Sn1ken Skrevet 21. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2014 Tråden startet med at Komplett hadde dårlig pris.. nå viser det seg at de er billigst i oversikten. Riktignok har de tilbud på varen nå, men slik fungerer markedet. Jeg har kun positive erfaringer med Komplett.no og kan anbefale de på det sterkeste. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Jeg har kun positive erfaringer med Komplett.no og kan anbefale de på det sterkeste. Samme her, unntatt mail supporten, det er fortsatt tregt som fy. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Men TS har faktisk rett, Komplett driter i hvor mye penger du har brukt, de ser også ut i å drite i om du heller bruker konkurentene, samt all support utenom chatten er søppel Bruker nå kun komplett om jeg "må" ha noe raskt (PuP), eller de har ett greit salg Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Egentlig ganske klassisk det som skjer. Når bedrifter når en viss størrelse blir dem kjøpt opp og endret. Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk. De har nok fått vesentlig tøffere krav til inntjening fra Hagen, noe som gjør både kundene og ansatte surere, noe som forhåpentligvis ikke går ut over butikken for mye. Apple var jo også en gang en sjarmerende utfordrer. Nå blir de hengt ut som fanden selv p.g.a at det er en ren pengemaskin med minimalt sosialt ansvar whatsoever. Ikke ofte jeg quoter ting som stammer fra McDonalds, men de hadde mye rett i denne; Take care of the customer and business takes care of it self. De bygde seg opp på det og det kan like godt være det som kjører dem i grøfta. Edit: Skrudde på lyset i lageret Endret 27. desember 2014 av vidor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et mørkt robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk. Jeg jobbet tidligere med innkjøp i en bedrift hvor en av våre større leverandører la om til SAP en sommer. Resultatet var at ingen varer ble sendt ut i en periode på nesten to måneder, og de hadde en armé med konsulenter som jogget rundt i forsøk på å løse problemet. Komplett hadde jo også store problemer sommeren de la over. Har ikke hørt om noen som har gode erfaringer med implementering av SAP, det later dog til å være gull verdt for konsulentene, mer enn kunden. Men tilbake til Komplett, jeg benytter de fremdeles fordi det pleier å være lite problemer med kundeservice - har hatt flere saker siste året, som alle har blitt tilfredsstillende løst, og fordi jeg kan være ganske sikker på når jeg kan forvente å hente varen min på Rimi. I tillegg har de gratis frakt, noe som gjør at jeg kan tåle en viss prisdifferanse på produktene. Når det kommer til spesialkonfigurasjon av Komplett PC-er, så har jeg forståelse for at når de produserer et sted mellom tretti og førti tusen PC-er i året er det ikke mye penger i å skulle starte å gjøre spesialtilpasninger for enkeltbrukere utover det de alt tilbyr. Da får man heller bygge maskinen sin selv. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Når det kommer til spesialkonfigurasjon av Komplett PC-er, så har jeg forståelse for at når de produserer et sted mellom tretti og førti tusen PC-er i året er det ikke mye penger i å skulle starte å gjøre spesialtilpasninger for enkeltbrukere utover det de alt tilbyr. Da får man heller bygge maskinen sin selv. Antar du hinter til min post Er delvis enig, men når det er noe så vanlig som minne så burde de klare å ha de fleste konfigurasjoner tilgjengelig. Hadde det vært en rosa wonderbaum så hadde jeg skjønt det. Men det jeg reagerte på var at kunden ikke kunne gjøre endringer, men at de selv satte inn andre (dårligere) komponenter som heller ikke stod i pc-velgeren uten å informere. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Egentlig ganske klassisk det som skjer. Når bedrifter når en viss størrelse blir dem kjøpt opp og endret. Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et mørkt robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk. De har nok fått vesentlig tøffere krav til inntjening fra Hagen, noe som gjør både kundene og ansatte surere, noe som forhåpentligvis ikke går ut over butikken for mye. Apple var jo også en gang en sjarmerende utfordrer. Nå blir de hengt ut som fanden selv p.g.a at det er en ren pengemaskin med minimalt sosialt ansvar whatsoever. Ikke ofte jeg quoter ting som stammer fra McDonalds, men de hadde mye rett i denne; Take care of the customer and business takes care of it self. De bygde seg opp på det og det kan like godt være det som kjører dem i grøfta. Mørkt robotlager? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Mørkt robotlager? Det er et begrep som brukes når robotene kan operere uavhengig av lyskilde. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Mørkt robotlager? Det er et begrep som brukes når robotene kan operere uavhengig av lyskilde. Aha det begrepet har jeg ikke hørt før, litt morsomt egentlig da alle sensorene i robotene er optiske:) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Aha det begrepet har jeg ikke hørt før, litt morsomt egentlig da alle sensorene i robotene er optiske:) Hehe. Så ikke at det stod Autostore på avataren din før nå. Da regner jeg med du har rimelig inngående kunnskap om dette systemet Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 27. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2014 Alltids dyrt rett før jul, slik at de kan komme med alle de "utrolige" tilbudene deres. Lenke til kommentar
CommanderHusky Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Jeg er helt sjokkert angående den spesialbygde pc'en. Veldig sleipt altså! Kjøpte meste av delene mine fra NetOnNet men hovedkortet har A) defekte RAM sokkeler og B) bøyde pinner (var helt forsiktig med installasjonen av CPU og fulgte til og med MSI videoen) så er det bare å vente på hva de skal svare Føler meg som om kundeservice har kundefobia, de vet ikke hvordan å behandle en kunde mesteparten av tida. Endret 30. desember 2014 av CommanderHusky Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Nå har jeg ikke behøvd å kjøre retur på Komplett, men jeg har inntrykket av at folk får nye, uåpnede produkter i retur fra dem. Det er vel derfor jeg som oftest sjanser på å handle der. En annen webshop jeg brukte jevnlig før, men ikke lenger handler fra har alltid returnert noe reparert/refurb-greier som gjerne enten sluttet å virke med en gang jeg tok det i bruk, eller bare varte maks noen måneder. Pluss at Komplett har en del greie tilbud på ting til tider. Ellers er de jo selvfølgelig ikke de aller beste mtp pris utenfor det, da. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Intel Core i7-4790K til 3149kr... galskap. https://www.komplett.no/intel-core-i7-4790k/817261 Håper virkelig at de setter ned prisen snart. -.- Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Intel Core i7-4790K til 3149kr... galskap. https://www.komplett.no/intel-core-i7-4790k/817261 Håper virkelig at de setter ned prisen snart. -.- Hvorfor har du ventet så lenge med å kjøpe den da Den har vel vært nede i 2400kr eller.no Edit; 2299kr 13 oktober 2014 Endret 1. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Fordi jeg kjøpte et hovedkort på tilbud på Black Friday, og planen var at jeg skulle oppgradere resten etter nyttår. 2299kr... huff jeg blir dårlig. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Det er stor fare for et prishopp på det meste av elektronikk ettersom den norske kronen har blitt så svak. Det kan være at vi allerede har begynt å se tegn på dette. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 2. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2015 Det må være derfor førprisene har steget, mens "salgsprisen" ved januarsalget er akkurat den samme som før, med noen få unntak... Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 5. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) 3299kr for i7 nå på Komplett, tror jeg bestiller fra NetonNet, koster 2789kr der. Edit: Koster 2989kr der nå. Fikk heldigvis kjøpt, kjipt at den norske kronen er så svak for tiden. Endret 5. januar 2015 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 ser ut som om jeg må vente med oppgradering ja. nekter å kaste penger ut av vinduet i disse tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå