Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

 

Handler masse på steam, men svært sjelden til full pris.

Jepp, kjøper endel der jeg også men da bare til 50%+ rabatt. Vanskelig å skjønne at folk faktisk kjøper spill til fullpris på Steam. Men slik er det når man har fått posisjonert seg i markedet. Da får man lurt haugevis av lettlurte til å betale overpris for et produkt. :(

Det er vel stort sett de som kjøper på forhånd som betaler full pris.

Kjøper nesten aldri nye spill, venter på tilbud og at de første 3-4 patchene er på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøper folk fortsatt fra Steam?

 

Jeg kjøper eksklusivt fra Steam så lenge det er mulig (går ikke med EA-spill).

 

Jaja...sånn kan det gå :( Er vel på grunn av folk som deg at Steam fortsatt kan opprettholde svin-priser. :(

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Kjøper folk fortsatt fra Steam?

Ja, det er enkelt, kjapt, og spillene mine forsvinner ikke fordi en eller annen russisk gjøk egentlig hadde stjålet den nøkkelen jeg kjøpte billig fra en annen butikk...

 

"Russisk gjøk"? :lol: Du har tydeligvis aldri hørt om steder som greenmangaming.com ? Er ikke *veldig* mye billigere i utgangspunktet, men er alltid billigere og 100% legit. Men det store poenget er at som kunde får man hele tiden tilsendt kuponger på 25%++ som man kan bruke på toppen av prisen som allerede er billigere enn Steam. Har ikke kjøpt et eneste fullpris spill på lang tid fra Steam. Eneste som er verdt å kjøpe fra Steam er når de har 50%++ rabatter.

 

Nei, jeg hadde aldri hørt om greenmangaming før du nevnte det i går. Jeg har hørt om noen andre, men ingen av de sidene har virket profesjonelle eller lovlig. Og med russisk gjøk viser jeg til den episoden fra tidligere i år/sent på fjoråret hvor Ubisoft stengte FC4 for en andel brukere som hadde kjøpt billige stjålte nøkler. 

 

Og Golamesh, jeg har såpass god råd at jeg kan kjøpe spill til steam pris uten å måtte snuse nettet rundt etter billigere priser. Som skrevet før så hadde jeg opprinnelig forhåndsbestilt dette på disk, men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

Lenke til kommentar
men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange poengterer akkurat dette. Hva er problemenet? Planlegger folk å installere det det flere titals ganger? Samme om man hadde "klaget" på at det tok lang tid å laste ned siden det er så stort (man laster det da ned kun en gang?)

Lenke til kommentar

 

Vennligst utdyp.

Er jo ikke så mye mer å utdype? Steam kan opprettholde svinpriser fordi de er etablerte i markedet og mange folk vet ikke at man får samme produkt til bedre pris andre steder.

 

 

Jeg har knapt kjøpt et eneste spill over 300 kroner, så jeg vet ikke hvilke svindyre priser du snakker om.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange poengterer akkurat dette. Hva er problemenet? Planlegger folk å installere det det flere titals ganger? Samme om man hadde "klaget" på at det tok lang tid å laste ned siden det er så stort (man laster det da ned kun en gang?)

 

 

Siden man må sette av 2-3 timer og jevnlig bort å bytte plater istedenfor bare å kjøre igang download og drikke øl mens alt årner seg selv (og går fortere, ihvertfall hos meg) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange poengterer akkurat dette. Hva er problemenet? Planlegger folk å installere det det flere titals ganger? Samme om man hadde "klaget" på at det tok lang tid å laste ned siden det er så stort (man laster det da ned kun en gang?)

 

Nei, installerer det bare en gang, men mitt syn på saken er jo hvorvidt man skal ha 1-2 timer med mye støy rundt seg, eller om man skal dra fram en hundrelapp ekstra og slippe, det koker ned til antall timer med støy vs uten og hvilken pris det koster. Men jeg innrømmer glatt at jeg er en lat person, og har jeg råd betaler jeg andre for å gjøre ting jeg sikkert kunne gjort selv til en billigere penge, slikt som hjulskkifte. Jeg kan hoste opp 250kr og la noen andre gjøre det på 15min mens jeg sitter i en sofa og drikker cola, eller jeg kan stå 30-45min i garasjen og banne og kanskje ikke få dekket av fordi det har rustet pga veisalt og lignende...   

Lenke til kommentar

 

 

men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange poengterer akkurat dette. Hva er problemenet? Planlegger folk å installere det det flere titals ganger? Samme om man hadde "klaget" på at det tok lang tid å laste ned siden det er så stort (man laster det da ned kun en gang?)

 

 

Siden man må sette av 2-3 timer og jevnlig bort å bytte plater istedenfor bare å kjøre igang download og drikke øl mens alt årner seg selv (og går fortere, ihvertfall hos meg) :)

 

2-3 timer? Floppy-hastighet på leseren din? (Og går det fortere å både laste ned og installere vs det å kun installere har du en MYE raskere nettlinje enn de fleste her i landet vil jeg tro) Sist gang jeg sjekket er det fult mulig å drikke øl slappe av med netflix/popcorntime/etc mens installasjonen pågår? Men det er vel sånn som med alt annet, noen ser problemer der det ikke er noen (etter min mening).

 

Altså, ikke missforstå meg, for min del er det absolutt greit at noen velger bort fysisk til fordel for digital (og motsatt), men å lage et så stort nr av noe så lite... Skjønner det bare ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

men ettersom det kommer på 7!!!! dvd'er uten steamworks tilgjengelig valgte jeg heller å bruke 100kr ekstra og kjøpe det på steam for å slippe støy fra drevet, (mitt bråker noe inni h*******) samt at det blir lastet ned enkelt og greit og er tilgjengelig så fort R* sier det skal være tilgjengelig.

 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange poengterer akkurat dette. Hva er problemenet? Planlegger folk å installere det det flere titals ganger? Samme om man hadde "klaget" på at det tok lang tid å laste ned siden det er så stort (man laster det da ned kun en gang?)

 

 

Siden man må sette av 2-3 timer og jevnlig bort å bytte plater istedenfor bare å kjøre igang download og drikke øl mens alt årner seg selv (og går fortere, ihvertfall hos meg) :)

 

2-3 timer? Floppy-hastighet på leseren din? (Og går det fortere å både laste ned og installere vs det å kun installere har du en MYE raskere nettlinje enn de fleste her i landet vil jeg tro) Sist gang jeg sjekket er det fult mulig å drikke øl slappe av med netflix/popcorntime/etc mens installasjonen pågår? Men det er vel sånn som med alt annet, noen ser problemer der det ikke er noen (etter min mening).

 

Altså, ikke missforstå meg, for min del er det absolutt greit at noen velger bort fysisk til fordel for digital (og motsatt), men å lage et så stort nr av noe så lite... Skjønner det bare ikke

 

Tja, sist gang jeg la inn et spill via plate på steam (rome 2 TW) brukte jeg halvannen time med installasjon, kontra nedlastning som jeg bruker 45min på, og ja, da er det klart til start! Tja, kjappere linje enn folk flest vet jeg ikke, har 200/200mbit linje ned/opp. ligger som regel rundt 16-20mb/s på steam når det kommer til spill ned.

Lenke til kommentar

Tja, kjappere linje enn folk flest vet jeg ikke, har 200/200mbit linje ned/opp.

 

 

Nei, 200/200 er nok under normalen...

 

edit: uansett. Har bestilt det selv (som første spill til PC siden... husker ikke faktisk). Forrige GTA spill jeg spilte var vel Vice city

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...