Gå til innhold

Begynner komplett.no å tape seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke bestilt noe fra Komplett.no siden 2013 men de kan ha gode priser på enkelte varer ja...

 

Men jeg er enig med enkelte andre her ja. At på mange at disse salgene så virker det som det er varer man ellers ikke får solgt så mye av som dukker opp med en god pris ja.

 

Når det gjelder pcbyggeren til komplett så har jeg som regel blitt såpass oppgitt over utvalget av utstyr man kan velge mellom at jeg i praksis har gitt blanke i å bestille fra komplett i det hele tatt. Men for min del så er jo byggingen artig den da, så det har ikke vært noe problem da.

 

Siden 2013 så har jeg handlet datautstyr for over 60000 Kr hos Dustin Home, tusener hos Netonnet, samme hos Proshop. I tillegg til noe snacks hos Digital Impuls osv

Lenke til kommentar

Liten rant fra meg.

 

Kjøpte noe greier fra Komplett (Kabinett, Raspberry pi 2 ol).

 

Da Pick Up Point her hvor jeg bor er lagt ned, så valgte jeg Posten som fraktmetode, fremfor MyPack (selvom MyPack er gratis), da jeg har dårlig erfaring med MyPack(PostNord). Betalte disse 259 kronene det kostet i frakt.

 

Fikk etter et par timer sendingsbekreftelse fra komplett, med sporingsnummer hos Posten.

E1Ic74t.png

 

Kvelden gikk, og dagen etter (idag), var det fremdeles ingen endring på statusen.

 

Så sjekket jeg orderet mitt hos komplett, hvor det sto at den var sendt med PostNord. Samme sendingsnummer. Trengte det bare var en skriveleif i systemet, men klikket meg inn på linken og jaggu så var det PostNord som kjører rundt med pakken min.

Med samme kollinummer som det Posten fikk beskjed om.

 

120rCCL.png

 

Så hvordan kan det ha seg? Valgte spesifikt Posten da jeg som nevnt har dårlig erfaring med MyPack, og ville ha rask levering.

Nå ender det vel opp med at jeg må opp til PostNord terminalen og hente pakken selv..

 

Står på sporingen hos PostNord at MyPack utleveringsadressen er det samme som Post i Butikk-adressen er, bare at det stedet ikke har MyPack, kun Posten.. Så jeg er veldig spent på hvor den pakken havner.

Lenke til kommentar

Liten rant fra meg.

 

Kjøpte noe greier fra Komplett (Kabinett, Raspberry pi 2 ol).

 

Da Pick Up Point her hvor jeg bor er lagt ned, så valgte jeg Posten som fraktmetode, fremfor MyPack (selvom MyPack er gratis), da jeg har dårlig erfaring med MyPack(PostNord). Betalte disse 259 kronene det kostet i frakt.

 

Fikk etter et par timer sendingsbekreftelse fra komplett, med sporingsnummer hos Posten.

E1Ic74t.png

 

Kvelden gikk, og dagen etter (idag), var det fremdeles ingen endring på statusen.

 

Så sjekket jeg orderet mitt hos komplett, hvor det sto at den var sendt med PostNord. Samme sendingsnummer. Trengte det bare var en skriveleif i systemet, men klikket meg inn på linken og jaggu så var det PostNord som kjører rundt med pakken min.

Med samme kollinummer som det Posten fikk beskjed om.

 

120rCCL.png

 

Så hvordan kan det ha seg? Valgte spesifikt Posten da jeg som nevnt har dårlig erfaring med MyPack, og ville ha rask levering.

Nå ender det vel opp med at jeg må opp til PostNord terminalen og hente pakken selv..

 

Står på sporingen hos PostNord at MyPack utleveringsadressen er det samme som Post i Butikk-adressen er, bare at det stedet ikke har MyPack, kun Posten.. Så jeg er veldig spent på hvor den pakken havner.

 

Du får vente i spenning. Noe lignende skjedde med meg, da ble pakken viderelevert fra postnord til bring dagen etter (skulle sendes med bring i utgangspunktet). Så ble den levert normalt av bring (posten), men en dag senere siden postnord hadde hatt pakken en dag.

Lenke til kommentar

Liten rant fra meg.

 

Kjøpte noe greier fra Komplett (Kabinett, Raspberry pi 2 ol).

 

Da Pick Up Point her hvor jeg bor er lagt ned, så valgte jeg Posten som fraktmetode, fremfor MyPack (selvom MyPack er gratis), da jeg har dårlig erfaring med MyPack(PostNord). Betalte disse 259 kronene det kostet i frakt.

 

Fikk etter et par timer sendingsbekreftelse fra komplett, med sporingsnummer hos Posten.

E1Ic74t.png

 

Kvelden gikk, og dagen etter (idag), var det fremdeles ingen endring på statusen.

 

Så sjekket jeg orderet mitt hos komplett, hvor det sto at den var sendt med PostNord. Samme sendingsnummer. Trengte det bare var en skriveleif i systemet, men klikket meg inn på linken og jaggu så var det PostNord som kjører rundt med pakken min.

Med samme kollinummer som det Posten fikk beskjed om.

 

120rCCL.png

 

Så hvordan kan det ha seg? Valgte spesifikt Posten da jeg som nevnt har dårlig erfaring med MyPack, og ville ha rask levering.

Nå ender det vel opp med at jeg må opp til PostNord terminalen og hente pakken selv..

 

Står på sporingen hos PostNord at MyPack utleveringsadressen er det samme som Post i Butikk-adressen er, bare at det stedet ikke har MyPack, kun Posten.. Så jeg er veldig spent på hvor den pakken havner.

 

Såvidt jeg har skjønt det så er det uansett PostNord som henter hos Komplett, og leverer varer til de andre distributørene. Så det tar litt ekstra tid. Det kan også virke som at de med vilje blir hengende litt etter i leveringen, slik at Postnord direkte alltid vil være raskere enn å velge Bring som alternativ.

 

Har selv ikke hatt problemer med Postnord leveringer, og har selvfordelen at utleveringen her jeg bor er lenger oppe enn hos Posten, slik at det er enklere å hente dem ut også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde en erfaring med komplett nylig.

 

Bestilte noen deler for en arbeids PC som aldri kom pga. av problemer med PostNord. Etter 2 veker, etter mye ringing og masing, så forteller komplett meg at pakken er meldt borte. Får alternativet å velge mellom erstatningkrav og kredittering. Går for erstatningkrav, velger noen andre deler (noen av delene var ikke på lager), kontrollerer alt annet og smører meg inn med litt mer tolmodighet.

 

Fekk ikke noe nytt ordrenr. eller sporingsnr. for erstatningkravet, så eg gjekk ut ifrå at eg fortsatt skulle bruke det gamle. Sjekker det gamle sporingsnr. og der er ingen forandring, før igår. Igår sto det at pakken forlot Oslo, som eg syns var merkelig, siden pakken burde ankommet meg allerede, men trudde kanskje der var forsinkelser. Sjekket sporingen idag og såg at pakken stoppet og hadde blitt returnert. I det øyeblikket innsåg eg at dette va den opprinnelige pakken som hadde dukket opp og ikke erstatningskravet. Hvor i alle dager er erstatningkravet?

 

Kontaktet komplett igjen idag for å finne ut hva som skjer. Får beskjed om at erstatningkravet har ikke vært sendt enda, pga. av en manglende disk (uansett om eg dobbeltsjekket lagerstatusen på alle varene). Det vil si at eg har ventet på en pakke som ikke har vært sendt enda. Dei hadde tydligvis sendt en email om denne situasjonen igår (altso det gikk 5 dager før den emailen vart sendt fordi en vare plutselig ikke var på lager), men den mailen fikk eg aldri, siden dei hadde en "feil i systemet". Dei fortalte meg at disken var på lager igjen idag, og dei skulle sende erstatningkravet med en gang, men der å då so var eg såpass skitleide at eg bare ville ha tilbake pengene

 

Så nesten etter 3 veker så er eg tilbake til der eg startet og venter på at pengene skal komme in på konto igjen. Forventet litt mer av komplett etter å ha vært kunde der ganske lenge, og kommunikasjon var der ikke et snev av.

 

Kunne gjort det godt ved å tilby express leveranse, med tanke på at eg har nesten ventet 3 veker på en pakke eg har betalt for, men det var tydligvis ikke aktuelt, uansett om eg har venner som har fått det tilbytt når det har vært sånn krøll.

 

Dette er berre et lite sammendrag av heile skitsuppa. Er det noe vits å sette seg ned å skrive en skikkelig klage til komplett, kommer det noe ut av det?

Endret av j3llyf1sh
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å sette opp et spørsmålstegn når du stiller et spørsmål? :/

 

 

Ja, Komplett har tapt seg. Kundeservicen er ikke som den var før, noe som trolig skyldes skaleringen selskapet har hatt. Prisene har vel aldri vært veldig gode (ihvertfall i den tid jeg har kjent til Komplett), og de har ihvertfall ikke forbedret seg. Noen ganger er de billigest og det er ikke alltid det er tilbud heller. I sånne tilfeller hender det jeg handler fra Komplett.

 

At man må velge pris eller kundeservice ser jeg ikke som en selvfølge, det er lenge siden jeg begynte å prøve ut andre aktører. Her er ihvertfall mitt intrykk av nettbutikksituasjonen idag:

 

SIBA: Billig, gratis frakt og god service. Liker denne siden mer og mer.

SuperSmart: Billig, god service. Handlet mye fra dem.

Digital Impuls: Ikke så billig og har godt inntrykk av kundeservice.

NetOnNet: Billig, gratis frakt, ikke erfaring med kundeservice, men inntrykk av varierende service (hørt rykte om at de er vanskelig i retursaker).

CDON: Billig, kundeservice er helt grei. Synes de har tapt seg litt.

Komplett: Ikke billig, helt OK priser (til tider gode kjøp). Fri frakt over 500. God erfaring med kundeservice (spesielt i retursaker!), men dog varierende opplevelse den siste tiden.

Elkjøp/Lefdal: De tar innpå. Fri frakt og Pick-Up-Points i alle butikker. Fornøyd med service. De er større enn Komplett så det sier seg selv at man kan gjøre gode kjøp. Spesielt Samsung 850 EVO har vært ganske billig der. Nå har de gjort importavtale med OCZ, så det tyder på at vi får billige OCZ-SSD-er om ikke så lenge. Og OCZ har blitt et helt annet selskap etter de ble kjøpt opp av Toshiba.

TechBay: Bra sortement, gode priser. Har inntrykk av at det er bra greier.

MaxFPS: Ingen erfaring med dem, men en bekjent er fornøyd.

 

 

Så slik jeg ser det er det mange andre alternativer. Men Komplett er etter min erfaring veldig lette å ha med å gjøre og gjør opp for produktdefekter. Har inntrykk av at de generelt sett er gode på retursaker, noe som diverse mindre aktører ikke er gode på. De jeg handler mest hos er vel SuperSmart, SIBA, NetOnNet (I'm cheap, tar sjansen på feilfrie varer), Elkjøp/Lefdal, Expert. Komplett er bare et alternativ om de klarer å matche priser.

 

 

 

Er det noe vits å sette seg ned å skrive en skikkelig klage til komplett, kommer det noe ut av det?

Jeg har troen på det, så lenge det ikke er en supersinna kunde som på usaklig vis skjeller dem ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si og ha opplevd dårlige erfaringer i det siste, helt siden 2009 har de behandlet mine hyppige ordrer/defekter helt ypperst, til og med oppgradert hardware på et skjermkort/hovedkort, kudos til de!

 

Det eneste jeg kan pirke på er email supporten, den går i bunn, tar altfor lang tid å svare og iblant får man ikke svar. Men er det så rart i? Tenker meg de har utrolige antall på mail om dagen.

 

En annen ting er prisene som nevnt, de er litt stive selv på "Super Weekend".

Endret av Cipher Panda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig at komplett kunne gitt mere informasjon om produktene sine.

Det gjelder også elkjøp\lefdal.

 

For i alle fleste tilfeller på salg, så blir varene sendt før man får svar. Det er veldig bortkastet å sende epost til disse på en lørdag\søndag om varen er sendt.

 

Men bra man vertfall har god returordning. Men kunne håpet på større vareutvalg.

Siden digitalimpuls har m.2 PCI-E SSD disker, dustinhome har større utvalgt særlig på 10 gigabit utstyr.

Men jeg vurder å styre unna dustinhome på grunn av dårlig service og vil muligens snart gå konkurs.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er enig at komplett kunne gitt mere informasjon om produktene sine.

Det gjelder også elkjøp\lefdal.

 

For i alle fleste tilfeller på salg, så blir varene sendt før man får svar. Det er veldig bortkastet å sende epost til disse på en lørdag\søndag om varen er sendt.

 

Men bra man vertfall har god returordning. Men kunne håpet på større vareutvalg.

Siden digitalimpuls har m.2 PCI-E SSD disker, dustinhome har større utvalgt særlig på 10 gigabit utstyr.

Men jeg vurder å styre unna dustinhome på grunn av dårlig service og vil muligens snart gå konkurs.

 

Altså, hvis du vil ha mer informasjon, så venter du jo evt. med å bestille til du har fått svar på det du lurer på?

Du kjøper ikke produktet før du har den infoen du trenger om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men jeg vurder å styre unna dustinhome på grunn av dårlig service og vil muligens snart gå konkurs.

 

De går ikke noe mindre konkurs om man slutter å handle hos de^^ Min greie med komplett om dagen er den faktiske tiden det tar før de får sendt varer, (og transportørens leveringstid, posten leverer nå hvertfall pakker på lørdager) som det står er på lager. Har det gått 48t i uka, og ordre fremdeles står som åpen, da kansellerer jeg og stikker på en lokal sjappe istedet gitt at det er mulig å få tak i lokalt. 

Lenke til kommentar

Men vet noen hvis man betaler med kredittkort og nettbutikken aldri bekrefter varen er sendt før det tiden er utløpt.

Er det da riktig kundene må betale fakturagebyr og forsikelserente?

 

Slik har jeg problemer med lefdal\elkjøp i det siste, så vet ikke om dette er lov eller om det er butikkene sitt problem i så fall.

Venter de å ta penger før det er for sent så syns jeg butikken burde ta tapet istedenfor kunden må betale ekstra når det ikke er avtalt? Er det foreldrefrist på 3 år i dette tilfellet, så butikken kan tjene store summer her?

 

skulle gjerne styrt unna lefdal\elkjøp men noen varer er vanskelig å få like billig på komplett.

Men billigst totalsett vet jeg ikke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hadde en episode etter et kjøp på over 10k fra komplett i fjor som ikke bare fikk meg til å sette kundeservicen deres i tvil, men også alt de har av rutiner for kontroll på egne ansatte. Har ikke kjøpt annet enn småpiss derfra siden. Fikk brevpostforsendelse fra der i dag, noe utstyr til noe til 7000 fra Elkjøp. De kan takke seg selv for at jeg nå ikke lenger stoler på dem til å levere annet enn utstyret til dyre kjøp. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...