Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme pris på 2 gtx 970 som ett gtx 1070. Tror 2 gtx 970 er bedre (men mindre effektivt selvsagt)?

1070 yter 70-80% bedre enn gtx 970. Selv med god skalering når du ca samme fps. Og hva med spillene som har dårlig skalering.

 

Ville alltid valgt 1 gpu løsningen hvis ytelsen er forholdvis lik.

Lenke til kommentar

Samme pris på 2 gtx 970 som ett gtx 1070. Tror 2 gtx 970 er bedre (men mindre effektivt selvsagt)?

 

Ta en titt selv. Resultatene varierer voldsomt, og oppløsning har også en del å si. I gjennomsnitt i 1080p gir altså 970SLI 93% av ytelsen til ett 1070. I 1440p er 970SLI litt nærmere med 95% av ytelsen, mens på 4K så ramler 970SLI fra igjen med 90% av ytelsen til ett 1070.

 

Bak disse tallene skjuler det seg imidlertid store forskjeller fra spill til spill. I "Rise of the Tomb Raider" for eksempel så blir man faktisk straffet for å kjøre i SLI og får litt lavere ytelse enn med bare ett 970 i noen av oppløsningene. Og på toppen av det, så er GTX1070 ~130% raskere enn GTX970/SLI! Dette ene spillet er helt katastrofalt for gjennomsnitts score'en til 970/SLI.

 

Så har man "Fallout 4" med elendig skalering i 1080p. Men grei skalering i 1440p med 45% bedre ytelse enn med ett enkelt 970, og i 4K med 57% skalering matcher 970SLI plutselig ett 1070. Og det med spillbar fps. Så "Fallout 4" med 4K DSR på en 1080p skjerm er nesten like raskt som et 1070 med samme innstilling.

 

Kikker man så på "GTAV" ser vi at 970SLI slår ett 1070 med grei margin i alle oppløsninger.

 

Skal man gå for SLI må man vite hva man begir seg ut på. Personlig mener jeg det er 2-3 scenarier der det er fornuftig med SLI: Om du skal ha det raskeste mulig og har greit med penger, kjøp 2 (eller flere) av det raskeste skjermkortet på markedet når det er nytt. Eller om man er på budsjett, kjøp ett av det kortet som gir best ytelse per krone. Og oppgrader et år eller to senere med ett til fra bruktmarkedet for SLI.

 

Å kjøpe 2 stk 970 nå, fordi at det er litt rimeligere og litt raskere enn ett 1070 i noen spill. Det synes jeg altså er litt tåpelig. Har du dårlig råd, kjøp ett 1070 nå, og kjøp et til om et år eller to til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man dårlig SLI-skalering så kan det være at cpu og systemminne er flaskehals. SLI krever mye båndbredde og cpukraft, og det er der cpu og minne plutselig kan bli flaskehals. Farcry 4 f.eks krever enorme mengder cpukraft, altså så høy frekvens som mulig og skalerer med opp til 6 kjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Snip

Å kjøpe 2 stk 970 nå, fordi at det er litt rimeligere og litt raskere enn ett 1070 i noen spill. Det synes jeg altså er litt tåpelig. Har du dårlig råd, kjøp ett 1070 nå, og kjøp et til om et år eller to til. :)

 

 

Min mening : Har man dårlig råd og ønsker å kjøpe seg noe bra hos Nvidia velger man et 1070 nå og sparer seg penger til å kjøpe noe bedre som kommer neste år eller året deretter hos Nvidia. I praksis så skal spillene nå takket være oppdatert DX12 og OpenGL greie å nyttegjøre seg flere skjermkort på en bedre måte enn før , noe som i praksis betyr at man ikke blir like fastlåst som man var før med et behov for å ha 2 like skjermkort...

Det utenkelige er jo nå mulig kombo av Amd + Nvidia skjermkort ( men har ikke sett noen prøvd det enda i spill )...

Lenke til kommentar

 

Burde jo komme fra alle andre AiBer også snart vel?

Evga sier alltid snart, og det følger med hb bro med gigabyte 1080 extreme. Jeg må ha 4 slot lengde altså 9cm. Asus kommer også sikkert etterhvert med noen. Tilogmed EK lager egne. Men når vet ingen.

 

Wut? Skal EK lage broer? Har du noen bilder eller noe? :)

 

EDIT:

 

 

Fra EK rep på OCN:

 

The pinout is still the same. The 'SLI' processor runs on the chip level, not on the connector.

 

SLI bridges are passive components, not active. thumb.gif You can use two old SLI bridges from 2007 if you want to.

:huh: Så da stemte det jeg spurte om for et par uker siden her inne, der jeg spurte om jeg bare kunne koble på en ekstra SLI bro, sånn at man bruker begge fingrene i stedet for en?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Burde jo komme fra alle andre AiBer også snart vel?

Evga sier alltid snart, og det følger med hb bro med gigabyte 1080 extreme. Jeg må ha 4 slot lengde altså 9cm. Asus kommer også sikkert etterhvert med noen. Tilogmed EK lager egne. Men når vet ingen.

 

Wut? Skal EK lage broer? Har du noen bilder eller noe? :)

 

De må nesten det, da HB-broene til nV ikke er kompatible med vannblokkene. En eller annen EK rep på et forum bekreftet det.

Lenke til kommentar

:huh: Så da stemte det jeg spurte om for et par uker siden her inne, der jeg spurte om jeg bare kunne koble på en ekstra SLI bro, sånn at man bruker begge fingrene i stedet for en?

 

Nei, i likhet med ODIN-høyttalerkabel er den nye SLI-broen til Nvidia laget av materialer med vesentlig høyere kvalitet og vil derfor gi deg en vesentlig bedre spillopplevelse enn et par gamle SLI-broer  :evil: . Uten en skikkelig SLI-bro vil de to broene kunne bli usynkronisert fordi det kan være forskjellig motstand og dermed hastighet i transport.

 

Det er definitivt ikke en løsning fra Nvidia for å tjene ekstra penger på folk som allerede kjøper to kort fra dem 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å jøss, men da kliner vi på to gamle mot en ny og tester. Så nizzen allerede postet test av dette med 1080, så TX burde få samme effekt om dette bare er en placebo, siden TX overklokket yter omtrent likt med 1080 :)
 

 

 

 

Burde jo komme fra alle andre AiBer også snart vel?


Evga sier alltid snart, og det følger med hb bro med gigabyte 1080 extreme. Jeg må ha 4 slot lengde altså 9cm. Asus kommer også sikkert etterhvert med noen. Tilogmed EK lager egne. Men når vet ingen.

 

Wut? Skal EK lage broer? Har du noen bilder eller noe? :)

 

De må nesten det, da HB-broene til nV ikke er kompatible med vannblokkene. En eller annen EK rep på et forum bekreftet det.

 

Jeg fant jeg fant. Ryktet stemmer ja :)
http://www.overclock.net/t/1601732/ek-making-there-own-hb-sli-bridge

Lenke til kommentar

Vet dere prater mye om design/kjøling/benchmarks osv, noe som er forståelig.

 

Vil bare fortelle hvor deilig det er å ha et så kraftig kort som dette (GTX 1080). Jeg kan spille alle spill med maks grafikk og det går superglatt. Det er nesten litt urealistisk hvor glatt ting går. Jeg har nemlig aldri eid et så dyrt skjermkort før, men herregud for en investering. Til alle dere som har et GTX 1070 eller 1080, begynn å spill og kos dere som aldri før!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samme pris på 2 gtx 970 som ett gtx 1070. Tror 2 gtx 970 er bedre (men mindre effektivt selvsagt)?

 

Ta en titt selv. Resultatene varierer voldsomt, og oppløsning har også en del å si. I gjennomsnitt i 1080p gir altså 970SLI 93% av ytelsen til ett 1070. I 1440p er 970SLI litt nærmere med 95% av ytelsen, mens på 4K så ramler 970SLI fra igjen med 90% av ytelsen til ett 1070.

En bra site du linket til. Takk for tipset. Da er det liten grunn til å la seg friste av 2 gtx 970 SLI.

Endret av shauge2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS Responds to GTX 1080 "Reviewer VBIOS" Concerns

 

ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 and GTX 1070 graphics cards come with exclusive GPU Tweak II software, which provides silent, gaming, and OC modes allowing users to select a performance profile that suits their requirements. Users can apply these modes easily from within GPU Tweak II.

 
The press samples for the ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 OC and ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 OC cards are set to “OC Mode” by default. To save media time and effort, OC mode is enabled by default as we are well aware our graphics cards will be reviewed primarily on maximum performance. And when in OC mode, we can showcase both the maximum performance and the effectiveness of our cooling solution.
 
Retail products are in “Gaming Mode” by default, which allows gamers to experience the optimal balance between performance and silent operation. We encourage end-users to try GPU Tweak II and adjust between the available modes, to find the best mode according to personal needs or preferences.
 
For both the press samples and retail cards, all these modes can be selected through the GPU Tweak II software. There are no differences between the samples we sent out to media and the retail channels in terms of hardware and performance.
 
Sincerely,
ASUSTeK COMPUTER INC.
Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...