Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Trenger ikke kjøling i bakplate når kortene er så iskalde kanskje de tenker. 

Metall på evga sc

 

Oppdatering evga sc. 

2 kort /sli 1 slot imellom /åpen kasse.

 

For å holde kortene på ca 75C for å komme unna 83c som sies å klokke ned selv om jeg ikke har sett det selv måtte jeg tune de slik.

 

Stock, men sc og vifte på 70% (på kort 1) 40% på kort 2

2 kort bruker også opp til 90% av bussen på en 2011-3 5960x.. 3.016x2 

Bruker også litt cpu av å bare jobbe på gpuene. 

 

Støy ca samme som 2x FE, men 100hz opp, så ikke veldig ulike.

Viftene på auto på sc roter mer, kjøler ned så blir det varmere, så kjøer ned så lyden ikke blir konstant som på FE , det kan dog være vifteprofilens kurve. 

 

Tror du at du blir å bruke angreretten på SC-kortene p.g.a. dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke forsvinner ja, prøver å kjøre inn kortet nå med last 24/7 og legge inn driveren på nytt, noe som har hjulpet før med tanke på å sette inn 2 nye kort og la OS fikse drivere til dem selv om det er samme driver fra før (legger til ny hardware-prosessen) ofte ikke er like optimalt som ny driver. 

 

Det kan dog være håpløst å kjøre rma på CW, for butikken bruker annet hk, psu ol og vips er det ikke CW. 

Skjedd et par ganger på HK-rmaer. 

Lenke til kommentar

Om det ikke forsvinner ja, prøver å kjøre inn kortet nå med last 24/7 og legge inn driveren på nytt, noe som har hjulpet før med tanke på å sette inn 2 nye kort og la OS fikse drivere til dem selv om det er samme driver fra før (legger til ny hardware-prosessen) ofte ikke er like optimalt som ny driver. 

 

Det kan dog være håpløst å kjøre rma på CW, for butikken bruker annet hk, psu ol og vips er det ikke CW. 

Skjedd et par ganger på HK-rmaer. 

 

Hva er CW, egentlig? Er det noe mann i gata trenger å bry seg om?

Lenke til kommentar

 

Om det ikke forsvinner ja, prøver å kjøre inn kortet nå med last 24/7 og legge inn driveren på nytt, noe som har hjulpet før med tanke på å sette inn 2 nye kort og la OS fikse drivere til dem selv om det er samme driver fra før (legger til ny hardware-prosessen) ofte ikke er like optimalt som ny driver. 

 

Det kan dog være håpløst å kjøre rma på CW, for butikken bruker annet hk, psu ol og vips er det ikke CW. 

Skjedd et par ganger på HK-rmaer. 

 

Hva er CW, egentlig? Er det noe mann i gata trenger å bry seg om?

 

 

Du finner ut av det om du hører det :)

 

Det er "knitrelyd" "tikkelyd" med høy frekvens. Irriterende å høre på om det er mye.

Lenke til kommentar

Det høres ut som noe vibrerer / elektronisk støy.

Da åpner flytter man hz-slideren på gpu og ned og lagrer, så vil tonen på støyen endre seg.

Det behøver dog ikke være gpuen, det kan skje på hk eller psu også med denne gpu i osv.

Da må man flytte kortet over i en annen pc for å teste, men da er det annet hk, annen psu og litt andre spenninger ol som ikke behøver å slå ut cw, så en lang prosess av å finne ut av det.

 

Oppdatering, la inn driveren på nytt , clean install på den.

Da forsvant cw... Kan dog også være at den hadde forsvunnet av seg selv etter 100% last i samme periode.

Lenke til kommentar

Fikk mitt EVGA SC 1080 kort i går. Det var plast rundt skruene, rev av så mye som gikk, og sørget for at det ikke lå noe og blokkerte kjøleribba/viftene og pakket kortet inn, gadd ikke å demontere skiten for å få fjernet litt plastikk rundt skruene.

 

Fikk bare lekt litt med kortet i går kveld (hadde dugnad i nabolaget som drøya til kl 23), men kjørte opp powerlimiten til 120 og da boosta kortet til 1930MHz under spilling på ultra i Witcher 3, AC: Unity, DOOM, Xcom 2.

 

Eneste spillet hvor boosten droppet under 1900MHz, var i Crysis 3 (lå da på 1890MHz) med alt på Ultra. Tempen lå da på 80 grader (temp thresholden var uansett økt til 91 grader for å unngå throttling). Viftene hørte jeg ikke, da de stå på default profilen. Nå er det ganske varmt hvor stasjonæren min står, og jeg kan med fordel få inn flere vifter i Define R4en min for å øke gjennomtrekket.

 

Skal forsøke å overklokke i kveld med mindre kona tvinger meg til å se neste kampen til Tyskland i EM ^^

 

Jeg byttet nå ut et Asus DirectCUII R9 290X-kort som bråkte en god del (ikke hørbart med headphones). Så dette var jo som en drøm. Har Corsair sin RM750X 750W PSU, Noctua NH-U14S CPU-kjøler og 2 Noctua NF-P14 FLX som lager gjennomtrekk i R4en. Så jeg hører knapt noe som helst fra maskina nå. Må si jeg ble mektig imponert over hvor lite støy det nå kommer fra maskinen mtp. ytelsen som er i den.

 

Edit: Skjerm og oppløsning er Asus Swift PG279Q 1440p, CPU: i5 4670k @ 4.1GHz

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Har du MSI Nizzen? Kan du bekrefte om du hører noe CW på det? Leste jo i går at det var "svak" CW på Asus, men at det ikke skulle være plagsomt. 

 

Vet at det er umulig å forutsi uansett, men sjekker man med mange nok så kan man få en viss indikasjon på hvor sensitive komponentene på et spesifikt kort kan være for det....

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har dette kortet: http://www.ps.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme/cat-p/c/p10634333

 

Gigabyte GTX 1080 Xtreme, fikk bra score på Guru3d.com

 

Men Komplett har ikke lagt til kortet på sine sider, har sendt dem en epost nå ang. det.

De testet vel bare vanlig gigabyte 1080 gaming, altså ikkje extreme :)

 

Ja, men Xtreme er bedre enn G1 :)

 

 

Det vil vise seg :)

 

Det betyr ikkje at det overklokker høyere, fordi det har ofte med "silikonlotteriet" å gjøre :)

 

Masse stash følger iallefall med til extreme versjonen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har dette kortet: http://www.ps.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme/cat-p/c/p10634333

 

Gigabyte GTX 1080 Xtreme, fikk bra score på Guru3d.com

 

Men Komplett har ikke lagt til kortet på sine sider, har sendt dem en epost nå ang. det.

De testet vel bare vanlig gigabyte 1080 gaming, altså ikkje extreme :)

 

Ja, men Xtreme er bedre enn G1 :)

 

 

Det vil vise seg :)

 

Det betyr ikkje at det overklokker høyere, fordi det har ofte med "silikonlotteriet" å gjøre :)

 

Masse stash følger iallefall med til extreme versjonen.

 

Se her: http://www.gigabyte.com/products/comparison/list.aspx?ck=3&pids=5920,5915

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...