Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker S3 og S6 samme type simkort? Eller må jeg finne andre måter å overføre kontakter mellom telefonene?

Hvis du ikke synker kontaktene dine med google kontoen på telefon (som er den enkleste og mest elegante løsningen) kan du eksportere kontaktene til en fil og så importere dem på den nye telefonen.

 

Du kan også benytte deg av Samsung sin Smart Switch app som du installerer på den gamle og nye telefonen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.easyMover

 

Telefonene bruker ulike typer SIM-kort, S6 bruker nano. Du kan selv klippe det til hvis du er litt fingernem (forutsetter at SIM-kortet ditt ikke er fra steinalderen og kontaktene ("chip-en") mer eller mindre passer inn i nano-formatet, her må noen rette meg hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Det er vel uansett å anbefale og bytte ut et gammelt sim-kort når en kjøper ny mobil, i hvert fall når steget er såpass stort som fra en S3 til en S6. Det er jo mulig med LTE samtaler fra S6, og da bør en vel ha et relativt nytt sim-kort om en skal ha den muligheten?

 

Ellers så er jeg virkelig enig i å lagre kontakter på f.eks. en Google konto, for om en skulle være uheldig å miste mobilen på en eller annen måte, så forsvinner jo sim-kortet med alle lagrede kontakter på og da må en mest sannsynlig starte helt på nytt. 

 

Om kontaktene derimot er lagret på Google kontoen så kommer de jo automatisk frem når en setter opp en ny mobil, nettbrett, pc, etc, hvor en bruker Googlekontoen da selvfølgelig.

Så det hadde jeg absolutt gjort om det ikke allerede er gjort.........

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Telefonen er i hus, alt av kontakter er overført og telefonen føles fantastisk sålangt! Jeg må si, når jeg satt med S3'en og S6'en side ved side og brukte de samtidig for faktisk å sjekke den nye telefonen opp mot den gamle, ble jeg faktisk mest positivt overrasket over god S3 faktisk virket sammenlignet. Men, såklart er S6 en stor forbedring på så mange områder.

 

Jeg er spesielt fornøyd med kameraet! Faktisk så fornøyd at jeg skrudde på frontkameraet, bare for å bli minnet på at det ikke kan utføre mirakler :( Aldri har jeg sett så håpløs ut i så god oppløsning!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Samsung er kjent for å ha USB-in plugger som fort kan bli defekte, men det er jo rart at den da virker når den er plugget i PCn. Det er ikke selve stikkontakten som kan være problemet da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Noen som har tenkt å oppgradere til S8/S8+? Vurderer å gjøre byttet selv, men vente til den synker i pris.

 

Forsovet ganske fornøyd med S6 enda, men batteriet holder ikke gjennom hele dagen ved mye bruk.

Er også veldig fornøyd med s6 ennå. Et batteribytte koster vel ikke all verdens?

Lenke til kommentar

bare last inn fransk firmware så får du android 7, guide finnes på sammobile sine nettsider og på XDA

Med fransk programvare mister man volte hos Telenor og Telia, og vowifi hos Telenor hvis en har hatt Telenorvarianten. Nytt i den nordiske varianten NEE er vowifi (Wi-Fi-tale) hos Telenor.

 

Som sagt, hvis noen er interessert i å teste ut en release candidate av Android 7 for Norden, er det bare å ta kontakt på PM. Man mister ingenting da dette er en oppdatering tilsvarende FOTA.

Endret av prodtest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...