Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden.

Og hvor leser du at jeg betinger dette i religiøse prinsipper eller dogmer?

 

meget lettvint feiltakelse ..

Det skinner greit igjennom det, hadde du ikke vært religiøs så hadde du neppe hatt disse holdningene, ei heller forståelse for forslag som bunner i slikt. Det er nemlig ingen grunn til å skape ett større skille mellom gutter og jenter, de mest vellykkede samfunn drar fult og helt nytte av likestilling på alle plan og man må ha som mål å oppnå minst mulige forskjeller mellom kjønnene i alle arenaer i samfunnet. Like oppgaver, lik lønn for likt arbeid og selvfølgelig like rettigheter og muligheter.

Synes ikke målet bør være å eliminere forskjeller, alle blir aldri like og alle bør ha friheten til å bli annerledes. Målet bør være å skape like muligheter for alle, uansett kjønn, hudfarge, religion, osv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden.

Og hvor leser du at jeg betinger dette i religiøse prinsipper eller dogmer?

 

meget lettvint feiltakelse ..

Det skinner greit igjennom det, hadde du ikke vært religiøs så hadde du neppe hatt disse holdningene, ei heller forståelse for forslag som bunner i slikt. Det er nemlig ingen grunn til å skape ett større skille mellom gutter og jenter, de mest vellykkede samfunn drar fult og helt nytte av likestilling på alle plan og man må ha som mål å oppnå minst mulige forskjeller mellom kjønnene i alle arenaer i samfunnet. Like oppgaver, lik lønn for likt arbeid og selvfølgelig like rettigheter og muligheter.

Synes ikke målet bør være å eliminere forskjeller, alle blir aldri like og alle bør ha friheten til å bli annerledes. Målet bør være å skape like muligheter for alle, uansett kjønn, hudfarge, religion, osv.

 

 

Helt enig i det forsåvidt, utover at religion ikke skal være med i regnestykket her da det må sees på som ett onde for alle oss frihetselskende sekulære og burde ikke bli nevnt i samme setning som kjønn og hudfarge.

Lenke til kommentar

 

 

Synes ikke målet bør være å eliminere forskjeller, alle blir aldri like og alle bør ha friheten til å bli annerledes. Målet bør være å skape like muligheter for alle, uansett kjønn, hudfarge, religion, osv.

Helt enig i det forsåvidt, utover at religion ikke skal være med i regnestykket her da det må sees på som ett onde for alle oss frihetselskende sekulære og burde ikke bli nevnt i samme setning som kjønn og hudfarge.

 

En kan ikke bli frihetselskende og ønsker å eliminere religion.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
Lenke til kommentar
En kan ikke bli frihetselskende og ønsker å eliminere religion.

 

En selvmotsigelse. Man skal lete med lupe for å finne en religion som ikke begrenser enkeltmenneskes frihet. I det store og hele vil en religion fungerer som en tvangstrøye på folket.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Målet må vel være å unngå segregering.

 

Er det ikke sånn at straks vi sier "her er det er uorden", så er egentlig problemet løst, helt til en av oss får viljen gjennom hva angår akkurat hvor skapet skal plasseres for at den enes kondisjonerte forståelse av hva god nok orden skal være..?

Lenke til kommentar

En selvmotsigelse. Man skal lete med lupe for å finne en religion som ikke begrenser enkeltmenneskes frihet. I det store og hele vil en religion fungerer som en tvangstrøye på folket.

Uenig, har man frihet så har man retten til å være sneversynt, rasist, homofob, religiøs og har motsatte meninger til deg.

 

Konformitet fungerer som tvangstrøye på folket, bare et tolerante samfunn overlever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du tenker på organisert religion, mens jjkoggan tenker på personlig tro. Det er ingen motsigelse her, et samfunn som tvinger noen til å følge en religion er nøyaktig like ille som et som tvinger noen til IKKE å følge religion.
Jeg tenker på organisert religion også, så lenge ingen blir tvunget å praktisere religionen, de må gjør det helt frivillig
Lenke til kommentar

I understand your point, but we can't stop parents/people from influencing the minds of the young than we can forbid parents from feeding their children fast/bad food without doing more damage than good. We must also realize that all societies brainwash their young, some are just more controlling/limiting than others. The path towards limiting ideology/religion is a dangerous path to follow.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
Lenke til kommentar

Så hvorfor i alle dager har vi så stor suksess i Norge? USA har "freedom from religion" og makten til de religiøse har aldri vært så stor siden puritanerne slo seg ned i Massachusetts, men Norge har kristendommen så tett inn til staten at det er umulig å se forskjell på dem, og vi har noe sånt som 7 kristne igjen i hele landet, og alle er medlemmer av samme parti!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

 

Hvorfor skal man gi etter for et krav som beror seg på kjønnsdiskriminering? Går ikke det imot våre verdier?

Lenke til kommentar

Så hvorfor i alle dager har vi så stor suksess i Norge? USA har "freedom from religion" og makten til de religiøse har aldri vært så stor siden puritanerne slo seg ned i Massachusetts, men Norge har kristendommen så tett inn til staten at det er umulig å se forskjell på dem, og vi har noe sånt som 7 kristne igjen i hele landet, og alle er medlemmer av samme parti!

1. Less than 20% of Americans regularly attend church half of what the pollsters report.

http://www.churchleaders.com/pastors/pastor-articles/139575-7-startling-facts-an-up-close-look-at-church-attendance-in-america.html

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

 

Hvorfor skal man gi etter for et krav som beror seg på kjønnsdiskriminering? Går ikke det imot våre verdier?

 

 

Hvor i artikkelen finner du foreldre som sier de ønsker å diskriminere, jeg tror de vil beskytte barnets bluferdighet, og er det så galt å ville?

 

Jeg vokste selv opp under delvis den typen "diskriminering" her til lands, og tok ingen skade av det foreløpig

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor i alle dager har vi så stor suksess i Norge? USA har "freedom from religion" og makten til de religiøse har aldri vært så stor siden puritanerne slo seg ned i Massachusetts, men Norge har kristendommen så tett inn til staten at det er umulig å se forskjell på dem, og vi har noe sånt som 7 kristne igjen i hele landet, og alle er medlemmer av samme parti!

1. Less than 20% of Americans regularly attend church half of what the pollsters report.

http://www.churchleaders.com/pastors/pastor-articles/139575-7-startling-facts-an-up-close-look-at-church-attendance-in-america.html

 

Yes? Du motsier ingenting av det jeg sier.

Lenke til kommentar

Da vet du ingenting om puritanerne eller religion i USA

 

Min påstand: Kristne har stor makt i usa.

Din påstand: Under 20% av amerikanerne går i kirka.

 

Du motsier ingenting av det jeg sier. Faktisk blir saken VERRE når vi tenker på at under 20% av USAs befolkning har så stor makt.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...