Gå til innhold

Begynner komplett.no å tape seg


Anbefalte innlegg

Jeg er mer skuffa over hvor lang tid det tar for Komplett å få sendt ut ordre for tida. Spesielt gjelder dette varer som skal lenger enn til Pickup Points osv. Benytter jeg meg av den annonserte MyPack-gratis-frakten tar det gjerne minst en halv uke, gjerne over en hel, fra jeg har bestilt til varen er sendt fra Komplett. For en bedrift som har på support-sidene sine at ordren sendes "som oftest neste virkedag" er det en kjip handleopplevelse at dette har skjedd de tre siste gangene jeg har handlet der.

Jeg er helt inneforstått med at gratis frakt kan inneholde noen ulemper, men da burde det virkelig være nevnt en plass at du ikke kan forvente å få varen innen to-tre dager, slik man kunne før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns kanskje de har litt labert utvalg og høye priser, spesielt nå når krona visstnok skal være svak, bullshit, anyway.

 

Jeg bestilte mer RAM på torsdag kveld, de blei sendt fredag og var fremme mandag, litt usikker på hvorfor det tok 3 dager nå, når det tok bare 2 dager med broderns skjermkort og ett par musematter jeg bestilte på black friday, men en dag ekstra er jo ikke så farlig og det går jo på transportør.

 

Men jeg har sendt inn 2 skjermkort, det ene satt i en ferdig bygd PC ifra den der PC bygger/velger tingen deres, garanti tiden på selve maskin, slik send inn garanti var gått ut, men jeg spurte om jeg bare kunne sende inn skjermkortet, det kunne jeg, tok 10 dager ifra jeg sendte til jeg fikk svar på mail at jeg fikk nytt i retur, tok nok 2-3 dager med posten til komplett også 3 dager tilbake til meg.

 

Men nå nylig, 22 desember så sendte jeg inn ett nytt skjermkort som var kjøpt ifra komplett, ikke noe ferdigbygd maskin denne gangen, og igår fikk jeg svar på mail at jeg får penger inn på konto i løpet av ett par dager.

Ang. denne saken, jeg sendte mail en kveld å spurte om jeg kunne legge ved noen bilder som forklarte problemet bedre og da fikk jeg svar morgenen etterpå at det kunne jeg bare gjøre, gjorde så det.

Så gikk det noen dager så sendte jeg en ny mail å spurte om jeg kunne få tilbake penger istedenfor nytt kort, har lyst til å kjøpe ett nyere og bedre kort nå, og da fikk jeg til svar at det kunne jeg egentlig ikke og det skjønner jeg jo, men jeg måtte prøve meg.

Men i mailen jeg fikk igår så stod det at jeg får tilbake penger siden lik eller tilsvarende vare ikke er tilgjengelig og fordi at jeg ønsket å få penger stod det.

 

Det var ett HD7970 kort og det fins jo tilsvarende kort.

Men jeg har nå siden desember sendt de 3-4 mails på kvelden og har fått svar på morgenen/før kl12 neste dag på mailen.

Men det kan jo bare være fordi at jeg og han som svarte på mine mails hadde samme fornavn, lol.

 

Men alt i alt, har egentlig ikke opplevd noe negativt, utenom utvalg og priser også at de såkalte tilbudene deres ikke akkurat er til å juble over også alt det helvetes kjøkkenutstyr rælet de skal selge, gud jeg grøsser når jeg ser kjøleskap og kjøkkenmaskiner side om side med skjermkort og ram brikker, men her failer jo alle slike nettbutikker.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Handler der det er billigst uansett, så lenge det er en nettbutikk man kan halvveis stole på. Komplett er 100kr dyrere? Da handler jeg en annen plass.

Hva er en nettbutikk man "halvveis" kan stole på? En som ordner opp i halvparten av ettersalgstilfellene?

 

For meg er service såpass viktig at jeg gladelig betaler en hundrelapp mer på dyre varer for å være sikret ordentlig behandling i etterkant.

 

De som på død og liv skal kjøpe der det er billigst, og som driter i service, er de som er skyld i at en del bedrifter blir dårligere og dårligere på service. Så takk, Skrujernet, for at du reduserer servicenivået i Norge :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Handler der det er billigst uansett, så lenge det er en nettbutikk man kan halvveis stole på. Komplett er 100kr dyrere? Da handler jeg en annen plass.

Hva er en nettbutikk man "halvveis" kan stole på? En som ordner opp i halvparten av ettersalgstilfellene?

 

For meg er service såpass viktig at jeg gladelig betaler en hundrelapp mer på dyre varer for å være sikret ordentlig behandling i etterkant.

 

De som på død og liv skal kjøpe der det er billigst, og som driter i service, er de som er skyld i at en del bedrifter blir dårligere og dårligere på service. Så takk, Skrujernet, for at du reduserer servicenivået i Norge :-)

 

Værsegod!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For meg er service såpass viktig at jeg gladelig betaler en hundrelapp mer på dyre varer for å være sikret ordentlig behandling i etterkant.

Og hvordan kan du garantere at den hundrelappen sikrer deg god behandling etterpå ?

 

Førsteinntrykk, anmeldelser? Det er mer eller mindre gambling imo.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Hvis komplett er 100kr dyrere, hvor skal du gå da?

Netonnet?

Komplett og netonnet har gratis frakt, hvor lenge det vil være sånn gjenstår jo å se.

Dustin f.eks tar jo 99kr i frakt så da har du spart en HEL krone på å handle hos dustin vs komplett, du kommer langt med 1 krone i Norge, nei vent litt.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg kan selge pc'n min med gevinst her altså! bare cpu'n min har gått opp 1000 kroner siden jeg kjøpte den. HK har gått opp 400 kroner og resten har også steget meget i pris. Lurer på hvor mye alt jeg kjøpte koster nå

 

Lurer på om jeg skal selge 2 maskiner nå :p

 

 

 

 

 

 

 

Nei :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stort sett kan det holde med å bytte eiere (som komplett gjorde for et år eller to siden ja) for å få en ny policy på pris, omdømme osv. Nye eiere kan forlange bedre marginer, ikke utenkelig fra Hagen & Co.

Ingenting gale i å si at vi er litt dyrere, men gir deg en langt bedre handleopplevelse og service. Men da er det jo svært viktig å faktisk gi kundene det. For ikke å snakke om slutte å sutre på nett over at en regjering planlegger å øke momsgrense med et par hundrelapper og lignende (som i stor grad irritererte folk).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser ut som jeg kan selge pc'n min med gevinst her altså! bare cpu'n min har gått opp 1000 kroner siden jeg kjøpte den. HK har gått opp 400 kroner og resten har også steget meget i pris. Lurer på hvor mye alt jeg kjøpte koster nå

 

Lurer på om jeg skal selge 2 maskiner nå :p

 

 

 

 

 

 

 

Nei :wee:

 

 

Vi kan bytte :D? jeg har sett beistet ditt og synes du kan dele litt !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Godt at Komplett endelig ser ut til å gi opp svindelen med MPX.no. Prøvde de å gi oss inntrykk av at vi hadde flere tilbydere i markedet?

 

Nå er de forresten i gang med tilbud HVER uke og HVER helg. Crazy week, lørdagsgodt, søndagssalg, etc. Hvorfor? Er det salg hele året?

Lenke til kommentar

Godt at Komplett endelig ser ut til å gi opp svindelen med MPX.no. Prøvde de å gi oss inntrykk av at vi hadde flere tilbydere i markedet?

 

Nå er de forresten i gang med tilbud HVER uke og HVER helg. Crazy week, lørdagsgodt, søndagssalg, etc. Hvorfor? Er det salg hele året?

Svindel? Du framstår som mindre smart nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Godt at Komplett endelig ser ut til å gi opp svindelen med MPX.no. Prøvde de å gi oss inntrykk av at vi hadde flere tilbydere i markedet?

 

Nå er de forresten i gang med tilbud HVER uke og HVER helg. Crazy week, lørdagsgodt, søndagssalg, etc. Hvorfor? Er det salg hele året?

Svindel? Du framstår som mindre smart nå.

 

Mindre smart? Tja. Jeg har tydeligvis lest flere bøker om forretningsstrategi og mikroøkonomi enn deg. :)

 

Ved å kontrollere flere utsalgssteder enn bare Komplett.no kan de manipulere vår oppfatning av markedet. De kan lage et inntrykk av at det er mer konkurranse, og det påvirker vår oppfatning av hvilken pris som er akseptabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...