Gå til innhold

Kamptråd - Liverpool vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Altså:

Liverpool vinner -> De er gode

United vinner -> motstanderne er dårlige

Vi har ikke spilt godt på mange kamper .

United har spilt kjempebra kampen før Liverpool og ok mot et dårlig Liverpool . Ellers har de ikke spilt mye bra i år, omtrent som oss før årsskiftet .

 

Men United supportere har jo brillene som de anklager oss for å bruke så det er vel ikke mer å diskutere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra som i hva målestokk ?

Når Liverpool med nedadgående form spilte årsverste mot dere vil det selvsagt virke bedre en det er.

 

Jeg sier ikke at dere var dårlig , jeg sier at et dårlig Liverpool fikk dere til å fremstå bedre.

 

Hvis dere går tilbake til slik som matchen før oss og spiller slik 2-3-4 kamper på rad, da skal jeg si dere spiller veldig godt :)

Lenke til kommentar

Veldig bra som i hva målestokk ?

Når Liverpool med nedadgående form spilte årsverste mot dere vil det selvsagt virke bedre en det er.

 

Jeg sier ikke at dere var dårlig , jeg sier at et dårlig Liverpool fikk dere til å fremstå bedre.

 

Hvis dere går tilbake til slik som matchen før oss og spiller slik 2-3-4 kamper på rad, da skal jeg si dere spiller veldig godt :)

Nå skal jeg prøve å være så objektiv som mulig.

 

United har ikke vunnet de to siste kampene mot Tottenham og Liverpool med 5-1 i målforskjell på grunn av dårlig motstand. United har vel tapt nok av kamper denne sesongen mot vesentlig dårligere motstand enn et Liverpool som ikke hadde tapt siden i fjor.

 

United har vunnet fordi Van Gaal traff blink med taktikken foran begge oppgjørene.

 

Både Tottenham og Liverpool er relativt ballbesittende, høytpressende lag som gjerne kjører høyt balltempo. Begge ønsker å spille seg ut fra forsvaret langs bakken og er vant med å dominere midtbanen.

 

Så hvordan skal man lykkes med å spille ut to så gode lag? Jo, man må ta enorm risiko med intenst, høyt press for å stresse motstanderens forsvarsledd til å gjøre feil. Lykkes man med presset slår motstanderen feilpasninger og avstanden mellom leddene blir for stor og de taper midtbanekrigen.

 

Og risikoen med ekstremt høyt press? Kommer motstander seg rundt pressleddet blir United eksponert voldsomt bak midtbanen (ref Lallana sin store sjanse). United blir også veldig sårbare for balltap i midtbaneleddet (ref Carricks balltap som eksponerte United og førte til Liverpools mål). En annen risiko er selvfølgelig at det høye presset medfører mye returløp og koster enormt med krefter. Mot Tottenham holdt kreftene til pause, mens mot Liverpool i drøye 35 minutter. United spilte vesentlig dårligere andreomganger i begge disse kampene.

 

Det er Van Gaals omlegging til 4-3-3 med Carrick tilbake som anker som har gjort dette mulig. Med hans defensive egenskaper kan spillere som Herrera, Fellaini, Mata og Rooney plage motstander og ta større risiko.

 

Kan også legge til Fellainis voldsomme dominans mot Emre Can som en avgjørende faktor for at Liverpool ikke klarte å linke forsvaret og midtbanen bedre.

 

Og poenget? Hvis den offensive og "gaale" taktikken lykkes, som det gjorde, får det vanligvis ballsikre lag som Spurs og Liverpool til å se fryktelig dårlige ut.

Endret av Snikpellik
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nå har Liverpool spilt dårlig mot langt dårligere lag en dere i det siste så å si at Gaal er et taktisk geni fordi han vant over Liverpool er feil . De siste matchene til Liverpool var vi heldige som vant, tapet kom fortjent og forventet

Så du ser ingen forskjell fra første- og andreomgang?

 

Hvis du faktisk gjør det, hvordan vil du forklare forskjellen?

Lenke til kommentar

Ene var forferdelig dårlig og ene var litt mindre dårlig ?

mye hissige folk her men får får si det er grunnet alder og at det er på Internettet :)

 

Jeg sier ikke at de ikke var bedre en Liverpool , jeg bare sier de ikke var så gode enkelte vil ha det til.

 

Årsverste var det (2015), er vel ingenting å diskutere ?

Formen har blitt dårligere og dårligste for Liverpool og i går traff vi bunnen så langt :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

United gjorde pool dårlige. Enkelt og greit!

 

Man United fortjente å vinne, men jeg mener det ikke stemmer. Det største problemet til Liverpool i kampen var at midtbanen var fraværende, og ikke primært pga at de ble spilt dårlig av motstander. Moreno og Sterling var veldig dårrlige, Allen og Henderson var ikke med på notene i det hele tatt. Manchester klarte å utnytte det enormge rommet som Liverpool har en tendens til å lage fremfor stopperne, delvis pga kantspillerne som var elendige.

 

Hvis jeg husker rett* hadde Allen en del altfor enkle balltap og feilpasninger som satte laget ut av spill. Igjen er problemet at bunnivået til Liverpool er altfor lavt til at man kan regne med laget som et topplag. BR burde ha justert taktikken langt tidligere for han må ha sett det jeg så også.

 

Og Gerrard da... Å sette rekord for kort innhopp i en slik kamp er utilgivelig. Idiot.

 

Etter utvisningen ble det ikke mindre rom å kontre i for United og helt greit at de vant. Kjempeminus til alle spillerne og BR som ikke møtte opp i hodet sitt.

 

Jeg ønsker mer enn noe annet å se et defensivt anker med fart, styrke og fotballintelligens på laget. Joe Allen er ikke den spilleren på lang sikt.

 

Fun fact: I Dropboxen til en kompis dukket det opp et bilde av Gerrard i det han går ut på banen og det var ikke kompisen eller noen bekjente som hadde tatt bildet. Interessant.

 

 

 

 

*og det er ikke sikkert, da jeg var både bakfull, irritert og nærsynt.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...