p er uansett for dårlig vertikalt i windows. 4K er ikke bra nok på ytelse ennå, og i tilfellet 4K som er 16:9 skulle jeg gjerne gått opp til 33"-34" da 31.5" er lavere enn 1600p skjermene i høyden.

 

Jeg er villig til å betale bra for den skjermen men ingen gidder lage den. Det kan ikke bare være meg som ikke klarer å bytte fra 30" 1600p heller... 

 

Savner 16:10 formatet selv jeg, men en 32" 16:9 skjerm er stor nok vertikalt. Jeg har en slik selv (4K da). Inntil 4K skjermer med 144+ Hz kommer ut, så er 27" 1440p med 165 Hz det beste, og 34" Ultrawide, 100 Hz det nest beste slik jeg ser det. 60 Hz skjermer kjøper man iallefall ikke til gaming...uansett om de har din drømme oppløsning på 1600p i 16:10 format.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hva mener du med "4K er ikke bra nok på ytelse ennå" ?

 

Vanskelig å skjønne hva du vil frem til. Vil du ha 4k skjerm større enn 27" ?

 

Problemet er at ikkje nok folk gidder å betale for det det koster med 1600 høyde. Ville jeg tro.

 

Selv synes jeg 27" 4k g.sync er helt topp.

 

Man kan ikke spille i 4K uten å ofre for mye ytelse ennå (ihvertfall ikke uten SLI som er mer bry, varme, kostnad enn jeg orker).

 

4K skjermene er ikke så ille, men jeg vil også ha >60hz hvis jeg går for en slik, og som sagt helst større enn 31.5" som er standard i dag da disse er lavere enn 30" 1600p i høyden. Jeg har prøvd en slik 4K skjerm i et par uker men kvittet meg med den igjen da jeg fremdeles foretrekker Dell 30" skjermene mine på bildekvalitet. Det finnes sikkert bedre 4K skjermer enn den jeg prøvde men jeg ønsker meg som sagt tingene jeg skriver over hvis jeg først går for 4K.

 

Problemet er sikkert etterspørsel ja, så det er mulig folk er grisefornøyde med 27" 1440p, og at det bare er jeg som mener disse har for lav vertikal oppløsning til windows bruk og for liten størrelse til innlevelse i spill. Noe må det ihvertfall være..

 

Jeg liker specs på 27" som det finnes flere av nå ja, synd denne utviklingen ikke følger flere størrelser og oppløsninger bare... 

 

Lenke til kommentar

Ser Komplett har salg på Acer Predator XB271HUA. Har vært på utkikk etter en 27" 1440p@144Hz G-Sync skjerm en god stund nå og lurer på om jeg kanskje skal slå til. Noe negativt med denne skjermen til den prisen? Foruten om designet som skriker 14 år "PC master race gaming kid", selvfølgelig. 

 

https://www.komplett.no/product/902871/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hua#

 

Jeg har hatt den skjermen og den er ikke og anbefale om den ikke har fått ekstern strømforsyning, Vanlig feil på disse er at ved bruk av G-sync så er det opptil flere sekunders forsinkelse på og få ned skjermens Hz til samme verdi som FPS. Når dette skjer blir bildet uklart. Denne feilen er ofte liten når skjermen er ny men blir sakte men sikkert værre. Dette resulterer i et bilde som er "uklart", tidlige symptomer var at det var en del støy i bildet.

 

Dessuten får du problemer med denne skjermen på 165Hz får du beskjed av Acer support at den kan OC opptil 165Hz og at det er ikke noe de garanterer. Legg merke i spec arket at det står kun 144Hz.

Hatt flere Acer skjermer med intern strømforsyning som har hatt dette problemet, ville kun kjøpt Acer skjerm med extern strømforsyning. De skjermene som med extern strømforsyningen som får nevnte problem har som regel forsvunnet ved og oppgradere strømforsyningen.

 

Har nå Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR den er Acer skjermen fullstendig overlegen til spill og adskillige bedre farger enn PG278Q og heller ikke noen av de andre problemene første generasjons 144hz skjermen var belemret med. Denne Asus skjermen er og oppleves meget raskere enn Acer sin.

Har ikke funnet en ordentlig test av PG278QR.

https://www.komplett.no/product/898769/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Vekk meg når det kommer en 30" 1600p med GSync og >60hz. Har null interesse av å spille på en 27" og 1440p er uansett for dårlig vertikalt i windows. 4K er ikke bra nok på ytelse ennå, og i tilfellet 4K som er 16:9 skulle jeg gjerne gått opp til 33"-34" da 31.5" er lavere enn 1600p skjermene i høyden.

 

Jeg er villig til å betale bra for den skjermen men ingen gidder lage den. Det kan ikke bare være meg som ikke klarer å bytte fra 30" 1600p heller...

Savner 16:10 formatet selv jeg, men en 32" 16:9 skjerm er stor nok vertikalt. Jeg har en slik selv (4K da). Inntil 4K skjermer med 144+ Hz kommer ut, så er 27" 1440p med 165 Hz det beste, og 34" Ultrawide, 100 Hz det nest beste slik jeg ser det. 60 Hz skjermer kjøper man iallefall ikke til gaming...uansett om de har din drømme oppløsning på 1600p i 16:10 format.
Gikk selv fra 27" 1080p 120Hz til 32" 1440p 144Hz og angrer ikke. Størrelsen er helt perfekt og et godt løft fra 27". Synes personlig 27" blir litt lite. 24" er som frimerke å regne :p

 

Synes forresten buet skjerm fungerer bra til gaming, var skeptisk før jeg kjøpte.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...