Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han er utro med min vennine


Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste venter våres første barn sammen og jeg er seks månder på vei. I går fikk jeg vite gjennom en vennine at han har hatt seg med en av mine nærmeste venniner fler ganger, fikk også meldinger de har utvekslet og bilder der de hooker opp på fest.

 

Så mens jeg satt hjemme på torsdag siden jeg ikke orket å være med ut, gikk han å hadde seg med venninen min. Så her sitter jeg gravid, knust og sint og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker jo ikke å være sammen med en jeg ikke kan stole på, men jeg vil jo ikke være alenemor.

 

Så jeg lurer på om noen andre har opplevd lignende, jeg har enda ikke konfrontert han. Da jeg ikke orker å fortelle han at jeg vet det. Jeg er redd for hva som skal skje, skal jeg bare late som ingenting resten av livet? Så kanskje vi kan være lykkelige? Jeg vet ikke. Jeg tenker på barnets beste og mitt beste. Men jeg vet ikke om jeg klarer meg alene når barnet kommer...

 

Det er så vannskelig, beklager rotete innlegg, men jeg er helt satt ut..



Anonymous poster hash: 6864c...0b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh, stakkars deg! For en fæl situasjon. Ville snakket ned han om det, men med mindre det kom frem noe ganske revolusjonerende i samtalen ville jeg gått fra han. Tidenes klisjé, men du fortjener bedre. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Slå opp med han og prøv å ikke få problemer med barnevernet. Barnevernet er et fengselsinstitusjon for barn. De overvåker ungen 24 timer i døgnet og gir ungen veldig lite frihet.

 

Drit i forholdet. Barnets prioritet kommer først. Han kommer ikke til å være en god pappa uansett. Han kommer til å være utro med flere kvinner. Han er en player just like me.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker jo ikke å være sammen med en jeg ikke kan stole på, men jeg vil jo ikke være alenemor.

 

skal jeg bare late som ingenting resten av livet?

 

 

Anonymous poster hash: 6864c...0b8

 

 

Huffamei, det er sånne som han som setter menn i dårlig lys hos kvinner.

Du spør om du skal late som resten av livet, men vil du være med en sånn som han resten av livet? Anbefales ikke.

Tror ikke du vil bli noe mer lykkelig ved å la det gå over tid, det kan spise deg opp innvendig + at han kan jo gjenta det, har han gjort det en gang kan det bli flere ganger. Hadde jeg hatt dame og hun hadde vært utro hadde jeg avsluttet forholdet så fort jeg fikk muligheten og sendt henne på dør. Sånt aksepterer hvertfall ikke jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo veldig lett for oss å sitte her og si hva du skal gjøre, vi er ikke følelsesmessig involvert på noen måte.

Men helt seriøst. Han fortjener deg ikke.

 

At han gjør dette mot deg, i det hele tatt, er ille. At han gjør det når du er seks måneder på vei med deres første barn er for meg helt ubegripelig. For ikke å snakke om "venninna" di. Hun er ingen venninne, så jeg håper du klarer å stenge henne ute av livet ditt for godt. Hun fortjener ikke ditt vennskap.

 

Jeg har ikke barn selv, men kan ikke se for meg at det er noe gunstig for et barn å vokse opp i et miljø for mor aldri vil føle seg helt trygg på far igjen noen gang. Han har brutt tilliten på den verste måten i en periode hvor du er ekstra sårbar. Det er så vanvittig mye som er feil med alt dette. Sett deg selv først, for du må ha det godt selv for å kunne ta vare på barnet ditt.

 

Masse lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

hmm. Desperat situasjon. Han kan du nok ikke få til å stoppe. Jeg ville gått til venninna di og truet henne til å aldri mer ha kontakt med han.

 

Anonymous poster hash: 722c4...9b1

 

...det er jo HAN som gjør noe galt her?

 

Har aldri skjønt greia med å legge skylda over på noen andre enn den som faktisk er utro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er hans tap!

Han blir nok voksen en eller annen gang, og angrer bittert på hans umodenhet og dårlige/umoralske valg, men dét har ikke du tid til å vente på!

Det var jo bare bra du fant ut hvordan han egentlig er før barnet var blitt vant med å bo sammen med både mor og far!

Hvem vet hvor mye mer utroskap og annen drit du må gå gjennom hvis du blir værende med denne 'guttungen'.'

Kutt deg løs NÅ, så finner nok en ordentlig mann deg før du aner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hmm. Desperat situasjon. Han kan du nok ikke få til å stoppe. Jeg ville gått til venninna di og truet henne til å aldri mer ha kontakt med han.

 

Anonymous poster hash: 722c4...9b1

 

...det er jo HAN som gjør noe galt her?

 

Har aldri skjønt greia med å legge skylda over på noen andre enn den som faktisk er utro.

 

 

Nå ja - hvis det er en vennine burde jo hu vite at han er sammen med venninen hennes som er gravid...men helt ærlig; fra et manns perspektiv...finnes så mange av oss som gidder å være decent at jeg undres hvorfor enkelte går så ut av sin vei for å ødelegge de de er sammen med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, uff, tragisk situasjon det der.

 

Han typen din er tydelegvis ikkje noko å samle på, makan til idioti skal ein leite lenge etter. Trist at de kom så langt at de venta born før du fann ut av dette.

 

Du bør konfrontere han med det. Om du vil prøve å redde forholdet eller avslutte det samtidig må du finne ut av, men det der er ikkje noko du vil gå og bære på resten av livet. Eg forstår godt at det er vanskeleg å avslutte forholdet på eit sånt tidspunkt, uavhengig av om du vil eller ei, men du fortjener verkeleg betre enn han der.

 

Har du familie eller vener som kan støtte og hjelpe deg dei neste månadane og åra dersom du gjer det slutt med han? Det er utvilsomt vanskeleg å finne ein ny mann på dette tidspunktet, så om du gjer det slutt må du nok vere førebudd på å vere aleinemamma ei stund. Når du har født og ting går litt på plass, så er det nok lettare å finne ein ny. Det finnes både dei som ikkje har noko imot å bli i lag med ei som har born og dei som er aleinepappa. Du skal ikkje sjå svart på det av den grunn.

 

Fokuser på deg sjølv og bornet. Gjer alt du kan for at du kjem gjennom dette på ein god måte. Bruk alt du har av familie og vener til støtte.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er det to mennesker som bedrar deg.

Dropp kontakten med begge to, sørg for at alle vet hvordan de er.

 

Kom deg videre - ingen gjør sånt mot noen - spesielt ikke når man venter barn eller har barn. Jeg er mann og har vært i omtrent samme situasjon som deg, her var det hun som drev på sånt da vi hadde en baby sammen.

 

Jeg forstår smerten, iallefall slik jeg hadde det.

Det beste du kan gjør er å forlate fyren før sjølforakten inntreffer.

Du ville aldri tilgitt deg selv for å kaste vekk tiden på en sånn dritt.

 

Finnes mange andre der ute i din situasjon (dessverre) og andre som bare vil deg vel! Søk støtte, møt nye mennesker som fortjener deg i livet sitt - og noen som forhåpentlig ikke vil dolke deg i ryggen. Livet kan være hardt noen ganger. Viktig å stå oppreist men å kunne vise hva du mener.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

hmm. Desperat situasjon. Han kan du nok ikke få til å stoppe. Jeg ville gått til venninna di og truet henne til å aldri mer ha kontakt med han. 

 

Anonymous poster hash: 722c4...9b1

 

...det er jo HAN som gjør noe galt her?

 

Har aldri skjønt greia med å legge skylda over på noen andre enn den som faktisk er utro.

Man går ikke og ligger med dama til kompisen eller omvendt. Da er man ikke en god venn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konfronter ham med det! Du kan velge å "tilgi" eller gå fra ham! Alenemor klarer du sikkert flott;) Er oppi samme situasjon med utroskap og valgte å prøve 1 gang til men er hardt når man ikke kan stole på personen! Du må ta et valg for å ikke snakke med ham om det blir værre,lover deg! Lykke til

 

Anonymous poster hash: 12dd6...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...