Gå til innhold

Se alt som blir nytt i Windows 10


Anbefalte innlegg

 

 

 

Xbox-spill på Windows 10

 

Dette kommer nok EU's konkurransetilsyn til å begynne hakke videre på Microsoft for. Stakkars Sony, Nintendo ..

 

Du kan vel ikke spille Xbox spill direkte på PCen, men du kan streame Xbox spill til PCen å da må du eie en Xboxone. Hvorfor man skal ønske å gjøre dette skjønner ikke jeg helt :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Jeg vil ha et OS som lar meg jobbe i de programmene jeg vil. Om start-menyen/skjermen er gjennomsiktig eller ikke, dekker hele skjermen eller ikke, spiller liten eller ingen rolle. Det er ikke der jeg jobber. Tiden der utgjør knapt en promille av arbeidstiden min. Så lenge jeg fortsatt like enkelt kan finne frem hva jeg skal starte med noen få tastetrykk (som Win 8 gjør enda bedre enn Win 7), er jeg fornøyd med det.

 

Og jeg vil ha et helhetlig tema og utseende gjennom OS'et. Der sliter Win 8. Noen ting gjøres i programmer, mens noen ting må gjøres i apper (kun et fåtall innstillinger som jeg vet om).

 

kan ikke si hvordan win 8 gjør det bedre en win 7 der, på begge to er det start så skriv så enten ener eller pil ned og så enter. det ser bare anderledes ut.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Xbox-spill på Windows 10

 

Dette kommer nok EU's konkurransetilsyn til å begynne hakke videre på Microsoft for. Stakkars Sony, Nintendo ..

 

Du kan vel ikke spille Xbox spill direkte på PCen, men du kan streame Xbox spill til PCen å da må du eie en Xboxone. Hvorfor man skal ønske å gjøre dette skjønner ikke jeg helt :hmm:

 

Hvordan kan man ikke se mulighetene med dette?

 

Først og fremst at man kan spille spillene sine overalt, uten å være avhengig av en kraftig PC. Skulle spillet kjørt på PCen hadde vi fått masse kompatibilitets problemer, samt flesteparten av PC/nettbrett og mobiler som selges hadde vært utelukket fra muligheten. Streaming er nok fremtiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Xbox-spill på Windows 10

 

Dette kommer nok EU's konkurransetilsyn til å begynne hakke videre på Microsoft for. Stakkars Sony, Nintendo ..

 

Du kan vel ikke spille Xbox spill direkte på PCen, men du kan streame Xbox spill til PCen å da må du eie en Xboxone. Hvorfor man skal ønske å gjøre dette skjønner ikke jeg helt :hmm:

 

 

Poenget er at man kan bruke Windows 10 enheter som en skjerm til Xbox One, ikke bare nødvendig hvis en kraftig PC. Man kan streame til et nettbrett eller en tlf (Kanskje) også.

La oss si at en familie har en Xbox One stående koblet opp mot TVen. Familien ser på TV mens et barn i familien vil spille på Xboxen. Da kan han bruke nettbrettet som skjerm mens han spiller. Samme opplegg som man kan gjøre med Nintendo Wii U sin skjerm kontroller, og Sony har en slik funksjon mellom PS4 og Sony Android telefoner og Nettbrett.

Lenke til kommentar

Windows 10 er jo nødt til å være bra om Microsoft holder sin tvilsomme tradisjon/religion.

 

 

windows-8-shit-or-good.jpg

 

 

Temmelig idiotisk liste, for de første så tar den jo ikke med verken Windows 98 SE eller Windows 2000. Kan til dels forstå hvorfor ikke 98 SE blir tatt med, men hvorfor ikke Windows 2000? Bare fordi det ikke passer med oppsettet?

 

Folk ser også helt ut til å glemmer alt av historikk, Windows 98 hadde en del problemer før Windows 98 SE kom på banen og Windows XP ble jo skydd som pesten av mange inntil Service Pack 2 ble rullet ut lenge etter at Windows XP kom på markedet..

 

At Windows 2000, som vel strengtatt er en av de bedre utgavene overhode ikke er tatt med undergraver jo hele komplottet det forsøker å sette opp. Hvor er alle Windows NT versjonene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ble imponert da MS annonserte at de skulle gjøre .NET open-source, det var et stort og smart skritt fra giganten, så jeg respekterer allerede den nye ledelsen i MS. Med mine nye forventninger til MS, hadde jeg blitt imponert hvis Microsoft hadde gjort Windows, selve flaggskipet sitt, Open Source. Det hadde virkelig bekreftet mitt håp om at den nye MS-ledelsen er av et annet kaliber enn det vi har sett gjennom årene med Steve Ballmer.

 

 

Ikke for å knuse visjonene dine, men arbeidet med å gjøre .Net open-Source startet mens Steve Ballmer fremdeles var sjef for selskapet, og i følge MJF i allaboutmicrosoft.com så var dette et prosjekt som var godkjent av ham. ;)

Lenke til kommentar

 

Windows 10 er jo nødt til å være bra om Microsoft holder sin tvilsomme tradisjon/religion.

 

*snip*

 

Temmelig idiotisk liste, for de første så tar den jo ikke med verken Windows 98 SE eller Windows 2000. Kan til dels forstå hvorfor ikke 98 SE blir tatt med, men hvorfor ikke Windows 2000? Bare fordi det ikke passer med oppsettet?

 

Folk ser også helt ut til å glemmer alt av historikk, Windows 98 hadde en del problemer før Windows 98 SE kom på banen og Windows XP ble jo skydd som pesten av mange inntil Service Pack 2 ble rullet ut lenge etter at Windows XP kom på markedet..

 

At Windows 2000, som vel strengtatt er en av de bedre utgavene overhode ikke er tatt med undergraver jo hele komplottet det forsøker å sette opp. Hvor er alle Windows NT versjonene?

 

 

Ikke Windows 2000, og ikke NT. Ser du mønsteret?

 

EDIT: hvis ikke:

 

"Windows NT 4.0 Workstation was designed for use as the general business desktop operating system."

 

"Windows 2000 Professional was designed as the desktop operating system for businesses and power users."

 

/wikipedia

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Blir det mulig å slå av flisene ( tilegget som henger seg på startmenyen hvis man bruker Apper ) ?

 

selv om den gamle starmenyen er tilbake så har man også flisene.

Det er nok noe som forsat kan iritere hvis man ikke får kontrol på dem

Du kan helt sikkert fjerne de, slik som man kan den dag idag...

 

Spørsmålet ert om man kan fjerne det ved huke vekk en "markør" .

Rart hvis man ikke får det valget når det er påstått at w10 skulle tilpasse seg

 

ofte så er enkelte av påstandene om at man kan fjerne ting fra Windows lit tvetydige og det må gjøres med spesielle programmer

da forringes sannheten

 

Ingen vits å kverulere og konspirere...

 

Selv den dag idag i Windows 8.1, kan du høyreklikke på flisen du ikke ønsker der. og enten fjerne den, eller gjøre den mindre\større. Så ser ikke problemet.

 

snakker du om at man skal fjerne en flis av gangen , eller alle i en jafs ?

 

Selv etter alle disse diskusjon rundt windows versjon 7 og 8 så virker det som ikke alle helt aksepterer at ikke alle liker windows 8

den største endringen , som de også viderefører med Windows 10 om en noe dempet var nettop metro menyen

 

Resten sies det at man merker mindre til

 

og de kan man lure på hva poenget med å bytte til w8 var

 

Må kommer 10 snart og det har sikker et eller annet ikke alle liker , det er jo ganske vanlig

 

 

angående degraderingene .

er det ikke alltid slik at nye utgaver har en del bugs som først bli eliminert det første året ?

da vil det bety at de som hiver seg på oppgraderingsbølgen med en gang vil få en del utfordringer.

 

 

En ting så jeg har lot meg provosere av var at på stander om at man måtte oppgradere fordi de var kommet nye funksjoner og nye ulemper og så viser det seg at disse så kalte nye fusjonene har eksister i mange år

Lenke til kommentar

 

 

"Windows 10 blir helt gratis"

 

Wow!!

 

"for alle som har enheter med enten Windows 7, Windows 8 eller 8.1 installert fra før"

 

Ok... det var nesten Microsoft. Jeg ble NESTEN imponert der.

Ja er ikke noe poeng i å bli imponert at de lar tilhengere av et 6 år gammelt OS få en gratis oppgradering. Vet ikke om du så videoen, men tror ikke de akkurat brukte 100.000 på dette OS-et. Så da vil jeg gjerne di at det er veldig imponerende at noen med et 6 år gammelt os får alt det der gratis. Men du er vel en av de som klager på microsoft uansett hva de gjør, jesus christ.

 

 

Hæ? Jeg lot meg nesten imponere sa jeg jo! Hvordan du kan få det til å bli "klaging" er for meg ubegripelig. Det er jo utvilsomt et posisivt skritt.

 

Men jeg lar meg altså ikke imponere. Grunnen til det er at gratis og Open Source er fremtiden, og med mindre Microsoft skjønner det fullt og helt kommer de til å lide en lang og smertefull død. Windows har ikke basert på dette endret seg nevneverdig som selskap. De selger fortsatt sitt OS, de gir bare eksisterende kunder gratis oppdatering. Det kalles god kundeservice!

 

Jeg ble imponert da MS annonserte at de skulle gjøre .NET open-source, det var et stort og smart skritt fra giganten, så jeg respekterer allerede den nye ledelsen i MS. Med mine nye forventninger til MS, hadde jeg blitt imponert hvis Microsoft hadde gjort Windows, selve flaggskipet sitt, Open Source. Det hadde virkelig bekreftet mitt håp om at den nye MS-ledelsen er av et annet kaliber enn det vi har sett gjennom årene med Steve Ballmer.

 

Avslutningsvis, overskriften jeg siterer er feil, Windows 10 blir ikke helt gratis. Det er en gratis oppgradering. Jeg stiller meg uforstående til at du ikke registrerer poenget i posten min, nemlig at dette ikke er "helt gratis".

 

"Men du er vel en av de som lar seg imponere av reklame-artikler for Microsoft, uansett hvor sensasjonspreget de er." :omg:

 

morsom nedlatende kommentar. Da er du helt klart ganske vanskelig å imponere da, da du tydeligvis krever at selskapet går konk før du er fornøyd. De driver ikke veldedighet, de lager produkter for å tjene penger og om de må gjøre noe helt annet enn det for å imponere deg, så tror jeg du burde bruke linux og glemme windows. Din første kommentar hintet ikke en gang til at du var fornøyd med noe microsoft har gjort. Så kanskje du burde lære deg å formulere deg bedre før neste gang du kommenterer, for å unngå å måtte prøve å drite ut den andre personen fordi du dreit på draget selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som en stolt bruker av win10, så må jeg si at dette gleder meg enormt. Det er fortsatt ganske irriterende at greier som skype skal ha innebygd reklame, men snart følger vel adblock etter for å fikse på infiseringsmøkk alla den formen også.

Anyways. Folkens, gled dere. Jeg kjenner windows 10 ganske godt nå, dette hadde jeg faktisk betalt for.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

"Windows 10 blir helt gratis"

 

Wow!!

 

"for alle som har enheter med enten Windows 7, Windows 8 eller 8.1 installert fra før"

 

Ok... det var nesten Microsoft. Jeg ble NESTEN imponert der.

Ja er ikke noe poeng i å bli imponert at de lar tilhengere av et 6 år gammelt OS få en gratis oppgradering. Vet ikke om du så videoen, men tror ikke de akkurat brukte 100.000 på dette OS-et. Så da vil jeg gjerne di at det er veldig imponerende at noen med et 6 år gammelt os får alt det der gratis. Men du er vel en av de som klager på microsoft uansett hva de gjør, jesus christ.

Hæ? Jeg lot meg nesten imponere sa jeg jo! Hvordan du kan få det til å bli "klaging" er for meg ubegripelig. Det er jo utvilsomt et posisivt skritt.

 

Men jeg lar meg altså ikke imponere. Grunnen til det er at gratis og Open Source er fremtiden, og med mindre Microsoft skjønner det fullt og helt kommer de til å lide en lang og smertefull død. Windows har ikke basert på dette endret seg nevneverdig som selskap. De selger fortsatt sitt OS, de gir bare eksisterende kunder gratis oppdatering. Det kalles god kundeservice!

 

Jeg ble imponert da MS annonserte at de skulle gjøre .NET open-source, det var et stort og smart skritt fra giganten, så jeg respekterer allerede den nye ledelsen i MS. Med mine nye forventninger til MS, hadde jeg blitt imponert hvis Microsoft hadde gjort Windows, selve flaggskipet sitt, Open Source. Det hadde virkelig bekreftet mitt håp om at den nye MS-ledelsen er av et annet kaliber enn det vi har sett gjennom årene med Steve Ballmer.

 

Avslutningsvis, overskriften jeg siterer er feil, Windows 10 blir ikke helt gratis. Det er en gratis oppgradering. Jeg stiller meg uforstående til at du ikke registrerer poenget i posten min, nemlig at dette ikke er "helt gratis".

 

"Men du er vel en av de som lar seg imponere av reklame-artikler for Microsoft, uansett hvor sensasjonspreget de er." :omg:

morsom nedlatende kommentar. Da er du helt klart ganske vanskelig å imponere da, da du tydeligvis krever at selskapet går konk før du er fornøyd. De driver ikke veldedighet, de lager produkter for å tjene penger og om de må gjøre noe helt annet enn det for å imponere deg, så tror jeg du burde bruke linux og glemme windows. Din første kommentar hintet ikke en gang til at du var fornøyd med noe microsoft har gjort. Så kanskje du burde lære deg å formulere deg bedre før neste gang du kommenterer, for å unngå å måtte prøve å drite ut den andre personen fordi du dreit på draget selv.

Ingen kan si at open source er fremtiden når et soleklart eksempel på hvor bra det er IKKE eksisterer. Å da mener jeg et 3-dimensjonalt eksempel som en enorm del mennesker kjenner til.

Folk burde slutte å leike spåmann. Om noe nytt og bedre kommer til, så tar det over på dagen uansett.

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

 

Windows 10 er jo nødt til å være bra om Microsoft holder sin tvilsomme tradisjon/religion.

 

 

windows-8-shit-or-good.jpg

 

 

Temmelig idiotisk liste, for de første så tar den jo ikke med verken Windows 98 SE eller Windows 2000. Kan til dels forstå hvorfor ikke 98 SE blir tatt med, men hvorfor ikke Windows 2000? Bare fordi det ikke passer med oppsettet?

 

Folk ser også helt ut til å glemmer alt av historikk, Windows 98 hadde en del problemer før Windows 98 SE kom på banen og Windows XP ble jo skydd som pesten av mange inntil Service Pack 2 ble rullet ut lenge etter at Windows XP kom på markedet..

 

At Windows 2000, som vel strengtatt er en av de bedre utgavene overhode ikke er tatt med undergraver jo hele komplottet det forsøker å sette opp. Hvor er alle Windows NT versjonene?

 

 

Dessuten så var Windows 3.x i SHIT-kategorien, om man er ærlig med seg selv. Den som har laget den "montasjen" har visst ikke helt bakkekontakt, eller har aldri kjørt samtlige av disse OS'ene selv.

 

Windows 98 var på grensen til nesten å være "good", men alt i 9x/Me var egentlig en samling "SHIT", om man er helt ærlig med seg selv.

 

Selvfølgelig var da Windows 98 da den bedre av disse 9x-baserte versjonene.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Ingen kan si at open source er fremtiden når et soleklart eksempel på hvor bra det er IKKE eksisterer. Å da mener jeg et 3-dimensjonalt eksempel som en enorm del mennesker kjenner til.

Folk burde slutte å leike spåmann. Om noe nytt og bedre kommer til, så tar det over på dagen uansett.

 

 

Hva snakker vi om her, da? For vi snakker tydeligvis ikke om hvordan opensource-kjerner kjører på over 95% av smarttelefoner? Kan ikke snakke for andre men jeg personlig kjenner endel mennesker som kjenner til smarttelefoner.

 

Det er for enkelt å generalisere og si at en økonomisk modell er framtiden eller ikke, produktene må tale for seg selv og det finnes gode produkter som har åpen kildekode, eller ikke. Og strengt tatt er det mye viktigere hvilke ressurser som kastes inn på markedsføring enn om kildekoden er åpen eller ikke, om noe skal ta over eller ikke.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Takk for ett flott svar og informativ innlegg!

 

Jeg klarer neppe å svare like godt tilbake, men gjør et forsøk.

 

Hva bruker jeg min Windows 7 PC til?

 

Jeg bruker den til web-utvikling (som er jobben min), 3D modellering CAD / CAM (Rhino), 3D printing, AVR / RPi programming, PCB design i Altium / Eagle og litt til spilling. Så er jeg veldig glad i foto - så Adobe CC og Capture One blir ofte brukt.

 

På jobben bruker jeg kun Mac og Ubuntu - 100% Microsoft-fri arbeidsplass.

 

Altium kjører kun i Windows - det gjør også enn del spill som har kun Windows støtte. Alt annet har enten Mac eller Linux støtte.

 

Så er jeg 29 år i dag. Og la oss se på utsikter for de neste 5 år. Sjansen for at jeg spiller like mye på PC om 5 år - er veldig små. Ser man hvordan konsoller utvikler og ikke minst tablets - så vil nok mesteparten av gaming skje der. Altium koster så mye at jeg kommer ikke til å forny lisensen min - dvs vil bruke den på den versjon jeg har helt til den stopper. Når jeg er 35 år, er det også svært liten sjanse for at jeg vil syns at det å bygge vannkjølt PC er like kult og spennende som da jeg var 25.

 

Det er alltid hassel med Windows, det er det mye mindre av på Mac / Ubuntu. Prisforskjeller på Mac vs PC blir mindre og mindre og vil etterhvert gjevne seg godt ut. Mac Pro er et veldig godt langsiktig investering i hardware - dersom man skal bruke det til jobb. Og med den så går det helt fint å ha et VM med Win7 til de få programmer som vil fortsatt ha kun PC støtte om 5 år. Og er man på "budsjett" og ikke skal spille så går Ubuntu på det meste.

 

Så går man til hva er OS for meg? Min desktop på Mac på jobben og hjemme på PC ser til forveksling lik ut - samme programmer, ser så å si lik ut, samme fonter og farger. Jeg vil ikke se OS - jeg vil at den skal gjøre det den skal gjøre uten at det syns. Som det var med 10.8 til 10.9 - oppgraderte og merket svært lite endring. Sjekket hva som var nytt, tok i bruk noen nye funksjoner - resten bare fungerte. Samme prinsippet er det på Ubuntu. Jeg kjører oppdateringer når det passer, kjører på LTS og føler ingen stress.

 

Både Mac OS X og Ubuntu er voksne OS som behøver minimalt med vedlikeholdt. Mens Windows er fortsatt den ungen som ikke klarer å tilpasse seg voksenlivet og prøver å finne seg selv. Modellen, tanken og filosofien bak Windows OS 8 / 10 er ikke modent nok til å seriøst vurdere eller satse på. Det er gøy å prøve, teste og leke med. Men ikke noe man velger for å jobbe på.

 

Og med alt dette tatt i betraktning - ser jeg ingen grunn til å fortsette å bruke Windows PC hjemme om 5 år.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...