Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en får kort som nesten er nede i 7000 kroner nye som faktisk yter bedre er nyprisen dessverre ganske likegyldig. En kan selvfølgelig klare å lure noen til å tro at kortene yter bedre enn de gjør å få solgt de dyrere, men å forvente noe mer en max 12K for 2 Titan XP i dag tror jeg ikke at en skal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På det jeg bruker mine kort til så er 2x titan xp raskere en 2x1080ti.

 

Er de virkelig det? 1080ti og Titan XP er identiske om en ser bort fra at 1080ti har 1 gb mindre minne, men til gjengjeld et raskere ett , 1080ti har og en høyere stock boostclock. Ellers er antall cudacores og slikt helt klinkendes identisk. 

 

Så om det er folding du tenker på her tipper jeg nok at Titan XP ikke har noen fordel over ett 1080ti 

Lenke til kommentar

Det er vel Pascal vi snakker om her, men nvidia er jo så lure at de slipper 2 titan X pascal kort med forskjellig ytelse uten å endre navnet nevneverdig så det skaper egentlig bare forvirring når vi prøver å snakke om de men jeg tipper de som står oppført i listen der er Titan XP Gen.1 , altså det vi snakker om her. 

 

Tabellen i seg selv er jo relativt verdiløs med så små sample sizes, og om en ser på de individuelle scorene ser en jo og at storparten av Titan X kort her er clocket høyere enn de 3 1080tiene i sample sizen hvor den laveste clockede 1080tien scorer høyere enn over halvparten av de høyere clockede Titan X kortene. Uansett er vel PPD svært avhengig av hvilken WUer og slikt du får hvor du kan være både heldig og uheldig, samt sikkert lang flere faktorer jeg er ukjent med.

 

Jeg har vertfall problemer med å skjønne hvorfor/hvordan ett Titan XP kort skal være noe bedre til folding enn ett 1080ti, da kortene som nevt er faktisk identiske om en ser bort fra minne konfigurasjonen som ikke burde ha noen serlig betydning til akkurat folding hvor en heller burde se ett ytelseshopp med ett 1080ti grunnet høyere boostclock. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke off topic å snakke om forskjellene mellom 1080Ti og Titan korta her Kjetil. Titan Xp, med liten p, er så klart raskere til både folding og spilling enn 1080Ti (og dermed også Titan XP, med stor P). Hvor mye PPD er jeg ikke sikker på, men i spill er det vel ~10% forskjell om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Å diskutere forskjellen mellom 2 pascal kort i en samletråd rundt 10xx og pascal titan uansett sammenheng må vel regnes som det minst off topic en kan få til. 

 

edit: Betroz kom meg vist i forkjøpet, må begynne å oppdatere siden før jeg poster nye innlegg  :blush:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...