Gå til innhold

Begynner komplett.no å tape seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ganske klassisk det som skjer. Når bedrifter når en viss størrelse blir dem kjøpt opp og endret. Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk. De har nok fått vesentlig tøffere krav til inntjening fra Hagen, noe som gjør både kundene og ansatte surere, noe som forhåpentligvis ikke går ut over butikken for mye.

Apple var jo også en gang en sjarmerende utfordrer. Nå blir de hengt ut som fanden selv p.g.a at det er en ren pengemaskin med minimalt sosialt ansvar whatsoever. Ikke ofte jeg quoter ting som stammer fra McDonalds, men de hadde mye rett i denne; Take care of the customer and business takes care of it self. De bygde seg opp på det og det kan like godt være det som kjører dem i grøfta.

 

Edit: Skrudde på lyset i lageret :)

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et mørkt robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk.

 

Jeg jobbet tidligere med innkjøp i en bedrift hvor en av våre større leverandører la om til SAP en sommer.

Resultatet var at ingen varer ble sendt ut i en periode på nesten to måneder, og de hadde en armé med konsulenter som jogget rundt i forsøk på å løse problemet.

Komplett hadde jo også store problemer sommeren de la over.

 

Har ikke hørt om noen som har gode erfaringer med implementering av SAP, det later dog til å være gull verdt for konsulentene, mer enn kunden.

 

Men tilbake til Komplett, jeg benytter de fremdeles fordi det pleier å være lite problemer med kundeservice - har hatt flere saker siste året, som alle har blitt tilfredsstillende løst, og fordi jeg kan være ganske sikker på når jeg kan forvente å hente varen min på Rimi.

I tillegg har de gratis frakt, noe som gjør at jeg kan tåle en viss prisdifferanse på produktene.

 

Når det kommer til spesialkonfigurasjon av Komplett PC-er, så har jeg forståelse for at når de produserer et sted mellom tretti og førti tusen PC-er i året er det ikke mye penger i å skulle starte å gjøre spesialtilpasninger for enkeltbrukere utover det de alt tilbyr.

Da får man heller bygge maskinen sin selv.

Lenke til kommentar

Når det kommer til spesialkonfigurasjon av Komplett PC-er, så har jeg forståelse for at når de produserer et sted mellom tretti og førti tusen PC-er i året er det ikke mye penger i å skulle starte å gjøre spesialtilpasninger for enkeltbrukere utover det de alt tilbyr.

Da får man heller bygge maskinen sin selv.

 

 

Antar du hinter til min post :) Er delvis enig, men når det er noe så vanlig som minne så burde de klare å ha de fleste konfigurasjoner tilgjengelig. Hadde det vært en rosa wonderbaum så hadde jeg skjønt det. Men det jeg reagerte på var at kunden ikke kunne gjøre endringer, men at de selv satte inn andre (dårligere) komponenter som heller ikke stod i pc-velgeren uten å informere.

Lenke til kommentar

Egentlig ganske klassisk det som skjer. Når bedrifter når en viss størrelse blir dem kjøpt opp og endret. Komplett investerte for en tid tilbake i et økonomisystem fra SAP som koster flesk og dette må spres over alle kundene over tid. I tillegg har de investert i et mørkt robotlager, men dette betaler seg nok ganske fort inn i spart arbeidstid/ansatte/feilplukk. De har nok fått vesentlig tøffere krav til inntjening fra Hagen, noe som gjør både kundene og ansatte surere, noe som forhåpentligvis ikke går ut over butikken for mye.

Apple var jo også en gang en sjarmerende utfordrer. Nå blir de hengt ut som fanden selv p.g.a at det er en ren pengemaskin med minimalt sosialt ansvar whatsoever. Ikke ofte jeg quoter ting som stammer fra McDonalds, men de hadde mye rett i denne; Take care of the customer and business takes care of it self. De bygde seg opp på det og det kan like godt være det som kjører dem i grøfta.

Mørkt robotlager?

Lenke til kommentar

Jeg er helt sjokkert angående den spesialbygde pc'en. Veldig sleipt altså! Kjøpte meste av delene mine fra NetOnNet men hovedkortet har A) defekte RAM sokkeler og B) bøyde pinner (var helt forsiktig med installasjonen av CPU og fulgte til og med MSI videoen) så er det bare å vente på hva de skal svare :p Føler meg som om kundeservice har kundefobia, de vet ikke hvordan å behandle en kunde mesteparten av tida.

Endret av CommanderHusky
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke behøvd å kjøre retur på Komplett, men jeg har inntrykket av at folk får nye, uåpnede produkter i retur fra dem. Det er vel derfor jeg som oftest sjanser på å handle der. En annen webshop jeg brukte jevnlig før, men ikke lenger handler fra har alltid returnert noe reparert/refurb-greier som gjerne enten sluttet å virke med en gang jeg tok det i bruk, eller bare varte maks noen måneder. Pluss at Komplett har en del greie tilbud på ting til tider. Ellers er de jo selvfølgelig ikke de aller beste mtp pris utenfor det, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...