Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva kan man forvente og få for et brukt gtx 1070 ? Er det litt mye og selge det for 3000? Ser at prisen på nytt ikke har forandret seg noe særlig da jeg kjøpte nytt for snart 1 år siden.

Spørs hvor gammelt det er, om du har overklokket det mye, om du har kvittering osv. Hvilket gtx 1070 er det du har? Er kanskje interessert :)

 

Er snart 1 år gammelt. Kjøpt Juli 2016. Det er aldri overklokket, annet en økt Power limit i Afterburner. Kvittering har jeg på mail. Men jeg kommer til å prøve og selge det lokalt først, siden jeg ikke gidder og sende det i posten. :p

Lenke til kommentar

har litt problemer med OCen til de nye titanXp kortene mine, det ene kortet er stabilt på 2050mhz core, men det andre clocker seg ned til 1500ish mhz etter rundt 10 min på heaven loop.. 

vedlagt ser dere hvordan jeg har klokket ..

 

post-220216-0-46088300-1496685627_thumb.jpgpost-220216-0-69288600-1496685641_thumb.jpgpost-220216-0-27964800-1496685654_thumb.jpg

Endret av uggy
Lenke til kommentar

Ja ingen problem, bare si ifra :)

 

 

 

Hva kan man forvente og få for et brukt gtx 1070 ? Er det litt mye og selge det for 3000? Ser at prisen på nytt ikke har forandret seg noe særlig da jeg kjøpte nytt for snart 1 år siden.

Spørs hvor gammelt det er, om du har overklokket det mye, om du har kvittering osv. Hvilket gtx 1070 er det du har? Er kanskje interessert :)

 

Er snart 1 år gammelt. Kjøpt Juli 2016. Det er aldri overklokket, annet en økt Power limit i Afterburner. Kvittering har jeg på mail. Men jeg kommer til å prøve og selge det lokalt først, siden jeg ikke gidder og sende det i posten. :p

 

Lenke til kommentar

Ellers digg å nevne at Forza Horizon 3 endelig har fått ytelsesproblematikken på PC løst med en patch som kom for 2-3 uker siden. Spillet fungerer nå endelig som det skal på PC. 

Fiksen var "Thread optimization" som tidligere nevnt var problemet.

 

En nytelse å spille nå.

 

EDIT:

Jeg finner det dog litt vanskelig å tro at studioet ikke har vært klar over hvordan de kan fikse dette helt siden lansering. Alle som opplevde problemet ga fullstendig diagnostic og alle pekte på det de nå har gjort.

Det er meget godt mulig man her så en bevisst strategi for å la det være "ekslusivt" til konsollen i 6-8mnd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ellers digg å nevne at Forza Horizon 3 endelig har fått ytelsesproblematikken på PC løst med en patch som kom for 2-3 uker siden. Spillet fungerer nå endelig som det skal på PC. 

Fiksen var "Thread optimization" som tidligere nevnt var problemet.

 

En nytelse å spille nå.

 

EDIT:

Jeg finner det dog litt vanskelig å tro at studioet ikke har vært klar over hvordan de kan fikse dette helt siden lansering. Alle som opplevde problemet ga fullstendig diagnostic og alle pekte på det de nå har gjort.

Det er meget godt mulig man her så en bevisst strategi for å la det være "ekslusivt" til konsollen i 6-8mnd.

For meg med 8 kjerner cpu, så er ytelsen rimelig lik som den alltid har vært i Forza H 3. Spillet er fortsatt veldig cpuavhengig. Derfor får jeg ca 115-140fps i 3440x1440 med 1080ti . Uansett om jeg har 0x msaa eller 8x. Ytelsen er tilnærmet lik. Så entrådet cpuytelse har fortsatt nesten alt å si. 

Lenke til kommentar

 

For meg med 8 kjerner cpu, så er ytelsen rimelig lik som den alltid har vært i Forza H 3. Spillet er fortsatt veldig cpuavhengig. Derfor får jeg ca 115-140fps i 3440x1440 med 1080ti . Uansett om jeg har 0x msaa eller 8x. Ytelsen er tilnærmet lik. Så entrådet cpuytelse har fortsatt nesten alt å si. 

 

 

 

Har du kjørt innom Surfers paradise? Er jo der de opprinnelige ytelsesproblemene oppsto, etter patchen hadde jeg en massiv forbedring på nærmere 50% der det var som verst før. Jeg kjører 5960X @4,5 Ghz så har 8 kjerner CPU selv, men kjører Titan X Maxwell, så mulig jeg treffer en annen flaskehals enn deg. Uansett har vertfall ytelsesforbedringene vært ganske så massiv for meg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

har litt problemer med OCen til de nye titanXp kortene mine, det ene kortet er stabilt på 2050mhz core, men det andre clocker seg ned til 1500ish mhz etter rundt 10 min på heaven loop.. 

vedlagt ser dere hvordan jeg har klokket ..

 

attachicon.gifIMG_2094.jpgattachicon.gifIMG_2095.jpgattachicon.gifIMG_2096.jpg

 

Kan også nevne at jeg har siste driver (382.33) og creators edition. Tok også en system reset(beholde alle mine filer) etter jeg installerte creators edtion.

 

- Når det ene kortet har clocket seg ned så hakker jo det selvfølgelig helt sykt i benchmarken. Men det tar den med seg ut i windows når jeg avslutter den. Noe så enkelt som å flytte opera vinduet rundt omkring går ikke uten en sykt stor delay.

 

- er heaven ikke en grei test lenger tro?

 

tips taes imot! 

Lenke til kommentar

Testet mitt nye Inno3D 1080Ti igår. Spilte Witcher 3 på ultra i 4K, temperaturen på skjermkorte ble på det varmeste 96 grader. :rofl:

Tror ikke jeg skal overklokke med det første. ^^ (Power limit var på max)

Nå var det ekstremt varmt inne på rommet mitt, nesten 30 grader. :p

Hvilket kabinett har du?
Lenke til kommentar

 

Testet mitt nye Inno3D 1080Ti igår. Spilte Witcher 3 på ultra i 4K, temperaturen på skjermkorte ble på det varmeste 96 grader. :rofl:

Tror ikke jeg skal overklokke med det første. ^^ (Power limit var på max)

Nå var det ekstremt varmt inne på rommet mitt, nesten 30 grader. :p

Hvilket kabinett har du?

 

Corsair 800D. Mitt forrige 1070 ble aldri varmere en 70 grader

Har ikke hatt et så varmt skjemkort siden 8800 GTS som lå konstant på 99 grader under spilling xD

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

 

 

Testet mitt nye Inno3D 1080Ti igår. Spilte Witcher 3 på ultra i 4K, temperaturen på skjermkorte ble på det varmeste 96 grader. :rofl:

Tror ikke jeg skal overklokke med det første. ^^ (Power limit var på max)

Nå var det ekstremt varmt inne på rommet mitt, nesten 30 grader. :p

Hvilket kabinett har du?

 

Corsair 800D. Mitt forrige 1070 ble aldri varmere en 70 grader

Har ikke hatt et så varmt skjemkort siden 8800 GTS som lå konstant på 99 grader under spilling xD

 

Forskjell på 150watt tdp og 250 :tease:

Lenke til kommentar

Selvsagt, ting har jo godt noe fremover på kjølersiden også. Skjermkort på den tiden var jo også laget for å kjøre på rundt 95 grader uansett. Det er mer i nyere tid har høy temp har skapt litt unormalt mye hysteri. Det er jo kurant det, men ikke nødvendigvis et must. 

 

Husker godt kompisen min sin 6600 GT kjørte på 116 grader under last. DET var ikke bra det, men ikke noe sjokk, da det var nest siste generasjon med hovedsakelig enkelslot kjøler. XD Bad times. Mens mine koste seg i lav temp på 92-95 grader. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...