Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

BigZ12 skrev (På 22.2.2021 den 11.22):

Står nummeret ditt under her? Eller bare epost-adressen for icloud?

Skjermbilde 2021-02-22 112147.jpg

Tusen takk for forslag, men det fungerer fortsatt ikke. Alt fungerer når telefonen er på, men kun ringing når den er av. Prøver jeg å sende sms fra klokka ligger den der til telefonen kommer på eller innen rekkevidde, først da går den ut. Det er jo litt irriterende. 
Alt står som på eksemplet over og det er samme apple id. Merkelig. Flere tips anyone ? eller kanskje de kan hjelpe på eplehuset når de åpner igjen.. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
flekken skrev (På 23.2.2021 den 15.27):

Tusen takk for forslag, men det fungerer fortsatt ikke. Alt fungerer når telefonen er på, men kun ringing når den er av. Prøver jeg å sende sms fra klokka ligger den der til telefonen kommer på eller innen rekkevidde, først da går den ut. Det er jo litt irriterende. 
Alt står som på eksemplet over og det er samme apple id. Merkelig. Flere tips anyone ? eller kanskje de kan hjelpe på eplehuset når de åpner igjen.. 

punkt 2. 

https://support.apple.com/no-no/HT208489
 

 

Lenke til kommentar

Jeg har nå en ny Bmw med digital Apple CarKey i wallet på iPhone12
Carkey fra wallet i iPhone kan også overføres til eple klokken. Men da trenger jeg altså å oppgradere fra Watch gen 4 som jeg har nå.
Spørs da om det er verdt det for å slippe å dra opp mobilen for å åpne døra.
Mobilen må uansett tas frem og legges på trådløs charge pad i bilens dashbord for å kunne startes/kjøres :hmm:

Lenke til kommentar
zanta skrev (1 minutt siden):

Det må du nesten svare på selv. Selv om jeg er glad i å bytte dingser, liker jeg ikke å bli "tvunget" til å gjøre det.

Jeg har selvsagt tenkt å egenhendig ta den avgjørelsen . Det må vel være lov å nevne funksjonen her å kanskje få noen synspunkter fra andre for det. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, syar2003 said:

Jeg har selvsagt tenkt å egenhendig ta den avgjørelsen . Det må vel være lov å nevne funksjonen her å kanskje få noen synspunkter fra andre for det. 

Helt klart. Mitt synspunkt er at jeg ikke ville gjort dette kun for å dekke dette behovet, men likevel kunne latt meg friste av AW6.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har et par spørsmål vedrørende AW, og da i forbindelse med trening. Jeg er i utgangspunktet ikke en Apple person, men dersom klokken kan gjøre som jeg ønsker har jeg ikke noe problem med å bytte til iPhone for å få bruke klokken også.

Så, kan klokken brukes til følgende:

- Offline spotify
- Ekstern pulsmåler som Polar OH1 eller tilsvarende?
- Treningsplaner til løping. Type 10k, halvmaraton, maraton. En velger ønsket mål, får tilpasset program med variasjon av type løp. Tempoløp, rolig langdistanse, progresjonsløp osv
- Koble til Concept2 romaskin eller concept logbook
- Audio tilbakemelding under løping. Pace på siste km, når intervall starter/stopper osv.
- Restitusjonstid mellom treningsøkter
- Oppnådd effekt av treningsøkten. Har jeg i hovedsak trent kondisjon, forbrenning, hurtighet osv

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (4 minutter siden):

Jeg har et par spørsmål vedrørende AW, og da i forbindelse med trening. Jeg er i utgangspunktet ikke en Apple person, men dersom klokken kan gjøre som jeg ønsker har jeg ikke noe problem med å bytte til iPhone for å få bruke klokken også.

Så, kan klokken brukes til følgende:

- Offline spotify
- Ekstern pulsmåler som Polar OH1 eller tilsvarende?
- Treningsplaner til løping. Type 10k, halvmaraton, maraton. En velger ønsket mål, får tilpasset program med variasjon av type løp. Tempoløp, rolig langdistanse, progresjonsløp osv
- Koble til Concept2 romaskin eller concept logbook
- Audio tilbakemelding under løping. Pace på siste km, når intervall starter/stopper osv.
- Restitusjonstid mellom treningsøkter
- Oppnådd effekt av treningsøkten. Har jeg i hovedsak trent kondisjon, forbrenning, hurtighet osv

Første spørsmål : Nei , ser ikke ut som det er på plass med Spotify 
https://www.wareable.com/apple/spotify-streaming-on-apple-watch-update-8164

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (3 timer siden):

Første spørsmål : Nei , ser ikke ut som det er på plass med Spotify 
https://www.wareable.com/apple/spotify-streaming-on-apple-watch-update-8164

Ja jeg fant litt motstridende svar på dette, derfor jeg spurte her til de som har klokken.

Spotify Premium Users Can Now Download Music for Offline Listening on Apple Watch | Technology News (ndtv.com)

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Ja jeg fant litt motstridende svar på dette, derfor jeg spurte her til de som har klokken.

Spotify Premium Users Can Now Download Music for Offline Listening on Apple Watch | Technology News (ndtv.com)

Har akkurat byttet fra AW 4 til 6 men uten e-sim så jeg er avhengig av iPhonen for streaming. Ellers kunne jeg sjekket. Men der ser ut til at du har rett. Den artikkelen du viser til er fra Mai 2021 og det har nok blitt ordnet støtte  i software i mellomtiden.

Btw: 24,1 GB ledig og 2,3GB brukt av  lagring på min nye AW6 wifi .
Så offline musikk er ikke noe problem mht storage.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 time siden):

AW6 støtter foreløpig ikke offline Spotify. Ja, funksjonen disk komme, men har ikke rullet ut til alle enda.

Jeg har skrevet en ganske omfattende test av AW6 som treningsklokke her.

Mektig imponert.

https://hardworkout.no/apple-watch-6-test/

 

 

Ikke for å være frekk, og dette blir veldig avsporing, men testene på siden der bærer preg av at produkter ikke er testet i det hele tatt og at det er omskriving av andre tester. Flere av produktene jeg har lest test på har jeg eid eller hatt selv i perioder på 3-6 måneder. Når jeg da leser testene deres er det helt tydelig at dere ikke kan ha testet produktet i det hele tatt, men at dere gir inntrykk av at dere har testet alt fra tredemøller til tursekker. I realiteten er det egentlig er en oppsummering av spesifikasjonene til produktene som dere bruker til å lage en papirtest utav. Det blir ekstra tydelig når produsent eller en annen oppsummering har feil fakta, og dere kopierer de inn i deres "test". Hadde produktet vært testet hadde det ikke vært vanskelig å se at en mølle har 18 km/t som toppfart, og ikke 22 som dere i følge testen har hatt den oppe i. 

Mulig dere tester noen produkter, men hele siden deres fremstår direkte useriøs når en leser tester av møller, crosstrainer osv da det er helt tydelig at testene er direkte løgn og kun laget for å tjene penger på klikk til de ulike butikkene. 

Dere er ikke alene om dette. Alt av slike test sider er identiske. bestitest, forbrukerliv, bestitestguiden, anbefaler, osv osv osv.

Bare etter å ha skumlest testen av AW så ser jeg at dere trekker frem batteritid som en positiv overraskelse, men likevel ladet den på ettermiddagen for å være sikker på at den holdt en dag. I tillegg trekker dere frem offline spotify som en positiv funksjon, noe den helt tydelig ikke har etter å ha fått svar her i denne tråden. Du gjør sikkert en ok jobb på de produkter du faktisk tester, men når det skal fremstå som dere tester absolutt alt så har du ikke min troverdighet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Da kan jeg krysse det av på listen. Men hva med audio feedback under løping? Når det er tid for intervall, når oppvarming er ferdig, pace underveis i løpet osv?

Det er antagelig rett rundt hjørnet for release i Norsk AppStore. 
De andre spørsmålene må nok noen andre svare på. Jeg bruker ikke AW til trening.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (11 timer siden):

Ikke for å være frekk, og dette blir veldig avsporing, men testene på siden der bærer preg av at produkter ikke er testet i det hele tatt og at det er omskriving av andre tester. Flere av produktene jeg har lest test på har jeg eid eller hatt selv i perioder på 3-6 måneder. Når jeg da leser testene deres er det helt tydelig at dere ikke kan ha testet produktet i det hele tatt, men at dere gir inntrykk av at dere har testet alt fra tredemøller til tursekker. I realiteten er det egentlig er en oppsummering av spesifikasjonene til produktene som dere bruker til å lage en papirtest utav. Det blir ekstra tydelig når produsent eller en annen oppsummering har feil fakta, og dere kopierer de inn i deres "test". Hadde produktet vært testet hadde det ikke vært vanskelig å se at en mølle har 18 km/t som toppfart, og ikke 22 som dere i følge testen har hatt den oppe i. 

Mulig dere tester noen produkter, men hele siden deres fremstår direkte useriøs når en leser tester av møller, crosstrainer osv da det er helt tydelig at testene er direkte løgn og kun laget for å tjene penger på klikk til de ulike butikkene. 

Dere er ikke alene om dette. Alt av slike test sider er identiske. bestitest, forbrukerliv, bestitestguiden, anbefaler, osv osv osv.

Bare etter å ha skumlest testen av AW så ser jeg at dere trekker frem batteritid som en positiv overraskelse, men likevel ladet den på ettermiddagen for å være sikker på at den holdt en dag. I tillegg trekker dere frem offline spotify som en positiv funksjon, noe den helt tydelig ikke har etter å ha fått svar her i denne tråden. Du gjør sikkert en ok jobb på de produkter du faktisk tester, men når det skal fremstå som dere tester absolutt alt så har du ikke min troverdighet.

Dette er latterlig 😅

De testene av pulsklokker, ørepropper, løpesko, sekker, jakker, etc., er vel de grundigste i landet. Jeg lever jo for dette. AW6 er en smartklokke, ikke en treningsklokke. Den er vurdert ut fra det, og jeg mener batteritiden er imponerende.

Offline Spotify funksjon ble nylig redigert inn etter at det blir tilgjengelig. Og jo, det skal fungere, men rulles ut i puljer. 

Når du beskylder meg for ikke å ha testet produktene, så blir jeg bare satt ut. Her er noen av klokkene...

Listene på treningsmaskiner er noe helt annet. Det opplyses det tydelig om at de IKKE er testet! Der er det en vurdering på ulike parametre som er forutsetningen. Det står tidlig oppført!

0224A2E7-BCBF-4276-9A6D-DD83A101BC54.jpeg

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Som sagt, enkelte produkter har du nok testet, men på møller og diverse andre ting er der tydelig at "testene" er skrevet basert på informasjon tilgjengelig på nett og ikke personlig testing, utelukkende for å få betalt via klikk til forhandler.

Men si hva du vil, en/to personer som dere er klarer ikke teste 4 tredemøller samme uke som de tester crosstrainer, bekledning, kosttilskudd osv. Ja klokker tester du nok gjerne, men mye av deres tester av annet utstyr er ikke utførte tester og mer en oppsummering av produktets egenskaper. Dermed er det latterlig å si best i test tredemølle, trampoline eller hva det skulle være når dere ikke en gang har testet produktet.

Slutt med slike ting og referer kun til produkter dere faktisk har testet. List gjerne opp trampoliner, tredemøller osv, men ikke si det er best i test når dere ikke har testet de. Og tidligere hadde dere ikke noe om at produktene ikke var testet, og selv om dere nå opplyser om det blir det useriøst å si noe er best i test uten å ha prøvd det. 

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Som sagt, enkelte produkter har du nok testet, men på møller og diverse andre ting er der tydelig at "testene" er skrevet basert på informasjon tilgjengelig på nett og ikke personlig testing, utelukkende for å få betalt via klikk til forhandler.

Men si hva du vil, en/to personer som dere er klarer ikke teste 4 tredemøller samme uke som de tester crosstrainer, bekledning, kosttilskudd osv. Ja klokker tester du nok gjerne, men mye av deres tester av annet utstyr er ikke utførte tester og mer en oppsummering av produktets egenskaper. Dermed er det latterlig å si best i test tredemølle, trampoline eller hva det skulle være når dere ikke en gang har testet produktet.

Slutt med slike ting og referer kun til produkter dere faktisk har testet. List gjerne opp trampoliner, tredemøller osv, men ikke si det er best i test når dere ikke har testet de. Og tidligere hadde dere ikke noe om at produktene ikke var testet, og selv om dere nå opplyser om det blir det useriøst å si noe er best i test uten å ha prøvd det. 

Vet du, dette går tydelig frem, og jeg har gang på gang gitt styret for siden beskjed om at jeg ikke ønsker de listene selv,men jeg får ikke gjennomslag.

Jeg har j stor respekt blant samtlige leverandører av utstyr, og holder knallhardt for å lage disse testene.

 

Personlig misliker jeg listene på treningsutstyr, og jeg har bedt om å endre overskriften til "Guider", men får ikke lov.

 

Bare vær så snill å tro meg på at alt av treningsutstyr og treningsteknologi er testet personlig av meg. Jeg har jo søren meg fått rabdomyolyse ørten ganger fordi jeg tester så grundig og hardt alt det utstyret.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg betviler ikke at du tester en del utstyr, men i mine øyne lister en ikke ting som best i test om det aldri har vært utført test av det.

At dere nå opplyser om at dere ikke har testet det og kun lister det opp for å tjene penger er jo bra, men slik var det ikke tidligere. Da fremstilte dere det som at dere hadde testet alt, og det var nok til at dere i min omgangskrets er vurdert som useriøse.

Men nok om det, kan du si noe om det er audio feedback på AW under løp, enten via 3 parts apper eller via standard løp?

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (17 minutter siden):

Som sagt, jeg betviler ikke at du tester en del utstyr, men i mine øyne lister en ikke ting som best i test om det aldri har vært utført test av det.

At dere nå opplyser om at dere ikke har testet det og kun lister det opp for å tjene penger er jo bra, men slik var det ikke tidligere. Da fremstilte dere det som at dere hadde testet alt, og det var nok til at dere i min omgangskrets er vurdert som useriøse.

Men nok om det, kan du si noe om det er audio feedback på AW under løp, enten via 3 parts apper eller via standard løp?

Jeg kan vel si det sånn at jeg har et litt annet syn på hvordan ting skal gjøres enn eieren av siden, og jeg forsøker etter beste evne å styre siden mot det jeg mener er riktig, altså 100% objektive og gjennomførte tester. Jeg ønsker å fjerne alle av kosttilskudd og treningsmaskiner, og kun ha tester av treningsutstyr. Vet ikke om jeg burde si dette, men inntekten har gått ned på siden ettersom jeg er "for ærlig", og har gjort grep som gjør at det er mer objektivt styrt, enn økonomisk styrt.

Faktisk er jeg så lei av ikke å bli hørt at jeg nå holder på å lage en egen side med kun testene av treningsutstyr jeg har testet.

https://borgesport.no

Den er som sagt under utvikling AWS, så det kommer endringer der i løpet av dagen og uka.

 

Når det er sagt så vil AW6 go det audio feedback ja, og det gjelder nok der fleste apper. Du kan få det gjennom øreproppene, eller bruke den innebygde høytaleren i klokka. Anbefaler på det sterkeste å kjøpe appen Workoutdoors. Det er helt vanvittig hvilke muligheter den gir deg. 

Det unike med AW6, og det irriterer meg nesten litt, er at pulsmålingen er latterlig god. Jeg har vært kritisk til optisk pulsmåling siden klokkene begynte å komme med dette for en del år siden, of det er enormt mange feilkilder som spiller inn. Men AW6 altså, maken til presisjon. Til tider bedre enn pulsbelte.

 

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...