Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

 

Yes? Du motsier ingenting av det jeg sier.

Da vet du ingenting om puritanerne eller religion i USA
Min påstand: Kristne har stor makt i usa.

Din påstand: Under 20% av amerikanerne går i kirka.

 

Du motsier ingenting av det jeg sier. Faktisk blir saken VERRE når vi tenker på at under 20% av USAs befolkning har så stor makt.

 

Din påstand- religion har mer makt enn når puritanerne kom til Mass.

Bibelen var grunnloven til puritanerne!

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

 

 

Tråden er nå ryddet for person-debatt og annet off-topic. Hold dere til sak heretter, følg trådens tema og diskuter anstendig.

 

Det bes samtidig om at det postes ett innlegg av gangen og at overflødige sitat-bokser fjernes slik at man kun tar med seg videre det man spesifikt ønsker å respondere på. På den måten holdes trådene ryddige og mer oversiktelige for nye lesere. Ingen har verken interesse av eller behov for at de samme innleggene dras videre gjennom trådene i form av lange pyramide-sitater.

 

Videre brudd på dette kan medføre advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Innspill eller spørsmål om moderering tas på PM.

 

Mvh

 

LiamH

:)

 

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Og da feirer vi at tråden er åpen med å fortelle at Pegida nå er etablert i Stjørdal, under ledelse av en kvinne som kaller seg "Warrior for Knights Templar".

 

Geir :)

 

Hahaha. En kvinne man ikke tar i med ildtang (apropo Poe`s lov) :)

 

Men når man tenker meg om litt er alt som kobles opp imot "Templar" i denne sammenheng kanskje fint lite å le av... kan som vi vet i ytterste konsekvens få fatale følger.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Det er feil å tro det er mulig, og det er feil å argumentere for at endring er galt. Noe man gjør hvis man har "kulturbeskyttelse" som uttalt mål i en politisk bevegelse.

Selv om endringen skulle vise seg å være til det værre? Er det da dumt å søke å beskytte seg mot det? Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Fremmefrykt er en nedarvet og sunn egenskap for overlevelse. Vi skal ikke forsøke å viske ut våre naturlige egenskaper. Slik som ekstremister som forsøker å viske ut de naturlige kjønnsforskjellene. Godta alt, ha ingen fordommer er en farlig vei å begi seg på tror jeg.

Lenke til kommentar

Nei, men i det man gjør det til et politisk mål sier det seg selv at man mener det er til det beste for samfunnet.

Ellers må man si "jeg liker egentlig ikke innvandrere, men jeg skjønner jo at vi ikke kan stenge dem ute". Det gjør ikke Pegida.

Eller man kan si: "Jeg har ingenting i mot innvandrere, men vi bør begrense innvandringen, for slik den er nå, er ikke bærekraftig"

Lenke til kommentar

 

Det er feil å tro det er mulig, og det er feil å argumentere for at endring er galt. Noe man gjør hvis man har "kulturbeskyttelse" som uttalt mål i en politisk bevegelse.

Selv om endringen skulle vise seg å være til det værre? Er det da dumt å søke å beskytte seg mot det? Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Fremmefrykt er en nedarvet og sunn egenskap for overlevelse. Vi skal ikke forsøke å viske ut våre naturlige egenskaper. Slik som ekstremister som forsøker å viske ut de naturlige kjønnsforskjellene. Godta alt, ha ingen fordommer er en farlig vei å begi seg på tror jeg.

 

Fremmedfrykt er en naturlig reaksjon, men det er en av de følelsene det forventes av et moderne menneske at han har en viss kontroll på. Folk liker mestring og forutsigbarhet, og i møte med det ukjente svikter følelsen av disse tingene midlertidig. Det fine er at ved å utvide horisontene får man bukt med fremmedfrykten. Å gjøre den til noe annet enn ens eget problem vil alltid være feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi tar ikke mot "for mange" innvandrere, vi tar imot de innvandrerene vi gjør uten å integrere de. Så lenge vi ikke klarer å integrere de spiller det ingen rolle hvor mange vi tar mot.

Så la oss heller løse det faktiske problemet i stedet for å diskutere tall. Og bærekraftig er ikke et ord som har mening i denne debatten. Det Norske folk er for eksempel ikke bærekraftig, men vil i løpet av noen hundre generasjoner dø ut.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Selvfølgelig spiller det noen rolle hvor mange vi tar inn når integreringen ikke fungerer skikkelig. Jo flere som kommer inn uten å integreres, jo større blir belastningen på velferdsstaten.

 

Vi er et rikt land, men vi har ikke uendelig med penger for å støtte opp om folk som ikke kommer seg ut i jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun arbeidsinnvandring med kompetanse vi selv søker etter er vel en realitet. Men vi må tilrettelegge bedre for asylsøkere. Det koster mye penger men praksisen om å la de sitte å råtne og uten ordentlig oppfølgning og både en kort og en langsiktig plan, så blir dette bare en negativ i samfunnet og en enda større utgiftspost.

 

For å ikke snakke om hva det gjør med ett menneske og ikke ha ett reelt liv. Tror det er farlig og at vi må belage oss på mange flere og samtidig bruke mye mer ressurser på dette.

 

Spesielt syntes jeg at alle asylsøkere som kan bekrefte at de er religiøst forfulgt eller lever i fare på grunn av sin manglende tro/Ateisme, burde få all den hjelp vi kan gi dem. Dette er mennesker som også etter all sannsynlighet vil passe godt inn, være takknemlige og la seg lett integrere i samfunnet.

Lenke til kommentar

Bare for å begynne jeg støtter ikke PEGIDA eller meningene deres. Men burde ikke alle mennesker ha den retten å si hva de mener uten å bli revet i stykker, selvsagt skal man kunne diskutere, men det mange driver med er jo rene personangrep på personer. Er nok derfor mange ikke møtter opp til marser, i frykt for å bli hengt ut eller sparket fra jobbene sine, bare fordi de har andre meninger.

Lenke til kommentar

Bare for å begynne jeg støtter ikke PEGIDA eller meningene deres. Men burde ikke alle mennesker ha den retten å si hva de mener uten å bli revet i stykker, selvsagt skal man kunne diskutere, men det mange driver med er jo rene personangrep på personer. Er nok derfor mange ikke møtter opp til marser, i frykt for å bli hengt ut eller sparket fra jobbene sine, bare fordi de har andre meninger.

Nei. Loven er lik for alle. Når du vil ha frihet til å si noe, betyr det at jeg får friheten til å si at du tar feil.

Lenke til kommentar

Jepp, det er ytringsfrihetens dillemma. Man kan ikke sikre noens rett til å ytre seg ved å begrense andres, og fortsatt si man har ytringsfrihet.

 

Nå er det slik det fungerer idag, altså har vi ikke full ytringsfrihet. Det synes jeg er feil.

 

Dog mener jeg at ytringsfriheten ikke er overordnet absolutt alle andre rettigheter. Man kan tenke seg - i min begrepsverden - at konsekvensen av en ytring er i strid med andre lover, for eksempel når noen bruker sin autoritet over andre til å beordre voldsbruk eller annen invasjon av tredjeparts (negative) rettigheter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Full ytringsfrihet er galt. Det har aldri, er aldri og vil aldri noen sinne bli innført noe sted.

Er nok enig der, mon tro hva slags galskap man skulle fått spredt ut når vi har extreme personligheter som truer andres frihet.

Husk at en "full ytringsfrihet" i sin definisjon gir retten til å spre budskapet at jeg setter en dusør på alle enkelt personer, folkeslag eller grupper. Eller spre en Idèlogi som går ut for å utrette skade på andres frihet.

 

"men men, jeg synes at det burde være en dusør, det er jo bare min meining" ( Sarkastisk tone btw )

 

Det jeg synes er at det skal være fritt fram for å kunne kritisere og latterliggjøre akkurat det en vil, men det å spre dogma og oppfordring til hat og vold synes jeg er uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...