Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med dagens tilgang så har ingen håndplukket brikkene heller, utenom nvidia da som kasta alle de dårlige i 1070-bøtta. 

 

Ikke fått bootet evga-1080 ennu, men alle 3 FE har jeg dratt opp til 2056 og jobber med 100% last 24/7 stabilt , temp under 80 også. 

Lenke til kommentar

 

Kjøp det billigste 1080 man får tak i og på med vannblokk sier nå jeg.

Og de som ikke skal ha vannblokk mener du skal...?

De skal kjøpe en. :p

Vannkjøling av gpu er så effektivt at det ikke kan ignoreres. Selvagt .. Skal man ha ørten kort og folde så er det kanskje litt mye styr.

Lenke til kommentar

Med dagens tilgang så har ingen håndplukket brikkene heller, utenom nvidia da som kasta alle de dårlige i 1070-bøtta. 

 

Ikke fått bootet evga-1080 ennu, men alle 3 FE har jeg dratt opp til 2056 og jobber med 100% last 24/7 stabilt , temp under 80 også. 

Hva du kjører vifta på da War? 100%?

---

 

Vurderte MSI Gaming selv, men liker ikke den røde plastikken som syntes. Når alt i kabinettet har andre farge kombinasjoner. Ble Strix på meg bare pga det :p Teit i know.

Lenke til kommentar

Ved ettersyn er det svart gaffatape som holder viftekabler som tar borti vifta. 

Kan jo trykke den inn, men hva skjer når kortet blir 70c osv. 

Det gir seg kanskje når alle viftebladene er slitt bort ytterst. 

 

Var sånn på begge kortene.

 

23! skruer må ut om man vil ha bort plasten som forøvrig ligger i 3-4 lag.. 

 

Har laget en egen tråd om dette nå.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1727927

Lenke til kommentar

 

Med dagens tilgang så har ingen håndplukket brikkene heller, utenom nvidia da som kasta alle de dårlige i 1070-bøtta. 

 

Ikke fått bootet evga-1080 ennu, men alle 3 FE har jeg dratt opp til 2056 og jobber med 100% last 24/7 stabilt , temp under 80 også. 

Hva du kjører vifta på da War? 100%?

---

 

Vurderte MSI Gaming selv, men liker ikke den røde plastikken som syntes. Når alt i kabinettet har andre farge kombinasjoner. Ble Strix på meg bare pga det :p Teit i know.

 

100% , men de står jo i datasenter. 

Hjemme måtte jeg kjøre 2 FE på 1835 bare for å ha 50% fan og under 70c. 

Men det var mest pga støy. 

Kunne vel tuna det til 1900 og heller hatt 80C uten å øke støyen, men nå skal jo 2 nye sc inn, så får kanpt testet noe før det kommer nye 

Lenke til kommentar

 

 

Kjøp det billigste 1080 man får tak i og på med vannblokk sier nå jeg.

Og de som ikke skal ha vannblokk mener du skal...?

De skal kjøpe en. :p

Vannkjøling av gpu er så effektivt at det ikke kan ignoreres. Selvagt .. Skal man ha ørten kort og folde så er det kanskje litt mye styr.

 

Første året jeg ikke har sett på vannkjøling som et poeng. Ihvertfall når alle kortene er tilnærmet like dyre. Er bare temperatur du har å hente på det, og da blir det litt dumt å betale 1000 kr ekstra.

https://xdevs.com/guide/pascal_oc/#voltsc

 

  Don’t get this message wrong, as GTX 1080/1070 are still great cards for daily gaming/content creation and VR experience. They are fast, not power hungry, moderately cool. The only catch is that overclocking them is not as fun and rewarding as it was on previous generations, even considering all tricks involved to get Maxwell clock high.  

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Tror du misforstår poenget litt da. Jeg snakker ikke om hybridløsninger. Og de billigste skjermkortene + blokk er ikke så mye dyrere enn de gode luftkjølte korta.

 

Den store fordelen er jo lav støy, hos meg null støy / ingen vifter. Lavere temp er et biprodukt, mindre viktig i disse dager hvor kortene er relativt kalde allerede. Og skalerer som dritt med økt spenning. Boring har det blitt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Trenger ikke kjøling i bakplate når kortene er så iskalde kanskje de tenker. 

Metall på evga sc

 

Oppdatering evga sc. 

2 kort /sli 1 slot imellom /åpen kasse.

 

For å holde kortene på ca 75C for å komme unna 83c som sies å klokke ned selv om jeg ikke har sett det selv måtte jeg tune de slik.

 

Stock, men sc og vifte på 70% (på kort 1) 40% på kort 2

2 kort bruker også opp til 70% av bussen på en 2011-3 5960x.. 3.016x2 

Bruker også litt cpu av å bare jobbe på gpuene. 

 

Støy ca samme som 2x FE, men 100hz opp, så ikke veldig ulike.

Viftene på auto på sc roter mer, kjøler ned så blir det varmere, så kjøer ned så lyden ikke blir konstant som på FE , det kan dog være vifteprofilens kurve. 

post-64596-0-02770200-1466058892_thumb.jpg

post-64596-0-43514700-1466058893_thumb.jpg

post-64596-0-16967400-1466058895_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...