Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får nesten sende en liten hilsen fra Supercomputing 2016.

Supercomputing er en årlig high-performance computing (HPC) konferanse. Nvidia har en stor tilstedeværelse som vanlig. Pascal gjør bortimot rent bord når det gjelder GPU i HPC-markedet.

Det er tre Tesla-produkter i Pascal-familien nå.
Tesla P100 - Basert på GP100, finnes både i PCIe og SXM2-format. Nvidia sin high-end Pascal GPU med HBM2-minne.
Tesla P40 - Basert på GP102, dette er i bunn og grunn en ren compute-versjon av Titan X (Pascal) med 24GB minne.
Tesla P4 - Basert på GP104, men klokket lavere, slik at ikke trenger ekstra strøm (maks 75W).

Kan også bekrefte at det kommer HPC-produkter (kan ikke si noe om grafikk) basert på Volta neste år... ;)
De har uansett ingen konkurranse i dette segmentet før tidligst neste sommer.

post-4368-0-75637700-1479328573_thumb.jpg
Tesla P100 kort i SXM2-format, med fire NVLink-connections og 16GB HBM2.

Endret av HKS
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skjer med driver teamet til nVidia om dagen da? : Warning: NVIDIA GeForce 375.86 WHQL Drivers Have Issues

Oss som folder på korta våre må bruke eldre drivere også. 372.90 har funket bra på mitt 1080FE kort da, så tør ikke bytte der. Med 980Ti holder jeg meg til 368.81. Kjedelig for dem som spiller nyeste spilla og trenger ny driver!

Installerte den siste driveren i dag tidlig og da låste minnefrekvensen seg på VRAM'en på 1080 kortet mitt til 810MHz. Den normale frekvensen er 5400MHz (Zotac Amp Extreme). Måtte kjøre en rollback på driveren for å få kortet til å kjøre på normal-hastighet igjen.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

 

Får nesten sende en liten hilsen fra Supercomputing 2016.

 

Snakka nVidia om når consumer korta basert på Volta skal komme? Snakker vi Q3 eller Q4 2017 ca?

 

Nei, snakket kun om compute. Han ene nevnte at at det kom Titan-produkter (som også er entry-level compute kort) også til neste år, men vet hva det vil innebære. Når det gjelder store GPUer bruker vi nesten bare Tesla-produkter nå, da disse har aktivert features som ikke er på GeForce-kortene.

 

Men innrykket er at Volta skal lanseres først i compute-segmentet på samme måte som Pascal.

Lenke til kommentar

Jeg spør fordi hvis et Geforce kort med Volta ikke kommer før utpå sen høsten 2017, så kjøper jeg meg nok et 1080Ti kort i Januar om det kommer da. Men kommer Volta korta i Mai/Juni så venter jeg heller på dem. Skjønner nå at du ikke kan svare meg på dette HKS :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ser flere har ROG skjermen på tilbud og på lager. Expert bla. Men jeg er ikke helt venner med den foten...
https://www.komplett.no/product/867990/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-34-led-g-sync-rog-swift-pg348q#

 

Ikke noe superbra 1080 tilbud så da venter jeg heller på Ti tenker jeg.

 

Hmmm...

https://www.prisguide.no/produkt/lg-38uc99-274678

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...