Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Til alle dere som venter på EVGA SC-kortet så leste jeg følgende fra anmeldelse på Newegg:

 

"It took about an hour to fully unwrap the card because the screws were inserted after the card was wrapped. You can tear the thin layers of wrapping off but large chunks will still remain under and around the screws. I had to unscrew everything to completely remove all of the wrapping."

 

Håper virkelig dette ikke rammer flere.

 

Til alle dere som venter på EVGA SC-kortet så leste jeg følgende fra anmeldelse på Newegg:

 

"It took about an hour to fully unwrap the card because the screws were inserted after the card was wrapped. You can tear the thin layers of wrapping off but large chunks will still remain under and around the screws. I had to unscrew everything to completely remove all of the wrapping."

 

Håper virkelig dette ikke rammer flere.

Høres tvilsomt ut at dette skulle ramme mange kort. Men, får vel se i morgen når jeg får kortet mitt :D

 

Jeg hadde dette problemet med mitt kort som jeg fikk i går av komplett. De har skrudd på alle deler med full wrapping og lagt wrapping oppå wrappingen. Så noen steder er det 3 layers med wrap, og skruene er skrudd på wrappen.

 

De har også wrap på kjøleribber noen steder så er ikke lett å få av wrappen.

Da har jeg mottatt kortet mitt og dessverre går problemet igjen. Måtte finne det ALLER minste jeg hadde av bits (HJO!) for å skru opp skruene så jeg fikk vekk plasten under. Tilsammen måtte 23 skruer skrues opp.

 

Ble ingen unboxing-video, men tok en del bilder (inkl. plastproblemet).

 

Her er bildene: http://imgur.com/a/K1mk2

Hva for torqx-størrelse er det der? 8, 6?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

:green:

 

Firestrike- SCORE32 451 with NVIDIA GeForce GTX 1080(4x) and Intel Core i7-6950X
Graphics Score 63 137
Physics Score 25 276
Combined Score 7 691
 
 
3DMark Score
32451
Graphics Score
63137
Physics Score
25276
Combined Score
7691
Graphics Test 1
300.7 fps
Graphics Test 2
252.52 fps
Physics Test
80.24 fps
Combined Test
35.77 fps

 

 

:shrug: Meh, kjenner på meg at det ikke imponerer så mye når man vet at det er kun i benchmark. Man skal vel ikke kjøpe 4stk. 1080'er for å sitte å stirre på firemark hele dagen heller. Kunne man fått dette i spill skulle jeg suglet godt, men men..

Lenke til kommentar

 

 

 

Til alle dere som venter på EVGA SC-kortet så leste jeg følgende fra anmeldelse på Newegg:

 

"It took about an hour to fully unwrap the card because the screws were inserted after the card was wrapped. You can tear the thin layers of wrapping off but large chunks will still remain under and around the screws. I had to unscrew everything to completely remove all of the wrapping."

 

Håper virkelig dette ikke rammer flere.

 

Til alle dere som venter på EVGA SC-kortet så leste jeg følgende fra anmeldelse på Newegg:

 

"It took about an hour to fully unwrap the card because the screws were inserted after the card was wrapped. You can tear the thin layers of wrapping off but large chunks will still remain under and around the screws. I had to unscrew everything to completely remove all of the wrapping."

 

Håper virkelig dette ikke rammer flere.

Høres tvilsomt ut at dette skulle ramme mange kort. Men, får vel se i morgen når jeg får kortet mitt :D

 

Jeg hadde dette problemet med mitt kort som jeg fikk i går av komplett. De har skrudd på alle deler med full wrapping og lagt wrapping oppå wrappingen. Så noen steder er det 3 layers med wrap, og skruene er skrudd på wrappen.

 

De har også wrap på kjøleribber noen steder så er ikke lett å få av wrappen.

Da har jeg mottatt kortet mitt og dessverre går problemet igjen. Måtte finne det ALLER minste jeg hadde av bits (HJO!) for å skru opp skruene så jeg fikk vekk plasten under. Tilsammen måtte 23 skruer skrues opp.

 

Ble ingen unboxing-video, men tok en del bilder (inkl. plastproblemet).

 

Her er bildene: http://imgur.com/a/K1mk2

Hva for torqx-størrelse er det der? 8, 6?

 

 

Vet ikke. Er det ikke det som står på selve bitsen da? CR VHX 15. Den er ihvertfall veldig liten.

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde snakket om postgangen hadde du kanskje hatt et poeng.  :roll: 

Var snakk om samme kort fra samme nettbutikk. De som bestilte kortet først burde fått det tilsendt først også. Noe butikken selv også var enig i. Fikk for øvrig mail fra Komplett i dag om at jeg kunne få bytte til SC. Har allerede gjort det, så nå kan jeg få et til.

 

Edit: Har faktisk to tilbud på 1080SC til 6600kr fra Komplett nå. Dette i tillegg til det jeg allerede har på vei. :p

Endret av erlendks
Lenke til kommentar

Mitt msi gaming x 1080 booster til 1962mhz ved bare å sette opp powerlimit. Altså ingen overklokk :)

 

2140mhz virker som max for meg før "artifacts" danser på skjermen. Med vifta på 70% da er den knapr hørbar inni kabinettet, og i spill så er temperaturen 60 grader etter 15 min spilling. Kongekort :D

 

5700 poeng i 3dmark firestrike ultra. Lett :D

2140mhz.. noen som har det :) her stopper det på 2076 før artifacts danser rundt :)

Lenke til kommentar

Ved ettersyn er det svart gaffatape som holder viftekabler som tar borti vifta. 

Kan jo trykke den inn, men hva skjer når kortet blir 70c osv. 

Det gir seg kanskje når alle viftebladene er slitt bort ytterst. 

 

Var sånn på begge kortene.

 

23! skruer må ut om man vil ha bort plasten som forøvrig ligger i 3-4 lag.. 

Lenke til kommentar

Heh.

War har faktisk rett, var innom for å hente meg en ny HD hos en kjent "webshop" her i Trondheim og der var det noen som sto og irriterte seg over kjøleløsningen som var montert på et ( jeg mener det var EVGA , men ikke helt sikker ) 1080 kort.

Men de fikset faktisk problemet mener jeg ved å demontere og justere litt på kortet så det kan vel fikses for de som sliter litt med det relativt enkelt. Men risiko er det og man bør spørre seg om man ønsker å ta den eller sende inn kortet til forhandler isteden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...