Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

 

Problemet er at det ikke lar seg gjøre! Du klarer ikke å lage en slik lov, det er en logisk umulighet. Men jeg er sikker på at du er langt smartere enn filosofer og tenkere over de siste flere hundre år, og sitter med en slik lov i baklomma?

 

Det lar seg jo kun gjøre for de vi tillater det. Man trenger ingen Socrates for å få bukt med dette, kun en lov om for eks en demonstrant må stå minimim så så mange meter unna en taler etc etc.

 

Og med det så var jeg en av historiens største tenkere? Nice

 

Høyttaler. Neste forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Problemet er at det ikke lar seg gjøre! Du klarer ikke å lage en slik lov, det er en logisk umulighet. Men jeg er sikker på at du er langt smartere enn filosofer og tenkere over de siste flere hundre år, og sitter med en slik lov i baklomma?

 

Det lar seg jo kun gjøre for de vi tillater det. Man trenger ingen Socrates for å få bukt med dette, kun en lov om for eks en demonstrant må stå minimim så så mange meter unna en taler etc etc.

 

Og med det så var jeg en av historiens største tenkere? Nice

 

Høyttaler. Neste forslag.

 

 

Hehe, er sjeldent lov å dra med seg en høytaler ut og kjøre på med desibel i offentligheten for en motdemonstrant vel? Ropert er sikkert greit om det er søkt om å bruke, men om man da må stå minimum 100 meter unna så skal man vel kunne høre taleren uten for mye forstyrrelser alikevel.

 

Poenget er å få til noe som gjør at alle (utenom ekstremister som oppfordrer til vold/drap), kan bli hørt uten at andre knebler deg, om det så er med høyt volum eller annet.

Lenke til kommentar

Jaja. Stakkars Max har vel marginalisert seg selv vekk fra debatten nå gjennom påstandene om "Fredens Ring", og etter å ha nektet å i hvertfall sette pris på tilbudet fra muslimsk ungdom som ville vaske ren butikkveggen hans.

 

Han sier han vil fortsette å "ta debatten", spørsmålet er om noen hører lenger, nå som han har begynt å møte forsøk på dialog med ord som "taqqyia", akkurat som en hver annen muslimhater. Når ønsket om å stoppe "islamiseringen" skal oppnås gjennom innvandringsstopp for muslimer og stenging av moskeer og andre forbud, så er vi brått på en annen ideologisk banehalvdel enn den Pegida startet med. I motsetning til sine tyske kolleger tror jo ikke Hermansen at muslimer kan integreres heller.

 

Legger ellers merke til at de nå bare skal marsjere én gang i måneden framover. Spørs om de klarer å holde momentet oppe når det går så lang tid mellom hver gang.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva så? Det er likevel fri bruk av ytringsfriheten.

 

Skjønner din ytringsfrihet er svart-hvitt, slik du beskriver bruken av den. Jeg ser virkelig ikke problemet med at alle får beholde ytringsfrihet uten å ødelegge for andres ytringer. Men du har sikkert en kul tegning fra internett som beskriver det også.

 

Stortinget hadde blitt rimelig slitsomt om AP stod og ropte med megafoner i salen hver gang FRP holdt innlegg. Men AP har jo ytringsfrihet, så hvorfor ikke...

Skal det virkelig ikke være mulig å slippe til andre, uten at man dermed har mistet sin egen ytringsfrihet?

- Du kan få snakke ved siden av meningsmotstander, med samme volum. Vanskelig å høre den enkelte, men de ødelegger minimalt for hverandre.

- Du kan få snakke etter tur, ref normal debatt på tv.

 

Ytringsfrihet MÅ ikke være retten til å være rasshøl.

One mans rasshøl is another mans prophet. jeg er meget glad jeg bor i et land som jeg får lov til å bli rasshøl

Om man ikke skulle fått lov til å være rasshøl i Amerika, så hadde det vel blitt en gedigen utfordring med tanke på den allerede sprengte fengselskapasiteten... ;)

Heldigvis er det ingen som sitter i fengsel pga noe de har skrevet eller sagt. Konformitetspress i Norge ville kvele de fleste amerikanere
Lenke til kommentar

Jaja. Stakkars Max har vel marginalisert seg selv vekk fra debatten nå gjennom påstandene om "Fredens Ring", og etter å ha nektet å i hvertfall sette pris på tilbudet fra muslimsk ungdom som ville vaske ren butikkveggen hans.

 

Han sier han vil fortsette å "ta debatten", spørsmålet er om noen hører lenger, nå som han har begynt å møte forsøk på dialog med ord som "taqqyia", akkurat som en hver annen muslimhater. Når ønsket om å stoppe "islamiseringen" skal oppnås gjennom innvandringsstopp for muslimer og stenging av moskeer og andre forbud, så er vi brått på en annen ideologisk banehalvdel enn den Pegida startet med. I motsetning til sine tyske kolleger tror jo ikke Hermansen at muslimer kan integreres heller.

 

Legger ellers merke til at de nå bare skal marsjere én gang i måneden framover. Spørs om de klarer å holde momentet oppe når det går så lang tid mellom hver gang.

 

Geir :)

 

Enig, her er det bare å legge ned og evnt for noen andre å starte på nytt med blanke ark. Problemet er å få arkene blanke etter Max og gjengen har skitnet det så grundig til for alle oss som oppriktig er opptatt av religionskritikk og gir f i hvem og hvordan de som praktiserer det ser ut.

 

Han (Dvs de, Pegida Norge) kan ha ødelagt mer for seg selv enn noen taggende Blitzere noen gang kunne ha klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet er at det ikke lar seg gjøre! Du klarer ikke å lage en slik lov, det er en logisk umulighet. Men jeg er sikker på at du er langt smartere enn filosofer og tenkere over de siste flere hundre år, og sitter med en slik lov i baklomma?

 

Det lar seg jo kun gjøre for de vi tillater det. Man trenger ingen Socrates for å få bukt med dette, kun en lov om for eks en demonstrant må stå minimim så så mange meter unna en taler etc etc.

 

Og med det så var jeg en av historiens største tenkere? Nice

 

Høyttaler. Neste forslag.

 

 

Hehe, er sjeldent lov å dra med seg en høytaler ut og kjøre på med desibel i offentligheten for en motdemonstrant vel? Ropert er sikkert greit om det er søkt om å bruke, men om man da må stå minimum 100 meter unna så skal man vel kunne høre taleren uten for mye forstyrrelser alikevel.

 

Poenget er å få til noe som gjør at alle (utenom ekstremister som oppfordrer til vold/drap), kan bli hørt uten at andre knebler deg, om det så er med høyt volum eller annet.

 

OK, det er nå forbudt å komme nærmere enn 100 meter hvis noen i det offentlige rom snakker, og ingen får lov til å bruke høyttalere.

Motdemonstrantene plasserer nå demonstranter rundt taleren som alle sammen "taler", så ingen som vil får lov til å komme nærmere enn 100 meter. Taleren din står helt pukkers alene.

 

Neste forslag.

 

Og du har allerede "noe som gjør at alle kan bli hørt". Vi kaller det en fri presse, men de fleste kjenner den igjen som "The Internet".

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, er sjeldent lov å dra med seg en høytaler ut og kjøre på med desibel i offentligheten for en motdemonstrant vel? Ropert er sikkert greit om det er søkt om å bruke, men om man da må stå minimum 100 meter unna så skal man vel kunne høre taleren uten for mye forstyrrelser alikevel.

 

Poenget er å få til noe som gjør at alle (utenom ekstremister som oppfordrer til vold/drap), kan bli hørt uten at andre knebler deg, om det så er med høyt volum eller annet.

 

OK, det er nå forbudt å komme nærmere enn 100 meter hvis noen i det offentlige rom snakker, og ingen får lov til å bruke høyttalere.

Motdemonstrantene plasserer nå demonstranter rundt taleren som alle sammen "taler", så ingen som vil får lov til å komme nærmere enn 100 meter. Taleren din står helt pukkers alene.

 

Neste forslag.

 

Og du har allerede "noe som gjør at alle kan bli hørt". Vi kaller det en fri presse, men de fleste kjenner den igjen som "The Internet".

 

 

Trodde vi snakket om lovlige demonstrasjoner og motdemonstrasjoner, ikke dialoger i det offentlige rom....

 

Men kjenner at dette ikke er noen kampsak for min del, føler jeg får ytret meg så det holder jeg, ikke minst som du sier her på den store verdensveven :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hehe, er sjeldent lov å dra med seg en høytaler ut og kjøre på med desibel i offentligheten for en motdemonstrant vel? Ropert er sikkert greit om det er søkt om å bruke, men om man da må stå minimum 100 meter unna så skal man vel kunne høre taleren uten for mye forstyrrelser alikevel.

 

Poenget er å få til noe som gjør at alle (utenom ekstremister som oppfordrer til vold/drap), kan bli hørt uten at andre knebler deg, om det så er med høyt volum eller annet.

 

OK, det er nå forbudt å komme nærmere enn 100 meter hvis noen i det offentlige rom snakker, og ingen får lov til å bruke høyttalere.

Motdemonstrantene plasserer nå demonstranter rundt taleren som alle sammen "taler", så ingen som vil får lov til å komme nærmere enn 100 meter. Taleren din står helt pukkers alene.

 

Neste forslag.

 

Og du har allerede "noe som gjør at alle kan bli hørt". Vi kaller det en fri presse, men de fleste kjenner den igjen som "The Internet".

 

 

Trodde vi snakket om lovlige demonstrasjoner og motdemonstrasjoner, ikke dialoger i det offentlige rom....

 

Men kjenner at dette ikke er noen kampsak for min del, føler jeg får ytret meg så det holder jeg, ikke minst som du sier her på den store verdensveven :)

 

Tro meg, det du prøver å få til er umulig. Det er rett og slett ikke mulig å lage en idiotsikker talefrihetslov, for det fødes nye idioter hver dag, og de har all tid i verden ;)

Lenke til kommentar

Max Hermansen vil også beskytte de homofile mot Elefanten i Rommet, men er det slike elefanter han tenker på?

 

"Integreringen har spilt fallitt"

 

Organiserte fundamentalister fra kjent ungdomsmiljø uttaler:

Homofili er en sjukdom som bør behandles for å stoppe smittebærerne

 

Sentral og beryktet gammel Oslo-imam fra samme sekt-miljø:

Går ut mot forherligelsen av homofili i samfunnet

Lenke til kommentar

Jaja. Stakkars Max har vel marginalisert seg selv vekk fra debatten nå gjennom påstandene om "Fredens Ring", og etter å ha nektet å i hvertfall sette pris på tilbudet fra muslimsk ungdom som ville vaske ren butikkveggen hans.

 

Han sier han vil fortsette å "ta debatten", spørsmålet er om noen hører lenger, nå som han har begynt å møte forsøk på dialog med ord som "taqqyia", akkurat som en hver annen muslimhater. Når ønsket om å stoppe "islamiseringen" skal oppnås gjennom innvandringsstopp for muslimer og stenging av moskeer og andre forbud, så er vi brått på en annen ideologisk banehalvdel enn den Pegida startet med. I motsetning til sine tyske kolleger tror jo ikke Hermansen at muslimer kan integreres heller.

 

Legger ellers merke til at de nå bare skal marsjere én gang i måneden framover. Spørs om de klarer å holde momentet oppe når det går så lang tid mellom hver gang.

 

Geir :)

 

Du har helt rett. Men jeg mener ikke du har helt rett i at den norske befolkningen, dersom vi tar tankegangen og vider den ut i det brede perspektiv, er enig med deg. Det er selvsagt enkelt å hakke på slike, for det er kun slike som er dumme nok til å stå frem i første rekke, i det samfunnet vi har skapt gjennom akademia og media. Jeg ser ikke på dette som noen dobbeltmoral eller inkonsistens angående logikk eller fornuft, dersom jeg og du faktisk ønsker å diskutere realiteten og ikke idealismen, for nettopp å komme frem til en sannhet, som jo burde være det eneste vi er opptatt av.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Dagsnytt 18 ville ha Hermansen og Yousef Assidiq til debatt idag, men Hermansen ville ikke sitte i samme rom som Assidiq, og han ville også diktere hva NRK skulle spørre dem om, så da ble det ikke noe av...

 

Istedet møttes de i kommentarspalten i Aftenposten, for dem som liker slikt.

 

Geir :)

Synd debatten blir så uoversiktlig i en slik svær tråd. Ut i fra hvordan Hermansen uttrykker seg tror jeg han kunne vært riktig så underholdende å sett i en tv-debatt!

Lenke til kommentar

 

Dagsnytt 18 ville ha Hermansen og Yousef Assidiq til debatt idag, men Hermansen ville ikke sitte i samme rom som Assidiq, og han ville også diktere hva NRK skulle spørre dem om, så da ble det ikke noe av...

 

Istedet møttes de i kommentarspalten i Aftenposten, for dem som liker slikt.

 

Geir :)

Synd debatten blir så uoversiktlig i en slik svær tråd. Ut i fra hvordan Hermansen uttrykker seg tror jeg han kunne vært riktig så underholdende å sett i en tv-debatt!

 

Hva er din agenda?

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hvis det er den fyren her eller Tumyr som skal representere rasistene i Norge, så kommer de til å forsvinne raskere enn partibøkene under frigjøringen i 1945.

 

Akkurat slikt er jo symptomatisk for de fleste frontfigurene i det såkalte islam-kritiske miljøet. Bare en endeløs og vedvarende negativt syn på alt, men presenterer sjelden noe konstruktive forslag eller genuin interesse for forbedringer. I den grad det skulle forekomme "forbedrings-forslag" fra den kanten, bærer det alltid preg av underliggende syrlighet og "straff".

 

Flere og flere der ute avslører nok dette spillet etterhvert, og skjønner hva det sanne ansiktet er, som driver disse bevegelsene.

Lenke til kommentar

Vel, nå må noen si stopp. Kan dere argumentere? Kan dere virkelig det? Overse meg gjerne, men det beviser kun mitt poeng, at deres idealisme er død, for lenge siden. Jeg er helt lik dere, jeg er kun intressert i det som er sant, men hva er sant? Fortell meg det.

Endret av 0004
Lenke til kommentar

Enig, her er det bare å legge ned og evnt for noen andre å starte på nytt med blanke ark. Problemet er å få arkene blanke etter Max og gjengen har skitnet det så grundig til for alle oss som oppriktig er opptatt av religionskritikk og gir f i hvem og hvordan de som praktiserer det ser ut.

 

Han (Dvs de, Pegida Norge) kan ha ødelagt mer for seg selv enn noen taggende Blitzere noen gang kunne ha klart.

Godt sagt. Skal man ha en ren diskusjon om islam er det fordel å holde innvandring utenfor. Diskusjonen om islam synes jeg best holdes på internasjonalt nivå fritt for små perspektiver som det norske. Vi kunne med fordel hatt en norsk Sam Harris, en som holder tungen rett i munnen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Diskusjonen om islam synes jeg best holdes på internasjonalt nivå fritt for små perspektiver som det norske.

 

 

Hvorfor bør vi først og fremst diskutere elefantene i India eller Nigeria? Å jo, skjønner. Uten å dra inn perifere spøkelser fra andre steder, må man innrømme at islam i Norge stort sett eksisterer greit, bortsett fra en håndfull velkjente ekstremister.

 

For egen del kan jeg fint diskutere Hermansen, Hege Storhaug, Arne Tumyr, og norske forhold uten å måtte referere til Ku Klux Klan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...