Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Har samme hk, hvor fant du drivere? Ligger ikke noen på Asus sine sider.

 

Jeg sjekket vel faktisk ikke etter drivere. Jeg brukte denne nettsiden.

Den lastet ned, innstallerte og oppgraderte for meg. Har ikke hatt noen problemer.

Enten så fulgte driverne med fra Windows 7, eller så ble det gjort for meg.

AMD Catalyst Control Center vinduet sto oppe når maskinen ble startet for første gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

 

Hvor stor er C:\Users ?

Bruk WinDirStat e.l.for å se hva det er som tar plass.

 

Den er på 1,56 GB.

Ifølge WinDirStat er windows.old på 97 GB, og ikke 16 GB som Windows sier.

Da hjelper vel det ganske godt, sitter vel igjen med rundt 40 GB brukt da.

Takk :)

 

 

Ser ut som det ikke blir noen win10 på meg, asus vil vist ikke gi ut noen drivere til hk'et mitt... 

 

Sikkert derfor jeg heller ikke har fått Win 10 enda, jeg har også Asus hk.

 

 

Jeg har et ASUS P8Z77-V PRO hovedkort, gikk smertefritt for meg.

 

Hvor fant du driverne? De ligger ikke på Asus sine sider så vidt jeg kan se

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke blir noen win10 på meg, asus vil vist ikke gi ut noen drivere til hk'et mitt... 

De fleste som har holdt på med Windows 10 Preview har aldri sett noe til noen drivere fra produsenten av hovedkortet.

Og vi har som regel ikke trengt å bry oss om det heller, for alt vi har trengt har blitt levert fra Microsoft. (Hvis ikke setup-programmet har knabbet drivere fra Win8.1-installasjonen som jeg startet med, da.)

 

Hvis du har en ledig disk liggende, ta og klon din nåværende disk, koble fra alt unntatt systemdisken (den nye klonen), og installer en Preview-build på den. Da ser du snart om det er noen driverproblemer med Windows 10 på ditt hovedkort.

Lenke til kommentar

 

Når jeg skal installere utorrent får jeg beskjed at "this publisher has been blocked" og får ikke startet installasjonen! hva kan man gjøre her? utrolig tungvint. Føler jeg allerede missliker win 10, som da er kjipt xD

Nyeste versjon av uTorrent installerer visstnok en bitcoin miner i bakgrunnen, vet ikke om det kan være grunnen. Men det + reklamebannere gjorde at jeg omsider somlet meg til å bytte til qBittorrent - nesten lik UI, men uten all driten som uTorrent har fått de siste par årene. Anbefales.

 

installerte bare 2.2.1 :) vill ikke ha nyeste versjon. Det var 3.2.2 jeg prøvde som ikke funket. men nyeste og 2.2.1 var ok :)

Lenke til kommentar

Har et spm. Jeg installerte windows 8.1 (clean install) for ca 1 uke siden. Har bare installert ett spill og noen få programmer. Er det noen vits for meg å ta en clean install eller holder det med updaten? 

Og hvordan er det med produktnøkkelen når jeg tar en clean install. Jeg har ikke fått noen ny til 10ern. Mtp i fremtiden når jeg skal installere den på nytt.

Lenke til kommentar

Har et spm. Jeg installerte windows 8.1 (clean install) for ca 1 uke siden. Har bare installert ett spill og noen få programmer. Er det noen vits for meg å ta en clean install eller holder det med updaten? 

 

Og hvordan er det med produktnøkkelen når jeg tar en clean install. Jeg har ikke fått noen ny til 10ern. Mtp i fremtiden når jeg skal installere den på nytt.

Jeg ville ha gått for en clean install - ettersom det vil være raskt for deg å reinstallere programmene under Windows 10.

En upgrade er mer fristende når man har mye installert, innstilliger satt slik man vil ha det, osv.

 

Du må starte installasjonen av Windows 10 mens du kjører Windows 8.1. Du får ingen produktnøkkel til Windows 10. Istedet blir det registrert en "hardware ID" for din PC og denne lagres hos Microsoft og danner grunnlaget for å aktivere Windows 10 på PC'en. Så hvis du trenger å reinstallere Windows senere en gang, så kan du gjøre det uten å måtte taste inn noen nøkkel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Ser ut som det ikke blir noen win10 på meg, asus vil vist ikke gi ut noen drivere til hk'et mitt... 

Har du prøvd å innstallere?

 

Sitter med en eldgammel dell her, microsoft fant drivere autmatisk

 

Hmm får prøve da, er vant til å måtte installere drivere etc manuelt etter installasjon. Ser at Creative ikke kommer med driere til x-fi før oktober.

Lenke til kommentar

 

 

Da var pc-en formatert med Win 10. Digger det så langt.

 

Hvordan funket formateringsfunksjonen i Windows 10 kontra tidligere versjoner da?  :p

Noen ekstra filsystemer å velge blant?

 

 

Det var helt lik som Win 8.1

 

Den fløy høyt over hodet på deg, tydeligvis ....

 

Det G hentyder til er at du skrev "pc-en [er] formatert med Win 10".

Det du har gjort er følgende: "du har installert Win 10 på pc-en".

 

Mange snakker om å "formattere" når det de egentlig snakker om er å "reinstallere" [Windows, som regel.]

(Det kan hende de gjør en "quick format" før de starter installeringen, men formattering og installering er to forskjellige ting.)

Lenke til kommentar

Da er det ute på MSDN med følgende versjoner. Hva i all verden velger en her for vanlig pro utgave da? Noen som kan si noe om hva de ulike utgavene faktisk er? For mye å velge mellom jo.

 

Windows 10 EDU
Windows 10 (Multiple Editions)
Windows 10 EDU N
Windows 10 N (Multiple Editions)
Windows 10 (Multiple Editions) Debug/Checked
Windows 10 Features on Demand
Windows 10 IoT Core for MinnowBoard MAX
Windows 10 IoT Core for Raspberry Pi 2
Windows 10 Language Interface Pack
Windows 10 Language Pack
Windows 10 N (Multiple Editions) Debug/Checked
Windows 10 Symbols
Windows 10 Symbols Debug/Checked

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...