Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til at jeg velger digitalt fremfor fysisk media er at jeg ikke vil fylle opp bostedet mitt med CD/DVD etc.

Litt enig her, lite bruk for DVD og sånt. Virker som fysisk plate er meget utdøende.

Vil det ikke funke å kjøpe fysisk, taste inn spillkoden i steam og så kan bare kaste DVD-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Golamesh, jeg har såpass god råd at jeg kan kjøpe spill til steam pris uten å måtte snuse nettet rundt etter billigere priser. Som skrevet før så hadde jeg opprinnelig forhåndsbestilt dette på disk, men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Jøss, det var mange overdrivelser her for å av en eller annen grunn forsvare at man betaler overpris på Steam. Om du vil betale 539,- for GTA V så for all del, men så himla mye jobb er det ikke å finne et alternativ som er billigere. Det var jo et par i denne tråden også til og med. Jeg bestilte først en fysisk kopi, som da var ca 100 kroner billigere enn Steam versjonen, forstå det den som kan. Så ble jeg tipset om et annet tilbud i denne tråden og hoppet på det. Digital utgave, ca 160 kroner billigere enn Steam versjonen. Jeg hadde selvfølgelig ikke gått personlig konkurs om jeg betalte 160 kroner mer, men jeg skjønner ikke helt hva som er så stas med Steam at man er villig til å betale mye mer for å kjøpe det der. Legge spillet til Steam kan du jo gjøre uansett.

 

Jeg har aldri opplevd fanbois av butikker, men det virker som om Steam har endel av dem (mener ikke deg nå Lord Nuker). Og sammenligningen din med dekkskifte skjønner jeg ikke helt. Det du da gjør er å betale noen 410 kroner for å skifte dekkene på bilen din, mens du samtidig velger bort konkurrenten som gjør jobben like bra men som kun tar 250 kroner. Det er bare snakk om 160 kroner, men jeg tror ikke spesielt mange skjønner hvorfor man velger å betale 40% mer. Jeg skjønner det i hvert fall ikke ;)

 

Jeg vet ikke hvordan Steam gjør det med prissetting i Norge, men de har tydeligvis skjønt at nordmenn betaler uansett hva det koster. Og det synes jeg er litt synd siden jeg er en av de som liker Steam, men som ikke er i nærheten av å like de så mye at jeg av en eller annen grunn er villig til å betale overpris kun for å handle der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du missforstod eksemplet mitt med dekkskift det gikk mer ut på gjøre det enklere og mer behagelig, men ja, jeg er fan av steam. Jeg skal også innrømme at jeg ikke er aktivt ute og leter etter billigste sted. Min personlige grunn for sistnevnte er mangelen på autoriserte utsalgssteder, noe som fører til at spill har blitt fjernet eller gjort utilgjengelig. Jeg kansellerte ikke ordren min hos komplett før jeg ble oppmerksom på den biten med 7 dvd'er og at spillet IKKE! bruker steamworks, noe som tilsier at man IKKE kan aktivere spillet i steam og istedet enten må nøye seg med bytting av plater eller å laste spillet ned fra en knelende serverpark hos R* den 14. Jeg vet også at R* ga enkelte butikker koder slik at kundene kunne laste spillet ned på forhånd, men komplett var ikke blant disse dessverre. 

 

Dette kan egentlig oppsummeres enkelt og greit, det går ut på latskap og hvor enkelt og behagelig jeg vil ha det, steam er behagelig, betal og det er som regel nede iløpet av timen om spillet er ute, 7 dvd'er som må byttes på, kronglete plassering av pc og drev, og som støyer er hverken enkelt eller behagelig ergo så går jeg for den litt dyrere og enklere tingen. 

Lenke til kommentar

Vil det ikke funke å kjøpe fysisk, taste inn spillkoden i steam og så kan bare kaste DVD-en?

Jo, det gjør faktisk det. Burde egentlig ha kastet hvertfall alle de jeg har i Steam. Istedet ligger de nedgravd i pappesker ett eller annet sted og tar opp plass.

Edit: Skal ikke si for sikkert om det gjør det med akkurat GTA V, men hvis det står med listen skrift utenpå at Steam kreves da går det. Om Steam ikke står nevnt er det nok bare Rockstar Social Club som fungerer.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Jeg har knapt kjøpt et eneste spill over 300 kroner, så jeg vet ikke hvilke svindyre priser du snakker om.

Alle nye spill i Steam. Feks. GTA V koster 539kr.

 

 

Men hvordan kan de ha seg at "folk som meg gjør at Steam fortsatt kan opprettholde svin-priser" hvis jeg knapt kjøper nye spill? Jeg forhåndsbestiller heller ikke spill.

 

Alt er dessuten relativt. Spillet til Xbox 1 koster 549,- og det er over 4 måneder gammelt. Stakkars jævler.

 

Kilde: https://www.komplett.no/grand-theft-auto-v/818611

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Og der fikk jeg valuta for pengene ved å klaske ut den hundringsen ekstra og benytte meg av steam sine servere....

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

 

Deilig hastighet fra Rockstar sin preloader.  20-60 kb/sec med 10gb to go. Bra det er noen dager igjen til release for å si det sånn :p

Helt håpløst .. :( sitter å ser på det samme selv .. sirup :p

 

Syntes nå ikke den hastigheten var så ille her selv. Brukte vel rundt to døgn på og få den ferdig lastet ned, med pauser om nettene her for min del. Men så har ikke jeg den raskeste linjen heller, så er ikke fult så kresen :p;) 

 

Men til dere og jeg da som skal game dette på pc, vil dere bruke kontroll eller mus og tastatur? Litt usikker selv på hva jeg skal bruke :S Syntes selv bilkjøringen er en del enklere med kontroll enn med bruk av wasd knappene. Men igjen aimingen er jo enklere med mus :p  Syntes ellers ikke GTA V var så ille på PS3, syntes egentlig det funket ganske så bra :)  

Lenke til kommentar

har 100/10 så hadde forventet bedre, men den er bugga på en eller annen måte trur jeg. Om man lukker social Club og åpner på nytt får man maks speed en stund før den mister connection noen ganger og starter laste ned i ræv speed.

 

Den ble ferdig over natta her. Det er jo uansett "lenge" til spillet slippes. Når jeg bestilte fra CJS så tok jeg for gitt at det var steam key, men så feil tok jeg. Hadde vurdert 150 kr ekstra hvis jeg hadde lest skikkelig :p  

 

Kan bare adde det til steam etterpå eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Deilig hastighet fra Rockstar sin preloader.  20-60 kb/sec med 10gb to go. Bra det er noen dager igjen til release for å si det sånn :p

Helt håpløst .. :( sitter å ser på det samme selv .. sirup :p

 

Syntes nå ikke den hastigheten var så ille her selv. Brukte vel rundt to døgn på og få den ferdig lastet ned, med pauser om nettene her for min del. Men så har ikke jeg den raskeste linjen heller, så er ikke fult så kresen :p;)

 

Men til dere og jeg da som skal game dette på pc, vil dere bruke kontroll eller mus og tastatur? Litt usikker selv på hva jeg skal bruke :S Syntes selv bilkjøringen er en del enklere med kontroll enn med bruk av wasd knappene. Men igjen aimingen er jo enklere med mus :p  Syntes ellers ikke GTA V var så ille på PS3, syntes egentlig det funket ganske så bra :)

 

Det er det fine med pc man har valg :p, tenker det blir mus/tastatur for gåing og den vanlige skytingen, kontroll for kjøring om tastaturet fungerer dårlig, joystick for flyvning :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Deilig hastighet fra Rockstar sin preloader.  20-60 kb/sec med 10gb to go. Bra det er noen dager igjen til release for å si det sånn :p

Helt håpløst .. :( sitter å ser på det samme selv .. sirup :p

 

Syntes nå ikke den hastigheten var så ille her selv. Brukte vel rundt to døgn på og få den ferdig lastet ned, med pauser om nettene her for min del. Men så har ikke jeg den raskeste linjen heller, så er ikke fult så kresen :p;)

 

Men til dere og jeg da som skal game dette på pc, vil dere bruke kontroll eller mus og tastatur? Litt usikker selv på hva jeg skal bruke :S Syntes selv bilkjøringen er en del enklere med kontroll enn med bruk av wasd knappene. Men igjen aimingen er jo enklere med mus :p  Syntes ellers ikke GTA V var så ille på PS3, syntes egentlig det funket ganske så bra :)

 

Det er det fine med pc man har valg :p, tenker det blir mus/tastatur for gåing og den vanlige skytingen, kontroll for kjøring om tastaturet fungerer dårlig, joystick for flyvning :D

 

 

 

jeg kjøpte på gamestop. Er egentlig veldig fornøyd med den butikken. de har ofte helt super tilbud på ting de ikke får solgt. Bryr meg heller ikke at jeg må bruke dvd'r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...