Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

 

Angående SLI problemer i windows 10:

 

DX Error "OUTOFMEMORY - Total Memory 0kb. Make sure you have a supported graphics card with at least 512mb"

 

 

ManuelG @ Nvidia Forums

We are lookking into this

 

 

 

Sikkert pga det Virtuelle minnet på 512Mb som kommer etter 3.5Gb :p

Men ser det er mye småproblemer med Nvidia kort , har nettopp måttet fikse problemer med et 770 kort og en ikke fungerende Windows 7 og etter atter fram og tilbake så var det så enkelt som å fjerne Nvidia driveren fullstendig , så laste inn en driver som var noe eldre og Vips så var maskinen fungerende igjen. I dette tilfellet var jeg skråsikker på at det var enten Strømforsyningen eller hovedkortet som hadde problemer da feilene var diffuse og vage.

 

Ikke alltid lurt å hele tiden oppgradere til aller siste driver, spesielt om man ikke rydder mellom hver driver installering. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde fått den, tror jeg at jeg hadde visst det. Jeg har sjekket Windows Update, og lastet nett alle tilgjengelige oppdateringer. Ingen kjempestore så langt.

 

Samme her faktisk , har ingen skjulte mapper så jeg vil anta at jeg vil få oppdateringen i løpet av den 29 og fremover. 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mange maskiner man kan aktivere Windows 10 PRO på hjemme? Jeg har vært insider siden i fjor og fått aktivert den på ene PC'n her, så lurte jeg på om jeg kan gjøre det samme en gang til på en annen?

 

Edit : Min ble aktivert da jeg logget inn med min Microsoft konto vel å merke og ikke valid key.

 

Jeg kan svare på dette selv. Fikk ikke aktivert på PC nr 2.

Lenke til kommentar

Kan informere om at i alle fall de med Windows 8.1 har en stor sjanse for at Windows RTM filen allerede ligger på pcen.

Ligger i en systemskjult mappe rett på c:\ som heter $Windows.~BT, du må vise skjulte filer osv + systemfiler, så ser du den.

Så kan du bruke Programmet fra denne siden.... til å lage deg en .iso fil. (jeg kopierer install.esd fra Source mappen til en mappe som heter c:\esd bare for å gjøre det enkelt å skrive inn adressen i det programmet. Og da må du skrive c:\eds\install.esd

 

Så lager den .iso filen.

 

Å så vips har du Norsk Windows 10 RTM Pro/Home (ut i fra hva du hadde, samme med 32bit eller 64bit)

Denne kan du så bruke til å oppgradere alle pcer med aktivert Windows på.

 

280715win10_norsk.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

snip

 

Så de filene jeg har på PCen min nå på: ($Windows.~BT) er Engelsk og jeg må gjøre det du sier for å få Norsk språk? Har windows 7 forøvrig.

 

 

Du har en engelsk Windows installasjon nå? Da får du engelsk Windows 10 lastet ned også. Mye styr med DISM osv for å få lagt inn språkpakkene i .iso filen da.

Om du har norsk Windows, så ikke bry deg om at filene har engelsk navn, .esd filen er på norsk ;)

Lenke til kommentar

Hendig liten sak:

 

How to temporarily prevent a Windows or driver update from reinstalling in Windows 10  :woot:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

 

-------------------

 

 

Posting the full driver packages for users who reported installer issues via Windows Update. I also updated the original post with these links:

Windows 10 64-bit
Desktop GeForce GPUs:
http://international.download.nvidia.com/Windows/353.62/353.62-desktop-win10-64bit-international.hf.exe
Notebook GeForce GPUs:
http://international.download.nvidia.com/Windows/353.62/353.62-notebook-win10-64bit-international.hf.exe


Windows 10 32-bit
Desktop GeForce GPUs:
http://international.download.nvidia.com/Windows/353.62/353.62-desktop-win10-32bit-international.hf.exe
Notebook GeForce GPUs:
http://international.download.nvidia.com/Windows/353.62/353.62-notebook-win10-32bit-international.hf.exe

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvordan tvinge den til å laste ned på nytt? Hos meg så koblet jeg akuratt til en VPN mens den lastet ned og nå kommer det bare en feilmelding? Eller få den til å forsette nedlastningen. mappen er 3,97 GB stor, men jeg forstår at den skal være rundt 6gb.

 

Min mappe var under 4 GB, og jeg sitter nå med en fullverdig Win10 .iso fil i alle fall. Men kan være at det med 6-7 GB er .esd filen + ett komplett mappesett til selve oppgraderingen som skjer i morgen. Jeg fikk aldri noe mer enn ca 4 GB i alle fall, for filene hadde jeg fått 14.30, men var ikke klar over det før jeg så en tråd på MDL om akkurat dette. Og da var klokken 18.30 eller noe.

Lenke til kommentar

Hvor mye raskere enn Windows 7 er Windows 10 på oppstart av OS og oppstart av programmer? Hva med spill lastetider og FPS? Eller er det kun DX12 spill som får forbedringer?

 

Hvor langt er et tau?

 

Det er så sykt mange komboer av hardware og software, at det ikkje finnes et godt svar. Det beste er å teste det ut selv. 

 

Jeg testet Witcher 3, og fikk ca 20% bedre ytelse :) Samme med BF4. Det kan virke som om cpuen virker bedre med windows 10 enn med win 8.1. Iallefall for meg med 5960x og 3-way Titan X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å velge hva som skal updates/installeres på Windows10? Har hatt store problemer i flere dager med at Windows update installere en driver til grafikkortet mens GeForce Experience lastet ned en annen. Det som skjer da er at etter Windows update innstallere driver så har eg ikke driver til grafikkortet. Må deretter gå på Nvidia.com å innstallere. Dette skjer hver eneste gang eg slår av maskinen. Kommer fullversjon for Windows på Windows update?

Lenke til kommentar

 

Et spm, Jeg kjøpte i 2012 en windows 8 Pro nøkkel, som ifølge ms kan brukes så mange ganger jeg vil (kun på en maskin av gangen, selvsagt) men jeg har ikke fått aktivert den hos MS på nytt, noen som vet how to?

 

Vil bare få oppdatert til win10, men trokke det er så lett med en ``ugyldig`` nøkkel :p

Bump

 

 

Du må jo bare ringe til Microsoft, de er de eneste som kan gjøre noe med nøkkelen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...