Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Er etterhvert fullstendig klar over at jeg er den eneste i tråden her som ser farene ved full ytringsfrihet for selverklærte fiender av Norge og vesten, har vært igjennom dette noen ganger spesielt i "fredens" religion tråden.

 

Jeg setter nasjonen og folkets sikkerhet over rettighetene til fantatiske religiøses rettigheter for ytring. Jeg føler dere er naive, mens dere føler sikkert at jeg er ukonsekvens og at det bryter noen prinsipper om ytringsfrihet. Vi får bare være enige om å være uenige :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har ikke "full ytringsfrihet" for noen som helst. Vi har alvorlige begrensninger i ytringsfrihet. For eksempel er Ubaydullah Hussain selv tiltalt for en av de tingene som hadde vært fullstendig tillatt hvis vi hadde hatt full ytringsfrihet. Og Mullah Krekar er dømt for det.

 

Så hva er det du ser på som det store problemet? Hvilke ytringer er det du vil at vi skal legge til på listen over de tingene det er ulovlig å si? Ordet Allah?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Vi har ikke "full ytringsfrihet" for noen som helst. Vi har alvorlige begrensninger i ytringsfrihet. For eksempel er Ubaydullah Hussain selv tiltalt for en av de tingene som hadde vært fullstendig tillatt hvis vi hadde hatt full ytringsfrihet. Og Mullah Krekar er dømt for det.

 

Så hva er det du ser på som det store problemet? Hvilke ytringer er det du vil at vi skal legge til på listen over de tingene det er ulovlig å si? Ordet Allah?

 

Nei du peker jo på akkurat det jeg syntes er riktig men som veldig få andre er enig i, at vi ikke skal ha fullstendig ytringsfrihet for alle, alltid uansett. For meg er dette en selvfølge, for andre er det en diktaturisk knebling av enkeltmennesket og ett statlig overgrep.

Lenke til kommentar

 

Vi har ikke "full ytringsfrihet" for noen som helst. Vi har alvorlige begrensninger i ytringsfrihet. For eksempel er Ubaydullah Hussain selv tiltalt for en av de tingene som hadde vært fullstendig tillatt hvis vi hadde hatt full ytringsfrihet. Og Mullah Krekar er dømt for det.

 

Så hva er det du ser på som det store problemet? Hvilke ytringer er det du vil at vi skal legge til på listen over de tingene det er ulovlig å si? Ordet Allah?

 

Nei du peker jo på akkurat det jeg syntes er riktig men som veldig få andre er enig i, at vi ikke skal ha fullstendig ytringsfrihet for alle, alltid uansett. For meg er dette en selvfølge, for andre er det en diktaturisk knebling av enkeltmennesket og ett statlig overgrep.

 

Og hvis du finner noen av disse andre, så må du gjerne diskutere med de. Men det har ingenting med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar

Det utrolige er jo at det finnes så virkelighetsfjerne nordmenn at de mener det hermansen gjør er værre enn det hussain gjør. Jeg er 100% enig med Thoto79. Den ene vil begrense eller reversere en del av lovverket vårt, og den andre vil med vold brenne og bytte det ut med et mer menneskefiendtlig ett. Ytringsfrihet å snakke om begge deler, men den siste er betydelig mye værre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Imorgen starter rettsaken mot tre landsorrædere, nettopp med grunnlag i dette.

 

Det grunnlaget må du utdype, så vi har noe grunnlag for å diskutere det.

 

 

 

Fant den linken vedr dette:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Pa-tiltalebenken-for-a-stotte-IS-7909892.html

 

 

Det viser seg jo at de sitter litt dypere i det enn å bare offentlig sympatisere for IS da, her har de jo bedrevet ulovlige handlinger i det formål å støtte oppunder IS med utstyr og div faenskap i tillegg. Håper Breivik snart får noen nye naboer, de har sikkert mye til felles :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt at PEGIDAs medlemmer rømmer når forholdene blir det som ser ut til å ha blitt. For 2 uker siden ruslet jeg forbi rådhuset i Oslo. Midt på rådhusplassen (altså siden mot sentrum, ikke brygga) stod en liten gjeng (ca 30 stykker antar jeg) og ønsket holde noen apeller i det offentlige rom. I alle gatene som ankommer rådhusplassen sto det politi i opprørsutstyr, gjerder, de lekre grå politibilene (pansrede?). Foran dem stod da Blitz' hylekor og deres tilhengere, som lagde et sinnsykt bråk med megafoner, musikk, roping og skriking. Alt for å overdøve apellene til den lille gjengen midten. Noe de greit klarte, ingen hørte noe fra midten på rådhusplassen.

 

Virkelig stilfullt at Blitz-lookalikene vil være prinsippleverandører for hvem som skal få tale og ikke offentlig. De er jo verre enn naziene, som også ønsker å kneble politisk motstand, men faktisk ikke gjør det i Norge i dag. Hadde ikke politiet stått i ring rundt nevnte situasjon, hadde det blitt fysiske angrep. Skjønner godt at etablerte familiefolk ikke gidder henge rundt i slike forhold, takket være latterlige meningsmotstandere som selv er de verste fascistene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det utrolige er jo at det finnes så virkelighetsfjerne nordmenn at de mener det hermansen gjør er værre enn det hussain gjør. Jeg er 100% enig med Thoto79. Den ene vil begrense eller reversere en del av lovverket vårt, og den andre vil med vold brenne og bytte det ut med et mer menneskefiendtlig ett. Ytringsfrihet å snakke om begge deler, men den siste er betydelig mye værre.

Og slik skal det alltid være. Det verste ville bli hvis jeg aldri fikk høre på andres stygge meninger

 

Som en outsider forstår jeg ikke helt hvorfor så mange "nasjonalister" overrasker seg at deres offentlige ytringer blir møtt med sterk motstand

Det gir inntrykket at nordmenn ikke er vant til mye offentlige krangling og uro, til og med noe vold

 

Når KKK marsjerer på torget her i Cincinnati og ytrer deres rasistiske retorikk vet KKK at det blir uro, de ringer politiet og media på forhånd. Ingen blir overrasket at det blir mye skriking og mulighet for vold

Lenke til kommentar

 

Når KKK marsjerer på torget her i Cincinnati og ytrer deres rasistiske retorikk vet KKK at det blir uro, de ringer politiet og media på forhånd. Ingen blir overrasket at det blir mye skriking og mulighet for vold

 

 

Ja, dette er resultatet av full ytringsfrihet uten grenser for andres ve og vell. Velbekomme.

 

Det amerikanerne glemte å putte inn i lovverket sitt som gjør at vi slipper de værste gærningene spradende rundt slottet med IS flagg og det som verre er (om det er mulig), er nettopp rasismeparagrafen (§ 135a). Men dette er jo kommunisme amerikaneres øyne så da får det bare gå som det går.

Lenke til kommentar

Som en outsider forstår jeg ikke helt hvorfor så mange "nasjonalister" overrasker seg at deres offentlige ytringer blir møtt med sterk motstandDet gir inntrykket at nordmenn ikke er vant til mye offentlige krangling og uro, til og med noe vold

 

 

Jeg er overrasket fordi å være i mot islamsk innflytelse i samfunnet egentlig er noe de fleste burde være enige i. Men istedenfor blir det sett på som nazisme og rasisme. Skjønn det den som kan.

 

Tror mye ligger i det at folk blander det å være i mot islam som ideologi og det å være imot muslimer som mennesker. 2 vidt forskjellige ting som tydeligvis er for vanskelig å skjønne for saueflokken.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det utrolige er jo at det finnes så virkelighetsfjerne nordmenn at de mener det hermansen gjør er værre enn det hussain gjør. Jeg er 100% enig med Thoto79. Den ene vil begrense eller reversere en del av lovverket vårt, og den andre vil med vold brenne og bytte det ut med et mer menneskefiendtlig ett. Ytringsfrihet å snakke om begge deler, men den siste er betydelig mye værre.

Hvor finner du disse nordmennene som mener at Hermansen er verre enn Hussain?

Lenke til kommentar

 

 

 

Når KKK marsjerer på torget her i Cincinnati og ytrer deres rasistiske retorikk vet KKK at det blir uro, de ringer politiet og media på forhånd. Ingen blir overrasket at det blir mye skriking og mulighet for vold

 

Ja, dette er resultatet av full ytringsfrihet uten grenser for andres ve og vell. Velbekomme.

 

Det amerikanerne glemte å putte inn i lovverket sitt som gjør at vi slipper de værste gærningene spradende rundt slottet med IS flagg og det som verre er (om det er mulig), er nettopp rasismeparagrafen (§ 135a). Men dette er jo kommunisme amerikaneres øyne så da får det bare gå som det går.

Våre founding fathers visste at det blir verre å begrense ytringer enn å tåle dumskap. Dere begynner å lære at et monokulturellt samfunn fungerer annerledes enn et multikulturellt samfunn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som en outsider forstår jeg ikke helt hvorfor så mange "nasjonalister" overrasker seg at deres offentlige ytringer blir møtt med sterk motstandDet gir inntrykket at nordmenn ikke er vant til mye offentlige krangling og uro, til og med noe vold

 

 

Jeg er overrasket fordi å være i mot islamsk innflytelse i samfunnet egentlig er noe de fleste burde være enige i. Men istedenfor blir det sett på som nazisme og rasisme. Skjønn det den som kan.

 

Tror mye ligger i det at folk blander det å være i mot islam som ideologi og det å være imot muslimer som mennesker. 2 vidt forskjellige ting som tydeligvis er for vanskelig å skjønne for saueflokken.

Jeg mener at du er naiv. kkk er mindre naiv selv om de påstår at de har ingenting imot andre raser
Lenke til kommentar

Fant den linken vedr dette:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Pa-tiltalebenken-for-a-stotte-IS-7909892.html

 

Det viser seg jo at de sitter litt dypere i det enn å bare offentlig sympatisere for IS da, her har de jo bedrevet ulovlige handlinger i det formål å støtte oppunder IS med utstyr og div faenskap i tillegg. Håper Breivik snart får noen nye naboer, de har sikkert mye til felles :)

 

Dette har jo ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men med brudd på følgeparagrafen til terrorparagrafen.

 

Tror mye ligger i det at folk blander det å være i mot islam som ideologi og det å være imot muslimer som mennesker.

 

Det kan nok skyldes at Hermansen selv ikke klarer å holde kortene adskilt:

 

"- Nei, jeg synes ikke det er grunnlag for å skille mellom islamister og muslimer. Vi må tørre å diskutere det totalitære ideologien islam, sier Hermansen."

"- Det vil være en fordel å stanse all muslimsk innvandring til Norge, inkludert asylsøkere og flyktninger. "

 

Hvor finner du disse nordmennene som mener at Hermansen er verre enn Hussain?

 

På internett gjelder egne regler for høstjakten: Du behøver bare å peke i en tilfeldig retning og rope "der er elgen", og så er det bare å plaffe løs...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Som en outsider forstår jeg ikke helt hvorfor så mange "nasjonalister" overrasker seg at deres offentlige ytringer blir møtt med sterk motstandDet gir inntrykket at nordmenn ikke er vant til mye offentlige krangling og uro, til og med noe vold

 

 

Jeg er overrasket fordi å være i mot islamsk innflytelse i samfunnet egentlig er noe de fleste burde være enige i. Men istedenfor blir det sett på som nazisme og rasisme. Skjønn det den som kan.

 

Tror mye ligger i det at folk blander det å være i mot islam som ideologi og det å være imot muslimer som mennesker. 2 vidt forskjellige ting som tydeligvis er for vanskelig å skjønne for saueflokken.

Jeg mener at du er naiv. kkk er mindre naiv selv om de påstår at de har ingenting imot andre raser

 

 

Også kommer den typiske tildelelsen av egenskaper . Venter på rasist, islamofob og diverse annet også nå. Man kan jo ikke diskutere islam uten å være noen av delene.

 

Naiv er vel de som tror islam kan temmes og gjøres demokratisk når det gang på gang har vist seg i andre land at det fungerer svært dårlig.

 

Når har raser og KKK noe med dette å gjøre i det hele tatt?

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

På internett gjelder egne regler for høstjakten: Du behøver bare å peke i en tilfeldig retning og rope "der er elgen", og så er det bare å plaffe løs...

 

Geir :)

 

Mindre onde enn at journalister og redaktører med altfor stort ego som lefler for pengemakten får sette dagsorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...