Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte en liten stund å gå for et MSI 1080 nå på komplett, men bet det heldigvis i meg og venter heller på 1080ti i januar. Da fullføres overgangen til 4k spilling. 1080ti blir nok fette bra saker ja! :D

 

Januar i butikk? Er det pekefingeren opp i lufta eller har du noe mer konkret?

 

Som Betroz nevnte så forventes det at "Ti" lanseres på CES 2017 i Januar. Da frykter jeg at det går fort til Mai/Juni før de er i butikkene, om ikke lengre.

Skal innom et par spill som lanseres på nyåret, så det blir alt med lang tid med stadig nye SLi utfordringer.

Lenke til kommentar

 

Vurderte en liten stund å gå for et MSI 1080 nå på komplett, men bet det heldigvis i meg og venter heller på 1080ti i januar. Da fullføres overgangen til 4k spilling. 1080ti blir nok fette bra saker ja! :D

 

Januar i butikk? Er det pekefingeren opp i lufta eller har du noe mer konkret?

 

Som Betroz nevnte så forventes det at "Ti" lanseres på CES 2017 i Januar. Da frykter jeg at det går fort til Mai/Juni før de er i butikkene, om ikke lengre.

Skal innom et par spill som lanseres på nyåret, så det blir alt med lang tid med stadig nye SLi utfordringer.

 

 

Her er det nok jeg som har misforstått kraftig skjønner jeg. Min optimisme rundt et januarslipp kommer fra rykter jeg har lest på nett, og da er det nok CES 2017 det refereres til. Men går det så lang tid som til mai altså før kortene kommer i butikken?

 

Edit: er ikke neste generasjon Volta du tenker på skal komme i mai/juni da?

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

 

 

Vurderte en liten stund å gå for et MSI 1080 nå på komplett, men bet det heldigvis i meg og venter heller på 1080ti i januar. Da fullføres overgangen til 4k spilling. 1080ti blir nok fette bra saker ja! :D

 

Januar i butikk? Er det pekefingeren opp i lufta eller har du noe mer konkret?

 

Som Betroz nevnte så forventes det at "Ti" lanseres på CES 2017 i Januar. Da frykter jeg at det går fort til Mai/Juni før de er i butikkene, om ikke lengre.

Skal innom et par spill som lanseres på nyåret, så det blir alt med lang tid med stadig nye SLi utfordringer.

 

 

Her er det nok jeg som har misforstått kraftig skjønner jeg. Min optimisme rundt et januarslipp kommer fra rykter jeg har lest på nett, og da er det nok CES 2017 det refereres til. Men går det så lang tid som til mai altså før kortene kommer i butikken?

 

 

Om det går frem til Mai eller så før de er i butikkene har jeg ikke noe håndfast på, men om jeg ikke husker helt feil så tar det noe tid før nye GPU'r lansert på CES havner i hyllene.

Det er nok andre her som har god kontroll på hvordan det har vært tidligere.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer et 1080Ti kort, så tviler jeg nVidia utsetter det til våren neste år... Blir liksom veldig nærme Volta korta det da.

 

Venter som sagt på å oppgradere jeg også fra 980Ti, og jeg skal ha minst 50% ytelsesforbedring før jeg gidder å bytte. Altså Titan XP nivå. 

 

Tviler på det jeg også. Er vel Volta som kommer nærmere sommeren?

 

Nei jeg skrinlegger et 1080 kjøp, i håp om at 1080ti ser dagens lys i butikkene rundt nyåret/feb.

 

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

uff og uff ser det kommer flere og flere GTX 1080 på BF tilbud nå ut over kvelden, de skulle kanskje bare kvitte seg med de minst attraktive først(?)

 

Uansett Ti versjoner eller ei, skulle en kanskje tro at Titan XP detter i pris etter hvert, eventuelt at de kommer i butikk hyllene om litt(?), eventuelt som partner versjoner?

Slik det er nå får man 2 x GTX 1080 for prisen av en Titan XP, og da trenger man ikke kjøpe de "kjipeste" utgavene heller.("!#¤%&"#¤%& Sli utfordringer). Får kanskje nøye seg med Crysis3, der fungerer SLi som bare det enn så lenge.

Lenke til kommentar

50% bedre enn 980Ti, jaja da er jeg redd du må vente lenger en på 1080Ti. :)

 

Nei faktisk ikke. Titan X Pascal yter mer enn 50% bedre enn 1080. Nå snakker vi spill ytelse og ikke folding Kjetil ;)

En 1080Ti vil få færre antall cuda cores, men det vil komme med aftermarked kjølere og ha høyere klokkehastighet. Noe alla 980Ti vs Titan X Maxwell ytelse. Ergo veldig like.

Lenke til kommentar

uff og uff ser det kommer flere og flere GTX 1080 på BF tilbud nå ut over kvelden, de skulle kanskje bare kvitte seg med de minst attraktive først(?)

 

Uansett Ti versjoner eller ei, skulle en kanskje tro at Titan XP detter i pris etter hvert, eventuelt at de kommer i butikk hyllene om litt(?), eventuelt som partner versjoner?

Slik det er nå får man 2 x GTX 1080 for prisen av en Titan XP, og da trenger man ikke kjøpe de "kjipeste" utgavene heller.("!#¤%&"#¤%& Sli utfordringer). Får kanskje nøye seg med Crysis3, der fungerer SLi som bare det enn så lenge.

Det jeg har sett er MSI 1080 Gaming X til 6490,- ( før 7490,-) hos komplett. Er det altså flere bedre tilbud der ute?

 

Sverger i grunn til MSI, siden jeg er ekstremt fornøyd med kjøleløsningen deres. Hmm ble litt usikker igjen nå om det kommer til å ta veldig lang tid før 1080ti kommer.

Lenke til kommentar

 

uff og uff ser det kommer flere og flere GTX 1080 på BF tilbud nå ut over kvelden, de skulle kanskje bare kvitte seg med de minst attraktive først(?)

 

Uansett Ti versjoner eller ei, skulle en kanskje tro at Titan XP detter i pris etter hvert, eventuelt at de kommer i butikk hyllene om litt(?), eventuelt som partner versjoner?

Slik det er nå får man 2 x GTX 1080 for prisen av en Titan XP, og da trenger man ikke kjøpe de "kjipeste" utgavene heller.("!#¤%&"#¤%& Sli utfordringer). Får kanskje nøye seg med Crysis3, der fungerer SLi som bare det enn så lenge.

Det jeg har sett er MSI 1080 Gaming X til 6490,- ( før 7490,-) hos komplett. Er det altså flere bedre tilbud der ute?

 

Sverger i grunn til MSI, siden jeg er ekstremt fornøyd med kjøleløsningen deres. Hmm ble litt usikker igjen nå om det kommer til å ta veldig lang tid før 1080ti kommer.

 

 

Ikke mye men http://www.multicom.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-g1/cat-p/c100134/p8839332/gr_0, så kan du selge det medfølgende mekaniske tastaturet for halv pris til noen i nabolaget(husk eventuell kode for tastaturet)

 

Jeg har hatt meget god erfaring med 2 stk MSI 980Ti Gaming, klokker seg bra opp og er vel de kaldeste korta jeg noen gang har hatt.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Jeg har dårlig erfaringer med msi gaming 980/980Ti. Så da jeg kjøpte nye 1080 kort turde jeg ikke kjøpe dem, valgte evga sc og msi aero oc.

 

 

MSI er de beste kortene jeg har hatt. Gjelder dog kun 2 stk (780, og 980 som jeg har nå), så veldig langsiktig kan jeg ikke uttale meg. Men har aldri opplevd problemer med de og kjører meget stille.

Lenke til kommentar

 

 

uff og uff ser det kommer flere og flere GTX 1080 på BF tilbud nå ut over kvelden, de skulle kanskje bare kvitte seg med de minst attraktive først(?)

 

Uansett Ti versjoner eller ei, skulle en kanskje tro at Titan XP detter i pris etter hvert, eventuelt at de kommer i butikk hyllene om litt(?), eventuelt som partner versjoner?

Slik det er nå får man 2 x GTX 1080 for prisen av en Titan XP, og da trenger man ikke kjøpe de "kjipeste" utgavene heller.("!#¤%&"#¤%& Sli utfordringer). Får kanskje nøye seg med Crysis3, der fungerer SLi som bare det enn så lenge.

Det jeg har sett er MSI 1080 Gaming X til 6490,- ( før 7490,-) hos komplett. Er det altså flere bedre tilbud der ute?

 

Sverger i grunn til MSI, siden jeg er ekstremt fornøyd med kjøleløsningen deres. Hmm ble litt usikker igjen nå om det kommer til å ta veldig lang tid før 1080ti kommer.

 

 

Ikke mye men http://www.multicom.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-g1/cat-p/c100134/p8839332/gr_0, så kan du selge det medfølgende mekaniske tastaturet for halv pris til noen i nabolaget(husk eventuell kode for tastaturet)

 

Jeg har hatt meget god erfaring med 2 stk MSI 980Ti Gaming, klokker seg bra opp og er vel de kaldeste korta jeg noen gang har hatt.

 

Kjør dem på 100% 24/7 så er de ikke kalde nei, lite støy ja. Sier seg selv det på max 2200 rpm, mens 2x evga sc har 4400 rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...