Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Når blir denne opgraderinge sluppet ?

 

Som sagt er den allerede i ferd med å bli "rullet ut" til alle.

 

Hvis den versjonen du har nå fungerer greit, og det ikke er noe spesielt i Creators Update du bare MÅ ha, så vil jeg anbefale deg å vente til den dukker opp i Windows Update på vanlig måte.

 

Det skjedde på en av mine PC'er for et par uker siden, men jeg har et par stykker der oppgraderingen ennå ikke har kommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når blir denne opgraderinge sluppet ?

 

Som sagt er den allerede i ferd med å bli "rullet ut" til alle.

 

Hvis den versjonen du har nå fungerer greit, og det ikke er noe spesielt i Creators Update du bare MÅ ha, så vil jeg anbefale deg å vente til den dukker opp i Windows Update på vanlig måte.

 

Det skjedde på en av mine PC'er for et par uker siden, men jeg har et par stykker der oppgraderingen ennå ikke har kommet.

 

spørmålet var om når man kunne forvente å få den

bl.a. var det snakk om at man da kunne justere fonstørelsen i windows mer indiuielt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Oppdateringer har kommet den andre tirsdagen hver måned de siste 14 årene.

Kun hasteoppdateringer kommer utenom.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Patch_Tuesday

 

Oppdateringene skal hvis nok komme som en fil og ikke tusen av filer slikt det var før.

 

https://techtalk.gfi.com/microsoft-patch-tuesday-has-changed-and-now-all-patches-are-delivered-at-once/

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk noen opdateringer i går , noen av dem var lit krangleted og ville ikke instaleres

i dag var det noen opdateringer til lydkortet som plutselig måtte instales , vi programmet update sjekker

 

Creator update kom ikke denne gangen , men venter fortsat på tur

hvis alle vanlige opdateringen skal komme automatisk hver 2mdre tirsadag i hver måned så virker det lit underlig at ikke crators update er med denne gangen 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg lurer på hvorfor man ikke helt fra starten kunne tilby brukerne selv å velge fontstørlse til de grafiske ellementen i windows 10 , når det ble gjort i all de forgående utgavene til og med windows 7 ?

Dette har ingenting i denne tråden å gjøre.

 

9U94IDhkTrGeqbi-f93DdQ.png

Lenke til kommentar

jeg vil ikke si det.

Tråden handler om  tips for å få best mulig ut av windows 10

...

 

Jeg som har opprettet denne tråden mener den skal handle om installasjon, aktivering, clean install, oppdateringer, oppgraderinger og tilsvarende. Men det er kanskje bare jeg som mener det? Er det en bug/grensen til bug har vi jo en egen tråd for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg vil ikke si det.

Tråden handler om  tips for å få best mulig ut av windows 10

...

 

Jeg som har opprettet denne tråden mener den skal handle om installasjon, aktivering, clean install, oppdateringer, oppgraderinger og tilsvarende. Men det er kanskje bare jeg som mener det? Er det en bug/grensen til bug har vi jo en egen tråd for det.

 

Nå var det tross alt opdateringen Creators update jeg snakker om her

Det burde være helt innenfor

 

og jeg har nettop fått den personhets erklæring det var snakk om

Lenke til kommentar

Akkurat her er jeg enig med Mykhen og andre her at dette ikke passer i denne tråden Sinnaelgen, problemet ligger vel i at denne kategorien ikke har en egen "tips og triks tråd til Windows 10" .

 

Om det er konkrete spørsmål du har så vet du hvordan du oppretter en egen tråd Sinnaelgen.

 

 

Litt tilbake til Topic :

 

Nå som har noen gode tips til hvordan man oppdaterer "eldre" installasjonsbilder som Creators update med de siste oppdateringene uten at man må laste ned hele sulamitten på nytt?

Lenke til kommentar

Nå som har noen gode tips til hvordan man oppdaterer "eldre" installasjonsbilder som Creators update med de siste oppdateringene uten at man må laste ned hele sulamitten på nytt?

 

Nå trenger du vel aldri laste ned mer enn én oppdatering (- den nyeste tilgjengelige -) etter at du har reinstallert en "hoved-build" (1607, 1703, osv.), så det "helvetet" man kunne oppleve etter en reinstallering av Win7SP1 er noe man ikke trenger å oppleve lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg vil ikke si det.

Tråden handler om  tips for å få best mulig ut av windows 10

...

 

Jeg som har opprettet denne tråden mener den skal handle om installasjon, aktivering, clean install, oppdateringer, oppgraderinger og tilsvarende. Men det er kanskje bare jeg som mener det? Er det en bug/grensen til bug har vi jo en egen tråd for det.

 

Synes absolutt trådstarter bør kunne sette grensen for ønsket innhold.

Men å hentyde om at spørsmål om funksjonalitet grenser mot bugtråd blir å dra det litt langt :p.

 

Back to topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Meta-diskusjonen om hva som er on topic i tråden avsluttes her, det tilhører ikke trådens tema.

 

Reaksjoner på moderering kan sendes til meg via PM, og skal ikke kommenteres videre i tråden her.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...