Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen: Hva kjører boost clock uten manuell overklokk på hos deg?

Som jeg skrev tidligere her så var jo mitt helt oppe i 1987 MHz ifølge heaven test (1949 MHz ifølge afterburner), men skal ikke max boost være 1847 MHz?

MSI gaming x, rett ut av eska..

1962mhz ut av eska
Lenke til kommentar

 

Nizzen: Hva kjører boost clock uten manuell overklokk på hos deg?

Som jeg skrev tidligere her så var jo mitt helt oppe i 1987 MHz ifølge heaven test (1949 MHz ifølge afterburner), men skal ikke max boost være 1847 MHz?

MSI gaming x, rett ut av eska..

1962mhz ut av eska

 

 

Ok, stussa bare siden det står 1847 som max, men skal vel være sånn da. 

Lenke til kommentar

 

Har ett FE som kjører alene med fan på 95%

2050 63C Full last. Rom 27c

Ikke verst. Kan du teste hva som skjer hvis du sikter etter 75C da og 2050 MHz, og hva vifta må gå på da?

Kan jo det, men den står ikke gjemme, så får bare sjekket 1x pr dag.

Setter ned vifta nå, så ser vi hva som skjer med temp og hz etter noen min

 

 

Edit, det som skjedde med fan på 80% er at temp gikk opp til ca 68-69c og ble der.

Fortsatt 2050

 

Droppet man ser er pga jobbene jeg belaster med regner 1 og 1%

post-64596-0-58304800-1466087023_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

 

Kan hende det går over etter litt intens bruk i noen dager med 3dmark eller tilsvarende. Verdt et forsøk i alle fall om ikke angreretten går ut snart.

Lenke til kommentar

 

Billige og latterlige triks de bruker for å vinne tester da. Også er det ikke snakk om store forskjellen heller. Hovedkort produsenter gjorde det før også husker jeg da de satte FSB til 102 f.eks for å komme ut raskere i tester :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

 

Kan hende det går over etter litt intens bruk i noen dager med 3dmark eller tilsvarende. Verdt et forsøk i alle fall om ikke angreretten går ut snart.

CW er vel en feil med skjermkortet? Blir vel da ikke angrerett, men heller en rma.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

Kan hende det går over etter litt intens bruk i noen dager med 3dmark eller tilsvarende. Verdt et forsøk i alle fall om ikke angreretten går ut snart.

Tror du kan ha rett mht. intens bruk. Har kjørt en del 3Dmark nå med Doom innimellom. Cw-lyden kommer nå bare i starten av Doom-level/Benchmark og fader ut etter 10-15 sek.

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

Kan hende det går over etter litt intens bruk i noen dager med 3dmark eller tilsvarende. Verdt et forsøk i alle fall om ikke angreretten går ut snart.

CW er vel en feil med skjermkortet? Blir vel da ikke angrerett, men heller en rma.

Ingen grunn til å risikere at de ikke finner en "feil" ved RMA når du er i din fulle rett til å benytte angrerett ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

Kan hende det går over etter litt intens bruk i noen dager med 3dmark eller tilsvarende. Verdt et forsøk i alle fall om ikke angreretten går ut snart.

CW er vel en feil med skjermkortet? Blir vel da ikke angrerett, men heller en rma.

Ingen grunn til å risikere at de ikke finner en "feil" ved RMA når du er i din fulle rett til å benytte angrerett

 

 

Jeg har brukt angrerett på data deler til komplett som har feil, dette for og unngå eventuell lang ventetid, fordi da kan man bestille ny del når man sender den gamle inn. Har da opplyst om dette i angrerett forespørselen og aldri opplevd problemer få godkjent angre retten pga  dette.

Synes man skal nevne eventuell feil man har funnet på produkter man bruker angreretten på.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Pokker altså, enda en utsettelse på MSI Gaming X 1080 kortet - nå Ubekreftet 6.jul.2016

 

Ser ut som det gjelder alle 1080 kortene. Hva er poenget med å gi ut nye skjermkort når det hele tiden

blir utsatt - gang etter gang...

 

Er det ingen her på forumet som har et extra MSI Gaming X kort til salg ? ;)

Endret av Frode68
Lenke til kommentar

Pokker altså, enda en utsettelse på MSI Gaming X 1080 kortet - nå Ubekreftet 6.jul.2016

 

Ser ut som det gjelder alle 1080 kortene. Hva er poenget med å gi ut nye skjermkort når det hele tiden

blir utsatt - gang etter gang...

De klarer nok ikke å levere nok kort til den enorme etterspørselen.

Lenke til kommentar

 

Pokker altså, enda en utsettelse på MSI Gaming X 1080 kortet - nå Ubekreftet 6.jul.2016

 

Ser ut som det gjelder alle 1080 kortene. Hva er poenget med å gi ut nye skjermkort når det hele tiden

blir utsatt - gang etter gang...

De klarer nok ikke å levere nok kort til den enorme etterspørselen.

 

Er nok heller at det er for lite kort tilgjengelig fra starten av, og vil ta mange uker enda før de er på lager igjen.  Ligner litt som når fury x kom, lite kort tilgjengelig og datoer som forandret seg i flere uker.. Sverige har fått  hele 6 kort de siste ukene i følge reddit. 

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

Ja evga sc 

Men la inn driveren på nytt clean. 

Vips forsvant.. 

Rart. 

Lenke til kommentar

 

Ser ut som jeg sterkt vurderer å bruke angreretten på mitt EVGA GTX 1080 SC nå. Opplever coil whine når jeg kjører 3DMark Fire Strike, spiller DOOM eller annet som krever litt kraft. Andre her som opplever coil whine og med hvilket GTX 1080-kort?

Ja evga sc

Men la inn driveren på nytt clean.

Vips forsvant..

Rart.

Yay! Etter en del spilling på Pcen i dag, er kortet innkjørt. Coil Whine-lyden kommer fram kun på starten av spill/benchmark, og høres ikke mer etter få sekunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...