AllFather Skrevet 7. desember 2018 Skrevet 7. desember 2018 Fungerte fint her. Måtte oppgradere ios på telefon og klokke først. Sleit med aktivering men koblet av wifi og da fikk det fint. 44 Nike
BigZ12 Skrevet 7. desember 2018 Skrevet 7. desember 2018 (endret) Bestilte sort 44mm med sort nylonrem på Apple.com mandag, og jaggu kom ikke DHL sånn i 19-tiden i kveld (blir vel i går kveld nå da...siden kl er 00:10)Fantastisk klokke. Fin skjerm, mye raskere enn min Watch 2, Telia e-sim funket med en gang etc etcEdit: Ja, måtte først sette opp som ny klokke, oppdatere til 5.1.2, så gjenopprette fra backup på Watch 2 (med 5.1.2) og såå funket alt med en gang Noen som kan bekrefte at det er BT5.0 i denne? Og AAC codec? Tror det, for jeg synes mine Sony MX3 låter bedre på denne enn Watch 2. Knallbra bluetooth forbindelse til MX3 og Jaybird X3 som jeg har testet. Ikke brutt connection et sekund.Fin julegave til seg selv... Endret 7. desember 2018 av BigZ12
AllFather Skrevet 8. desember 2018 Skrevet 8. desember 2018 (endret) Den har fem ha. Min series 3 har 4.2 og hadde god rekkevidde i gymmen. Series 0 ikke så bra. Den hadde 8 95% batteri i går når den var ferdig satt opp rundt klokken 1730. Nå er klokken 0720, hatt den på om natten og har 74%. Klart bedre en min series 3. Endret 8. desember 2018 av AllFather
Woods Skrevet 8. desember 2018 Skrevet 8. desember 2018 Er det egentlig noen vits i LTE-versjonen? Jeg skjønner at det er kjekt å ha for å kunne sende meldinger osv. på klokka uten at telefonen er i nærheten. Men hvor ofte skjer egentlig det? Hva er bruksscenariene for denne funksjonene? Eneste jeg kommer på er når man er ute på joggetur (men da vil man vel kanskje helst IKKE bli forstyrret av meldinger? EDIT: Så vidt jeg forstår så bruker klokka også alle kjente WiFi-nettverk telefonen har vært tilkoblet tidligere. Ergo er det enda færre situasjoner hvor man bare har LTE for kommunikasjon. Ser du forsåvidt har svart på det selv, men siden du spør... Jeg løper mye ute og foretrekker å ha bære med meg minst mulig dill og dall. Gikk fra series 3 til Garmin FR645 da den har integrert offline Spotify, blåtann støtte og Garmin Pay. Jeg kan med andre ord løpe uten telefonen, og der er utrolig deilig. Samtidig er det dumt å ikke ha med telefonen i tilfelle noe skulle skje meg, alt fra fall til det som verre er. Jeg burde altså fortsatt ta med telefonen, men den lar jeg ofte ligge igjen til tross for dette. Hvis jeg nå går tilbake til Apple watch og series 4 med LTE har jeg jo dekket dette også. Dette er også noe av grunnen til at flere løpeapper (bla. Strava, Garmin Connect, Endomondo mm) tilbyr en såkalt "live" funksjon som tillater familie/venner å se live posisjonen din mens du er på tur. For de som tilbringer dagen med telefonen i lomma og i nærheten av wifi 24/7 ser jeg heller ikke poenget med LTE, det er vel derfor det finnes en med og uten. Blir dog ikke å returnere til Apple Watch før den blir en reell konkurrent på løpefronten. Skal dog nevnes at den innebygde treningsappen (samt. mange av tredjepartsappene) er gode nok for folk flest.
Theo343 Skrevet 8. desember 2018 Skrevet 8. desember 2018 (endret) Series 3 har da hatt offline Spotify siden 3-4 uker etter klokka kom i butikken. Endret 8. desember 2018 av Theo343
rogerthat Skrevet 8. desember 2018 Skrevet 8. desember 2018 Power med mastercard tilbud, men ventetid til langt ute i februar. Ønsket klokke nå og fikk kjøpt på den lokale Telenorbutikken. De hadde flere inne de hadde fått tilsendt, så verdt å stikke innom fremfor å vente 3-9 uker på internettet. Har ikke fått aktivert esim da jeg har Telenor bedrift og dette må via firmaet. Ja, det blir for lang ventetid. Derfor har jeg bedt om å kansellere ordren.
Läkerol Skrevet 8. desember 2018 Skrevet 8. desember 2018 Fungerte fint her. Måtte oppgradere ios på telefon og klokke først. Sleit med aktivering men koblet av wifi og da fikk det fint. 44 Nike Du har vel bestilt tvilling-sim eller lignende i forkant? Begge er oppdatert men når jeg går inn i Watch appen står det at "Telenor dessverre ikke støttes for esim". Men som sagt har jeg heller ikke fått bestilt tvilling enda
Smultring77 Skrevet 10. desember 2018 Skrevet 10. desember 2018 Fikk oppdatering på klokken i dag, og leste på nettet at den ekg måleren var blitt aktiv nå? Gjelder sikkert ikke i Norge. Men noen som har prøvd om det hjelper å skifte språk på klokken ?
TheMoonMan Skrevet 11. desember 2018 Skrevet 11. desember 2018 Fikk oppdatering på klokken i dag, og leste på nettet at den ekg måleren var blitt aktiv nå? Gjelder sikkert ikke i Norge. Men noen som har prøvd om det hjelper å skifte språk på klokken ? Hva jeg har lest så hjelper ikke det.
AllFather Skrevet 11. desember 2018 Skrevet 11. desember 2018 Du har vel bestilt tvilling-sim eller lignende i forkant? Begge er oppdatert men når jeg går inn i Watch appen står det at "Telenor dessverre ikke støttes for esim". Men som sagt har jeg heller ikke fått bestilt tvilling enda Fikk det opp før jeg oppdaterte. Jeg startet så begge enheter på nytt, og koblet telefon fra WIFI, da gikk det fint.
MiKA7 Skrevet 31. desember 2018 Skrevet 31. desember 2018 Fikk oppdatering på klokken i dag, og leste på nettet at den ekg måleren var blitt aktiv nå? Gjelder sikkert ikke i Norge. Men noen som har prøvd om det hjelper å skifte språk på klokken ? Både iPhone og Watch må være kjøpt i USA for å få EKG til å virke dessverre.. men EKG appen fungerer fint på norsk:)
julaften Skrevet 1. januar 2019 Skrevet 1. januar 2019 Noen andre som har opplevd kræsj ved overgangen til 2019? Straks klokken slo midnatt 1.1.2019 kræsjet klokka mi. Restartet klokka, tastet PIN, og klokka kræsjet igjen. Og igjen. Det viste seg at det var "Sol opp/ned"-komplikasjonen som forårsaket kræsjet; Straks jeg fjernet denne (i Apple Watch-appen på telefonen) virket alt som det skal.
julaften Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 merket kun masse raketter over skjermen. Men bruker du "Sol opp/ned"-komplikasjonen på noen av urskivene dine?
Smultring77 Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Men bruker du "Sol opp/ned"-komplikasjonen på noen av urskivene dine? Ehh nei. Da ble vel mitt svar litt sånn svada da ...
julaften Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Ehh nei. Da ble vel mitt svar litt sånn svada da ... NP :-) Men hadde vært interessant om noen kunne ha testet dette, for å se om det bare er meg som har problemet. 1. Legg til "Sol opp/ned" på en av urskivene. Hos meg kræsjer AW umiddelbart (viser eple-logoen) 2. Bruk Apple Watch-appen på telefonen til å fjerne "Sol opp/ned" fra urskiven 3. (Hvis nødvendig) Hold inne de to knappene på siden for å tvinge AW til å starte på nytt.
nomore Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har Apple Watch Series 3, Nike edition, og på Nike urskiva har jeg sol opp/ned og den fungerer helt fint
julaften Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har Apple Watch Series 3, Nike edition, og på Nike urskiva har jeg sol opp/ned og den fungerer helt fint OK, jeg har Apple Watch Series 4, så kanskje det er en forskjell der? Ikke verdens største problem å ikke kunne bruke den komplikasjonen, men litt kjipt da.
julaften Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Hmm. Er jo litt merkelig da? Jepp. Nå har jeg til og med nullstilt klokka, og satt den opp som ny (altså ikke fra backup). Samme feil oppstår fremdeles: En av de standard urskivene som følger med har "Sol opp/ned", og straks jeg sveiper til den urskiven kræsjer telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå