Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får velge å slå på wifi tale men ser ikke noe ikon for  VoLTE eller 4Gtale som det heter her i norge.

kanskje jeg skulle ta en komplett reset av telefonen etter at den ble flashet.

4G-tale på S6 er ikke en nyhet i denne oppdateringen, S6 var den første Samsung modellen som fikk tjenesten skrudd på i Norge.

Registrering av 4G-tale skjer etter en reboot, etter at du slår flymodus på og av, eller etter at du setter telefonen i 4G/3G/2G modus. Etter registrering dukker det opp en bryter hvor du kan velge å slå av tjenesten, default er på. Bryteren finner du under Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett etter at enheten har blitt 4G-tale registrert.

 

Hvis telefonen din kjører NEE eller TEN programvare og ikke blir 4G-tale registrert kan det hende at ditt abonnement ikke er "provisjonert" for tjenesten eller at du bruker en virtuell operatør som ikke støttes.

Lenke til kommentar

 

får velge å slå på wifi tale men ser ikke noe ikon for  VoLTE eller 4Gtale som det heter her i norge.

kanskje jeg skulle ta en komplett reset av telefonen etter at den ble flashet.

4G-tale på S6 er ikke en nyhet i denne oppdateringen, S6 var den første Samsung modellen som fikk tjenesten skrudd på i Norge.

Registrering av 4G-tale skjer etter en reboot, etter at du slår flymodus på og av, eller etter at du setter telefonen i 4G/3G/2G modus. Etter registrering dukker det opp en bryter hvor du kan velge å slå av tjenesten, default er på. Bryteren finner du under Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett etter at enheten har blitt 4G-tale registrert.

 

Hvis telefonen din kjører NEE eller TEN programvare og ikke blir 4G-tale registrert kan det hende at ditt abonnement ikke er "provisjonert" for tjenesten eller at du bruker en virtuell operatør som ikke støttes.

 

 

 

Takk for info. men jeg er fullt klar over at 4gtale ikke er nytt. hadde det på android 6 på s6en, men i påvente av at NEE utgaven av 7eren skulle komme ut har jeg brukt android 7 XEF s6 rom og den støttet ikke 4gtale eller wifitale.

 

Var faktisk problemer med å få innstallert NEE utgaven når en hadde XEF fra før på den. Måtte pakke ut rom fila og fjerne hidden.img, og pakke fila som .tar fil. Da fikk jeg flashet rom fila, flashet deretter hidden.img (,tar) og alt såg ut til å fungere bortsett fra 4gtale. Tok deretter en factory reset, og nå ser alt ut til å virke slik det skal.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Grunnen er da gjerne at det ble flashet med en home-fil (tilsvarende FOTA oppdatering) og f.eks. partisjonene mellom to ulike CSC-koder ikke matchet.

Prøvde først å repartisjonere med en PIT fil, men det var ikke løsningen. Men ROM og hidden.img flashet hver for seg løste problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...