Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Det du holder på med er ikke klaging, men brønnpissing. Du lurer ikke på noen ting, men konkluderer at Microsoft har feil og ikke du. Tusenvis, ja millionere av brukere ser ikke det du "ser". Da burde du kanskje begynne å tenke på hvorfor de ikke ser det du påstår du ser....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær litt mer spesifikk, enn å si det "du ser".
 
ER det fremdeles dette du refererer til?
 
 
 

Har aldri fått noen valg om å slå av fildelingen til Windows Update eller noen andre tjenester under installasjonen av Windows 10.
Den er slått på som standard at man dele WU med LAN og WAN, men man må slå av begge selv ETTER man er ferdig å installere Windows 10.


 

Virker litt motsigende det du sier.
 
I fare for å gjenta meg selv i det uendelige, så du innrømmer at Microsoft har en bug med innstallasjonsprosedyren for Windows 10? Det holder med et ja, ellers så får du begynne å utdype litt.
 
(Og nå stiller jeg et oppklarende spørsmål. I motsetning til deg som heller elsker å forvirre med bortforklaringer)

Endret av G
Lenke til kommentar

@ G

Dette er kanskje tatt ut av proposjoner.

 

Selv setter jeg denne til "LAN" etter installasjon for å slippe at flere pc-er på egne lokale nettverk laster ned det samme og belaster Internett linja unødvendig. Bra funksjon.

 

OK , vi må aksepterere at den står til begge under etter installasjon og at default verdi kunne vært å utelukke WAN, men...

Men ser man litt lengre enn egen nesetipp er det gjort for å gi raskere og bedre distribusjon av oppdateringer til ende brukere og at det er fremsynt av Microsoft å gjøre tiltak som begrenser avhengighet og ytelse til dems egne nedlastings servere , samt ens egen nettlinje om man har flere klienter.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vær litt mer spesifikk, enn å si det "du ser".

 

ER det fremdeles dette du refererer til?

 

 

 

Har aldri fått noen valg om å slå av fildelingen til Windows Update eller noen andre tjenester under installasjonen av Windows 10.

Den er slått på som standard at man dele WU med LAN og WAN, men man må slå av begge selv ETTER man er ferdig å installere Windows 10.

 

 

I fare for å gjenta meg selv i det uendelige, så du innrømmer at Microsoft har en bug med innstallasjonsprosedyren for Windows 10? Det holder med et ja, ellers så får du begynne å utdype litt.

 

(Og nå stiller jeg et oppklarende spørsmål. I motsetning til deg som heller elsker å forvirre med bortforklaringer)

 

Var det vanskelig å få øye på skjermdumpen kanskje?

 

 

post-30484-0-30911600-1455197321_thumb.j

 

 

De skjermbildene du viser er POST installasjon av operativsystemet.

 

En annen ting. Når du logger på, logger du på med en lokal konto eller en Microsoftkonto?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

De skjermbildene du viser er POST installasjon av operativsystemet.

 

En annen ting. Når du logger på, logger du på med en lokal konto eller en Microsoftkonto?

 

 

Lokal konto. Har det noe som helst å si egentlig?

 

JA!

Lenke til kommentar

Og det bør ha betydning hvilken vei ? Lite matnytte med et ja.

 

Oppklaring:

Jeg uttrykket følelser på Windows, og det ble ikke så godt mottatt. Jeg er ikke ute etter å ta noen, og er tålmodig av natur. Så det skal nok gå bra fra min side ihvertfall å selvmoderere meg overfor vedkommende.

Lenke til kommentar

Nå er det viktig at dere to finner tonen igjen! Jeg har ikke lyst til å begynne å slette og dele ut advarsler.

Det er forresten forskjell på lokal konto og Microsoft konto i forhold til en del ting på Windows 10 , men utifra hva jeg vet så skal Microsoft ha funnet en bedre løsning enn det som ble brukt i 8.1

 

 

 

Microsoft's policy about local accounts in Windows 10 seems to have changed in a very positive way. You no longer have to choose between limited capabilities and cross-platform integration. Windows 10 tries to find a balance between Microsoft accounts and regular users' expectations.

 

Når det er sagt tror jeg at det lureste er å teste ut begge delene og se om feilene også dukker opp i MS brukerkontoen.

Lenke til kommentar

@ G

Dette er kanskje tatt ut av proposjoner.

 

Selv setter jeg denne til "LAN" etter installasjon for å slippe at flere pc-er på egne lokale nettverk laster ned det samme og belaster Internett linja unødvendig. Bra funksjon.

 

OK , vi må aksepterere at den står til begge under etter installasjon og at default verdi kunne vært å utelukke WAN, men...

Men ser man litt lengre enn egen nesetipp er det gjort for å gi raskere og bedre distribusjon av oppdateringer til ende brukere og at det er fremsynt av Microsoft å gjøre tiltak som begrenser avhengighet og ytelse til dems egne nedlastings servere , samt ens egen nettlinje om man har flere klienter.

Synes det er fantastisk at man begynner å tenke p2p på dette nivået :)

Lenke til kommentar

Jeg unngår ExFAT for enhver pris. Det får bli FAT32 om det skal være kompatibelt på tvers av mange systemer, også blir det HFS+ på eksterne enheter som kun brukes mot Mac OS X og NTFS eller ReFS for de som kun brukes mot Windows.

 

 

Er du typen som alltid løser ut USB lagringsenheter i Windows, eller er du typen som bare napper dingsene ut når det passer deg best?

Lenke til kommentar

Det er NTFS, så skal ikke være filformat som er problemet. Windows Update har heller ikke klart å søke etter oppdateringer på 30 dager… Noen tips?

 

Og får heller ikke lastet ned noe .exe-filer…

 

e: Fikset Windows Update.

 

 

Er det noe sfc /scannow ikke klarer å fikse opp i, sammen med at du har innstallasjonsmediet tilgjengelig?

https://www.google.no/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=sfc%20%2Fscannow&oq=sfc&aqs=chrome.3.69i57j0l5.5140j0j7

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...