Gå til innhold

Se alt som blir nytt i Windows 10


Anbefalte innlegg

Jeg ville blitt overasket om dette gjaldt bedriftskunder, de må da tjene penger på noe. Er nok heller for å få hjemmepcane over på det nye operativsystemet fortest mulig så det er enklere for bedrifter å gå over til den nye versjonen og dermed holde inntektene til Microsoft mer konstante.

 

Jeg vil tror at det er bedrifter og oem som Microsoft tjener mesteparten på ved Windows salg.

 

For de bedriftene som har lisensavtale så er jo neste generasjons windows gratis uansett :) De betaler en visst beløp i året, så går resten av seg selv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Är det riktigt att för oss som betalat för Windows 8 och som uppgraderar till 10, måste börja betala efter ett år?

 

I så fall skall det något banebrytande till från 10 att jag börjar betala en gång till. 8.1 är nog det mest stabila och snabbaste jag sett av operativsystem från Microsoft.

 

Nei.

Vi har 1 år på å oppgradere "Gratis" til Windows 10 , etter det om vi fortsatt ikke har oppdatert så må vi betale for selve oppgraderingen.

Jeg vil anta at man kan få en lissens ved å benytte seg av Windows 10 oppgraderings verktøyet som trolig blir sluppet av Microsoft når Windows 10 lanseres (samme ble gjort ved 8.0) for å få flest mulige brukere over på 10 , MS ønsker seg mange brukere og er nok villig til at det vil koste dem litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til å prøve W10! Ser bra ut. Jeg bare håper de legger til en funksjon som gjør at den nye startmenyen husker dine preferanser mtp størrelse. Jeg synes startmenyen i W8.1 er knallbra og oversiktelig. Å ha fliser og gammeldagse startmenyelementer ved siden av hverandre i den nye startmenyen synes jeg blir rotete når det ikke er fullscreen.

 

Hva angår hologrammet, så får jeg flashback til det interaktive bordet de lanserte for flere år siden men som jeg kun har hørt rykter om at eksisterer noen få steder. Mao en veldig nyttig oppfinnelse, men det hjelper ingen ting med gode oppfinnelser hvis det ikke tas i bruk av noen.

Lenke til kommentar

"...har enheter med enten Windows 7, Vindows 8 eller 8.1 "

 

Vindows 8, en liten skrive feil her

"Skrive feil" - ja en liten skrivefeil der også ;-)

 

Ellers er jeg imponert over at Microsoft tenker litt nytt og hva det ser ut som kommer med Win 10! :-)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Gratis oppgradering? Nei detta liker vi! :D Opplevd en del wifi bugs på w8.1 som ikke eksisterte i w8 og w7. Prøvd w10 technical preview og der kødder ikke wifikortet seg med "limited connectivity". Midlertidige løsninga var å koble fra og koble til nettverket igjen. Nedgradert til w7 og ikke opplevd tull de siste 3 ukene

Lenke til kommentar

 

Er det ikke de med XP, Vista, OSX, Linux, iOS og Android de virkelig burde fristet med gratislisenser? Lokke tilbake tapte kunder?

Jeg regner med det har med kompabilitet å gjøre. Win 8 fungerer i utgangspunktet godt på alle maskiner som kan kjøre win 7. Det samme gjelder nok for Win 10. Dersom du har en maskin som kom med eldre OS enn Win 7 så er det større risiko for at maskinvaren ikke støttes.

 

Burde de ikke satt opp maskinkrav i stedet for OS-krav? Hva med alle maskinvaremessig glimrende PCer som kjører Linux, OSX, Vista osv?
Lenke til kommentar

 

Är det riktigt att för oss som betalat för Windows 8 och som uppgraderar till 10, måste börja betala efter ett år?

Nei, det var ikke slik jeg tolket keynoten i går. Det som ble sagt er at eiere av Windows 7, 8 og 8.1 kan oppgradere gratis i løpet av det første året. De som drøyer mer enn et år må kjøpe en ny lisens for Windows 10.

 

Ja, de sier gratis oppdatering om man fyller vilkårene, men sier ingenting om engangsprisen omgjøres til løpende abonnementskostnad slik som Office 365. Som gjentatt mange ganger før, jeg lurer på hvor lite hold det er i den gratispåstanden.

 

Apropos det, hva vil Win10 koste for alle som ikke fyller vilkårene? Blir det engangspris, løpende abb, eller begge deler?

 

Håper de har og fått med seg at folk bruker Windows på skjermer som er større en 12" denne gangen.

Håper de har fått med seg at folk bruker skjermer med sterkt varierende pikseltetthet.

 

Og ikke minst, hvor er nedlastingslenkene?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Är det riktigt att för oss som betalat för Windows 8 och som uppgraderar till 10, måste börja betala efter ett år?

Nei, det var ikke slik jeg tolket keynoten i går. Det som ble sagt er at eiere av Windows 7, 8 og 8.1 kan oppgradere gratis i løpet av det første året. De som drøyer mer enn et år må kjøpe en ny lisens for Windows 10.
Ja, de sier gratis oppdatering om man fyller vilkårene, men sier ingenting om engangsprisen omgjøres til løpende abonnementskostnad slik som Office 365. Som gjentatt mange ganger før, jeg lurer på hvor lite hold det er i den gratispåstanden.

 

Apropos det, hva vil Win10 koste for alle som ikke fyller vilkårene? Blir det engangspris, løpende abb, eller begge deler?

 

Håper de har og fått med seg at folk bruker Windows på skjermer som er større en 12" denne gangen.

Håper de har fått med seg at folk bruker skjermer med sterkt varierende pikseltetthet.

 

Og ikke minst, hvor er nedlastingslenkene?

Hei, den nye testversjonen slippes ikke før til neste uke. Da kommer vi også tilbake med en gjennomgang av flere av de nye funksjonene.

Lenke til kommentar

Hva med oss som bare vil ha et operativsystem som ligger anonymt i bunnen og lar oss kjøre applikasjonene våre uten videre mas?

 

HAHAHAHA!!!! DREAM ON!!

 

Jeg skulle ønske det samme. Kan aldri si at hjelpefunksjoner har laget noe annet enn kaos for meg.

Og hva er greia med at det skal være "visual candy"? Som de veldig mange så jobber jeg på maskinen og bruker den som et verktøy. Det betyr A: At jeg vil ha et interface som er minst mulig i veien. B: Har en fargepalett som er mest mulig snill mot øynene.

 

Desverre er verden fyllt til randen av folk som har en idè om at fordi noe er nytt, så er det bedre. Om Toyota bygger en bil hvor de bytter plass på bremsepedalen og clutchen, så er det pr. definisjon bedre. Det er jo nytt! Man kan si at jeg overdriver, men det er faktisk akkurat slik mange argumenterer når folk klager på nye funksjoner i windows 8. De er helt ute av stand til å forklare hvorfor det ting faktisk er bedre, annet enn at det er nytt.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...