Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Eh.. Heaven bruker vel bare en CPU tråd? Lenge siden den var en "grei test"..

Tenkte for gpu.

Heaven unigine har vell aldri vært en cpu test ? :-)

 

 

Nei, men det som er greien når GPU'enen når dagens nivå. Er at de trenger kraftigere og kraftigere CPU for ikke å bli holdt tilbake. Når Heaven kun bruker en CPU tråd, så blir CPU flaskehals mye tidligere. Plutselig får du samme fps med GTX1070 som med GTX1080. Om du ikke har en 7700K@5GHz..

 

Eller kanskje til og med da, jeg vet ikke hvor det stopper. Men stusset over lav score jeg selv fikk med Heaven her, selv om jeg hadde oppgradert skjermkort. Kom frem til at det måtte være min CPU som holdt det igjen, siden jeg bare kjører på ~4GHz..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

Eh.. Heaven bruker vel bare en CPU tråd? Lenge siden den var en "grei test"..

Tenkte for gpu.

Heaven unigine har vell aldri vært en cpu test ? :-)

Nei, men det som er greien når GPU'enen når dagens nivå. Er at de trenger kraftigere og kraftigere CPU for ikke å bli holdt tilbake. Når Heaven kun bruker en CPU tråd, så blir CPU flaskehals mye tidligere. Plutselig får du samme fps med GTX1070 som med GTX1080. Om du ikke har en 7700K@5GHz..

 

Eller kanskje til og med da, jeg vet ikke hvor det stopper. Men stusset over lav score jeg selv fikk med Heaven her, selv om jeg hadde oppgradert skjermkort. Kom frem til at det måtte være min CPU som holdt det igjen, siden jeg bare kjører på ~4GHz..

Aha! I see :)

 

Men har undersøkt litt nærmere nå da, å kan fortelle det at nå forsvinner GPU2 uten at jeg tar OC også .. merkelig problem.

prøvde denne fixen: https://www.drivereasy.com/knowledge/fix-nvidia-graphics-card-not-showing-device-manager/

 

fungerte, men så tok maskinen seg en omstart av seg selv.. så forsvann GPU2 igjen ... :(

 

edit: tok en ny omstart, så dukket den plutselig opp igjen

 

Edit 2: men virker sykt ustabilt... alle tips taes imot med en stor takk!

Endret av uggy
Lenke til kommentar

Jeg sliter med fps drop i noen millisekunder i tyngre spill som f.eks. BF1 og Star Citizen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk 1080Ti'en.

 

post-137243-0-40943600-1497037769_thumb.jpg

 

Som dere ser på bildet så hopper gpu bruken ned i noen millisekunder som gjør at jeg får sykt irriterende fps drops.

 

Er det grafikkortet eller kan være noe annet som har blitt flaskehals med det nye skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med fps drop i noen millisekunder i tyngre spill som f.eks. BF1 og Star Citizen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk 1080Ti'en.

 

attachicon.gifgtx.jpg

 

Som dere ser på bildet så hopper gpu bruken ned i noen millisekunder som gjør at jeg får sykt irriterende fps drops.

 

Er det grafikkortet eller kan være noe annet som har blitt flaskehals med det nye skjermkortet?

Når eksakt startet problemet? Kjørte du samtidig Creator Update for Windows 10?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med fps drop i noen millisekunder i tyngre spill som f.eks. BF1 og Star Citizen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk 1080Ti'en.

 

attachicon.gifgtx.jpg

 

Som dere ser på bildet så hopper gpu bruken ned i noen millisekunder som gjør at jeg får sykt irriterende fps drops.

 

Er det grafikkortet eller kan være noe annet som har blitt flaskehals med det nye skjermkortet?

 

Du må nesten oppgi hva slags HW du ellers har. Om dette ikke er et SW problem (som det jo som regel er), så ville jeg tippet at du satt med en 2 kjerners CPU ut fra den kurven der. Eller at PC'en din har gått i bakken slik at CPU kjøler ikke lenger er ordentlig i kontakt med CPU og derfor throttler..

Lenke til kommentar

 

 

3,840 x 1,080 oppløsning...nei takk.

 

Jepp så det først i etterkant. Det var så weird at jeg ikke hadde forventet det milevis unna.

 

 

49 tommeren gir samme pixel tetthet som på en FHD 16:9 skjerm på 27". Men med tanke på den sinnssyke FOV'en vi nå er oppe i, så vil det nok være naturlig å sitte litt lenger fra denne skjermen enn en vanlig 27". Og sikkert også 34 tommers'ene med 3440x1440 oppløsning. Så at oppløsningen blir for lav tror jeg ikke blir store problemet.

Lenke til kommentar

 

Jeg sliter med fps drop i noen millisekunder i tyngre spill som f.eks. BF1 og Star Citizen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk 1080Ti'en.

 

attachicon.gifgtx.jpg

 

Som dere ser på bildet så hopper gpu bruken ned i noen millisekunder som gjør at jeg får sykt irriterende fps drops.

 

Er det grafikkortet eller kan være noe annet som har blitt flaskehals med det nye skjermkortet?

Når eksakt startet problemet? Kjørte du samtidig Creator Update for Windows 10?

 

Startet etter at jeg satte i 1080Ti'en. Men jeg fant ut av problemet. Var ene kjernen i CPUen som nådde 100 grader som resulterte til at den klokket seg ned, og dermed ga fps drops :p

Lenke til kommentar

Fikk (endelig) rotet meg til å kjøpe Battlefield 1 og testa litt her. Ville se om det var merkbar forskjell mellom 4.2 Ghz med HT på mot 4.3 Ghz med HT av med min 5960X. Med mitt 1080Ti @ 2012 boost, så er faktisk 8 tråder en flaskehals i BF1... (4.3 med HT av)

 

Ikke at jeg trenger den...men plutselig frister den kommende i9 7900X (10-core) mer... :p

Lenke til kommentar

Fikk (endelig) rotet meg til å kjøpe Battlefield 1 og testa litt her. Ville se om det var merkbar forskjell mellom 4.2 Ghz med HT på mot 4.3 Ghz med HT av med min 5960X. Med mitt 1080Ti @ 2012 boost, så er faktisk 8 tråder en flaskehals i BF1... (4.3 med HT av)

 

Ikke at jeg trenger den...men plutselig frister den kommende i9 7900X (10-core) mer... :p

Hvor mange fps da ca? 110 vs 120?

Lenke til kommentar

 

Fikk (endelig) rotet meg til å kjøpe Battlefield 1 og testa litt her. Ville se om det var merkbar forskjell mellom 4.2 Ghz med HT på mot 4.3 Ghz med HT av med min 5960X. Med mitt 1080Ti @ 2012 boost, så er faktisk 8 tråder en flaskehals i BF1... (4.3 med HT av)

 

Ikke at jeg trenger den...men plutselig frister den kommende i9 7900X (10-core) mer... :p

Hvor mange fps da ca? 110 vs 120?

 

 

Jeg merka/så at minimum fps droppa litt lenger ned, og at gameplay ikke var like smooth som med alle 16 trådene aktiv på min 5960X. Jeg spiller med Afterburner (og da med Rivatuner), Fraps og Coretemp i bakgrunnen. Slikt stjeler ytelse, men det er ikke noe problem når jeg har HT på tydeligvis. Et lite argument for å ha flere CPU tråder kanskje :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg trenger den...men plutselig frister den kommende i9 7900X (10-core) mer... :p

 

Hvorfor det? Når du får 16 kjerner hos AMD, og sannsynligvis billigere..

 

 

Ikke bestemt meg for noe enda jeg. Blir uansett ikke noe kjøp før slutten av August. 16 kjerner trenger jeg ikke. Heller 10 kjerner med bedre IPC da, som 7900X gir. Får se om et par måneder når alt er testet fra både Intel og AMD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...